اردبیل قطب فراوری محصولات گلخانه ای کشور می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، سخنگوی کمیسیون عمران و نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت اساسی از نظر فراوری محصولات گلخانه ای در استان با شروع احداث شهرک گلخانه ای هزار و 600 هکتاری شروع شده و با ورود محصولات این واحدها، اردبیل به زودی قطب فراوریات گلخانه ای کشور خواهد شد.

اردبیل قطب فراوری محصولات گلخانه ای کشور می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، صدیف بدری اعلام کرد: در بازدید اجرا شده از مجتمع گلخانه ای 22 هکتاری روستای سامیان اردبیل مشاهده شد که بخش خصوصی با همت جهادی وارد عرصه فراوری گلخانه ای شده و باید این گونه اقدامات حمایت گردد.

سخنگوی کمیسیون عمران و نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احداث 350 هکتار گلخانه در استان طی امسال پیش بینی می گردد. استان ظرفیت بالایی برای جهش فراوری در عرصه کشاورزی دارد.

وی اعلام کرد: تنها دغدغه کشاورزان و مسئولان استان تنظیم و ساماندهی بازار محصولات کشاورزی به خصوص فراوریات گلخانه ای است. اگر دولت به صورت ویژه به تنظیم بازار توجه داشته باشد، عرضه محصولات کشاورزی مستمر شده و کشاورزان نیز متحمل زیان نخواهد شد.

بدری اضافه کرد: اردبیل جزو 5 استان اول از نظر استعداد کشاورزی و جزو 10 استان اول کشور از نظر فراوری محصولات کشاورزی در شرایط فعلی است و با کوشش فراوریکنندگان می تواند جزو 3 استان کشور از نظر فراوری محصولات کشاورزی باشد.

سخنگوی کمیسیون عمران و نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: امسال با تامین منابع اقتصادی از محل اعتبارات صندوق ملی توسعه، 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اردبیل به سامانه های آبیاری مدرن و مکانیزه تجهیز خواهد شد.

وی گفت: سال 98، 500 میلیارد ریال اعتبار برای این هدف تامین اعتبار شده و در سال 99 نیز هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار تکمیلی پیش بینی شده است.

استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 41 هزار هکتار اراضی باغی است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 92840

به "اردبیل قطب فراوری محصولات گلخانه ای کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل قطب فراوری محصولات گلخانه ای کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید