اعتیاد، عمده دلیل طلاق در استان است

به گزارش مجله سرگرمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: توسعه بدون توجه به مقوله جمعیت، امکان پذیر نیست.

اعتیاد، عمده دلیل طلاق در استان است

به گزارش خبرنگاران، خدابخش مرادی نافچی صبح امروز در همایش منطقه ای آموزش های هنگام ازدواج، اظهار کرد: این روزها جامعه با دو مقوله روبرو است که این دو مورد آمار کم ازدواج و بالا رفتن آمار طلاق است؛ دو پدیده ای که ساختار خانواده ها را به هم ریخته که پیامدهای مختلفی حتی در حوزه سیاسی را در پی دارد.

وی اضافه کرد: یکی از موارد تشویق جوانان برای ازدواج تسهیل گری در امر ازدواج است؛ اینکه چه عواملی انگیزه ازدواج را در جوانان ایجاد نموده را باید دانسته و موانع را بشناسیم و برطرف نموده و پس از آن بقاع و قوام زندگی حائز اهمیت است که باید همه این نکات آنالیز گردد تا بدانیم در کدام مقوله مشکل وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی از مبانی شریعت گرفته شده و در دین ما توجه به زوجین و خانواده مورد احترام است، تصریح کرد: البته بقاع و قوام زندگی را باید آسیب شناسی کنیم و بدانیم مشکل در امر ازدواج چیست و اینکه مشکل در عدم پایداری زندگی کدام است.

وی ادامه داد: در استان زنجان نگاه مدیران، نگاه برنامه ای بوده و از روز اول رویکرد ما اقدام برنامه عملیاتی در حوزه های مختلف است که در این موارد باید آسیب ها را شناخته و برای برطرف آن کوشش کنیم. در استان زنجان در این حوزه به دو آسیب رسیده ایم که مربوط به طلاق و اعتیاد می گردد. به این گونه اگر در خانواده ای اعتیاد باشد یکی از عوامل موثر در طلاق می گردد، به گونه ای که در استان زنجان بیش از 50 درصد طلاق ها مربوط به علت اعتیاد بوده است.

مرادی نافچی به اجرای طرح جامع مداخله در امر طلاق در حوزه حفظ وضعیت موجود و مداخله در اعتیاد در استان اشاره و اعلام کرد: در این راستا با هماهنگی استانداری جلسه شش ساعته آموزش قبل از ازدواج اجرا می گردد که نتایج خوبی در سایر استان ها داشته است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36269

به "اعتیاد، عمده دلیل طلاق در استان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتیاد، عمده دلیل طلاق در استان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید