آیفون های 2020 از تراشه 5 نانومتری بهره خواهند برد

به گزارش مجله سرگرمی، تراشه A12 Bionic نخستین تراشه 7 نانومتری بود که روانه بازار شد. جانشین آن یعنی تراشه A13 هم قرار است بر مبنای همین فناوری ساخته گردد. اما طبق گزارش DigiTimes، آیفون های 2020 مجهز به تراشه 5 نانومتری خواهند بود.

آیفون های 2020 از تراشه 5 نانومتری بهره خواهند برد

طبق این گزارش، کمپانی TSMC در سال آینده نخستین تراشه 5 نانومتری اپل را فراوری می نماید. اگر این موضوع صحت داشته باشد، پس آیفون های 2020 از لحاظ عملکردی توانایی بسیار بالایی خواهند داشت. دلیل این موضوع هم به نحوه ساخت چنین تراشه هایی برمی شود که به لطف این فناوری، فاصله بین ترانزیستورها کاهش می یابد. به همین خاطر، تراشه های مبتنی بر فناوری 5 نانومتری، به طور کلی بهینه تر هستند و در صورت احتیاج، می توان از ترانزیستورهای بیشتری استفاده کرد که تاثیر محسوسی در عملکرد آن ها دارد.

در این گزارش به دیگر جزئیات مربوط به آیفون های 2020 اشاره ای نشده ولی طبق بعضی از گزارش های منتشر شده، می توانیم به بعضی از ویژگی های آن ها اشاره کنیم. به عنوان مثال، ظاهرا این آیفون ها از فناوری 5G پشتیبانی می نمایند و گویا فاقد بریدگی نمایشگر هستند. به نظر می رسد اپل به جای تعبیه قطعات موردنظر در زیر نمایشگر، برای این آیفون ها می خواهد مانند گوشی های گلکسی اس 10 از نمایشگر حفره دار استفاده کند.

البته در نهایت باید خاطرنشان کنیم که تا معرفی آیفون های 2020 بیش از یک سال فاصله داریم و تا آن موقع احتمال اعمال تغییرات زیادی وجود دارد. اما روی هم رفته، با نزدیک تر شدن به زمان عرضه، حجم گزارش های موثق مربوط به آن ها هم افزایش می یابد.

منبع: Phone Arena

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13378

به "آیفون های 2020 از تراشه 5 نانومتری بهره خواهند برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون های 2020 از تراشه 5 نانومتری بهره خواهند برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید