استراماچونی: وقتی استقلال با طرفدار میلیونی سراغت می آید نمی توانی نه بگویی

به گزارش مجله سرگرمی، اشتباهات زیادی کردم اما اگر به گذشته برگردم باز هم آنها را تکرار می کنم زیرا هر اشتباه مرا بهتر و قوی تر کرد و هر بار وارد زمین شدم قوی تر از وقتی بودم که به زمین خوردم. اشتباه فرصتی برای رشد است.

استراماچونی: وقتی استقلال با طرفدار میلیونی سراغت می آید نمی توانی نه بگویی

آندره آ استراماچونی سرمربی پیشین استقلال و اینتر، در مصاحبه با روزنامه ای ایتالیایی از تجربه مربیگری در دو تیم آبی پوش ایران و ایتالیا گفت.

به گزارش خبرورزشی، آندره آ استراماچونی، مربی سابق استقلال گفت وگویی با روزنامه گازتا لرژویناله انجام داد و در خصوص شرایط این روزهای جهان با وجود کرونا و موضوعاتی دیگر صحبت کرد که صحبت های او را در ادامه می خوانید:

این روزها چه کار می کنید؟

قطعاً شرایط سختی برای همه است اما باید شکیبا باشید و به قوانین احترام بگذارید. بیایید با هم آینده ای بهتر بسازیم. از نظر فیزیکی شرایط خوبی دارم و خوش شانسم که می توانم در خانه تمرین کنم. از نظر روحی نیز با توجه به اینکه دائماً با فرزندانم در ارتباط هستم، باید دائماً شاد و مسرور باشم تا شرایط برای شان ترسناک نگردد چون این روزها برای آنها هم آسان نیست.

در 5 سال گذشته، خارج از کشور کار کردید. این تجربه ها چگونه بود و آیا کار در ایتالیا اولویت شماست؟

بلد بودن زبان انگلیسی و فرصت بازی در مسابقات اروپایی به من این دید بین المللی را داد و به آن افتخار می کنم. ایتالیا همواره ایتالیاست و همواره در اولویت های من می ماند اما وقتی باشگاه هایی مثل استقلال با تاریخچه غنی و میلیون ها طرفدار به شدت شما را می خواهند، با رضایت قلبی آغاز به کار در خارج می کنید.

شما مربی جوانی هستید اما با همین سن کم تجربه زیادی دارید. آیا از بعضی تصمیمات گذشته پشیمان هستید و دوست دارید به عقب برگردید تا بعضی تصمیمات را عوض کنید؟

اشتباهات زیادی کردم اما اگر به گذشته برگردم باز هم آنها را تکرار می کنم زیرا هر اشتباه مرا بهتر و قوی تر کرد و هر بار وارد زمین شدم قوی تر از وقتی بودم که به زمین خوردم. اشتباه فرصتی برای رشد است. باید هویت خود را بشناسید و متواضع بمانید. از هر کسی که دیدم چیزی یاد گرفتم. هر کس چیزی برای یاد دادن به شما دارد و فقط باید بدانید چطور به مردم نگاه کنید.

بهترین تجربه احساسی تان به عنوان مربی چیست؟

لحظات زیادی را تجربه کردم اما قطعاً اولین حضورم در سن سیرو در سن 36 سالگی به عنوان جوان ترین مربی سری A بهترین آنهاست. به مدت دو فصل و تقریباً 60 بازی یکی از معروفترین باشگاه های جهان را راهنمایی کردم و این افتخاری عظیم است.

به نظرتان آینده دارترین بازیکنان جهانی فوتبال چه کسانی هستند؟

انتخاب دروازه بان سخت است اما اونانا دروازه بان خوبی است. جیدن سانچو، کای هاورتس و ژوائو فلیکس. از آنهایی که مربی شان بوده ام هم فیل کوتینیو، متئو کواچیچ، آلان و برونو فرناندس.

رؤیای تان چیست؟

از خدا به خاطر خانواده ام سپاسگزارم. می توانم فردا بمیرم و از زندگی ام راضی باشم. همواره جاه طلب بودم اما ناشکر نیستم و از خدا به خاطر داشته هایم سپاسگزارم. در حال حاضر رؤیای فوتبالی ندارم.

به نظرتان فوتبال در ایتالیا مجدداً آغاز می گردد یا با توجه به شرایط این کار خطرناک است؟

فوتبال در حال حاضر نمی تواند از سر گرفته گردد ولی شرایط دائم در حال تغییر است و نمی توان پیش بینی کرد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 89067

به "استراماچونی: وقتی استقلال با طرفدار میلیونی سراغت می آید نمی توانی نه بگویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراماچونی: وقتی استقلال با طرفدار میلیونی سراغت می آید نمی توانی نه بگویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید