افسانه بایگان: این هجمه ها از مردم نیست ، مردم در فضای مجازی دچار خودباختگی شده اند

به گزارش مجله سرگرمی، افسانه بایگان با اشاره به هجمه هایی که به خاطر حضور در پیاده روی اربعین به او شده بود، گفت: من اصلا فکر نمی کنم این هجمه از سمت مردم باشد بلکه به نظرم این حرف ها و برخوردها تا حدودی برنامه ریزی شده است.

افسانه بایگان: این هجمه ها از مردم نیست ، مردم در فضای مجازی دچار خودباختگی شده اند

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، باربد بابایی در پنجمین شب از برنامه عید همدلی میزبان افسانه بایگان بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون بود.

بایگان در ابتدای برنامه درباره زندگی با حضور ویروس کرونا گفت: من معتقدم این بیماری طبع سردی داره و نباید در طول موجش نهاده شد. به جای گفتن کرونا که الف آخرش عمودی است و سر به بالا بگوییم کروناز، تا با شیب ز به سمت پایین از قدرتش کم کنیم.

وی درباره ورودش به دنیای بازیگری پیش از سریال سربداران نیز گفت: عموی پدر من از بنیان گذاران تئاتر نوین بود و خانواده او نیز کارهای صحنه انجام می دادند. من از یازده سالگی تجربه بازی دارم اما نه به واسطه خانواده پدری، بلکه انگار قرار بود من در این حیات تجربه انحام این کار را داشته باشم. در کانون پرورش فکری خیلی فعال بودم در همه زمینه ها، موسیقی، کتابخوانی و... تجربه حضور در یک فیلم کوتاه در سن یازده سالگی هم همان جا برایم شکل گرفت.

این بازیگر پیشکسوت در جواب سوالی که از او درباره جهتی که تا به اینجا طی نموده پرسیده شد گفت: من از جهتی که آمده ام راضی هستم چون همه افت و خیزها و اتفاقات است که زندگی را رنگ می بخشد و از مجموعش خوشحالم.

او درباره گذر عمر و قرار ندریافت در نقش جوان اول فیلم ها گفت: اگر انسان دارای پایگاه فکری باشد و بداند که برای چه پا به زندگی گذاشته متوجه می گردد که اصلا فیزیک مهم نیست. او آمده تا همه این مراحل را تجربه کند بنابراین طبیعی است و نباید از این موضوع ناراحت بود.

بازیگر شرایط سفید درباره بازی در سریال تنهاترین سردار و در نقش جعده همسر امام حسن گفت: تصمیم گیری برای حضور در این نقش بسیار سخت بود چون جعده همسر خیانتکار امام حسن بود. برای این کار 40 روز هیچ ماده حیوانی را نخوردم و پس از آن تفالی زدم که بسیار خوب آمد.

او همچنین ادامه داد: جعده در نهایت کارش به جنون می رسد و این دقیقا به این دلیل است که ما انسان ها برای قدم گذاشتن و انجام کارهایی به وجود آمدیم که اگر خارج از آن قدم برداریم کامل به هم می ریزیم. جنون جعده هم در نتیجه همین است.

افسانه بایگان که پس از شرکت در پیاده روی اربعین مورد هجمه بسیار زیادی در فضای مجازی نهاده شده بود در شرح این اتفاق گفت: من اصلا فکر نمی کنم که همه این هجمه از سمت مردم است. بلکه به نظرم این حرف ها و برخوردها تا حدودی برنامه ریزی شده است. چون ما از اطراف مورد هجوم فرهنگی هستیم که در این جهت بی تاثیر نیست.

بازیگر سربداران درباره دلیل سفرش به عتبات عالیات گفت: آنقدر این موضوع عاشقانه و با حال خوب است که من با کلام نمی توانم آن را شرح بدهم. باید آنقدر به این موضوع علاقمند باشی تا بتوانی درک کنی و به قول مولانا حلوای تن تنانی تا نچشی ندانی.

بایگان درباره شرایط و شرایط فضای مجازی در زندگی روزمره نیز گفت: مردم در این فضا دچار خودباختگی شدند. با آرایش ها و حضورهای عجیب و به هر قیمتی دیده شدن.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه درباره وجود مافیا در سینما گفت: مافیا در سینما وجود دارد و در بیشتر بخش ها به شکل های متفاوت حضور دارد و متاسفانه یک چرخه ناسالم را به وجود آورده است.

او همچنین درباره بهترین بازیگری که در مقابلش بازی نموده گفت: اولین سکانسی که بازی کردم در تفریحگاه ارغون شاه بود که در مقابل استاد علی نصیریان بازی می کردم و یک تجربه، شعور و آگاهی والایی را در مقابلم داشتم.

بایگان همچنین با یادی از خسرو شکیبایی ادامه داد: مرحوم شکیبایی همواره می گفت بازیگری مثل پینگ پونگ است و اگر من خود را بکشم ولی پارتنرم خوب نباشد به هیچ نتیجه ای نمی رسیم.

او همچنین درباره راه درست پرورش استعدادها گفت: زمانی که در سریال سربداران حضور داشتم اساتید من را تربیت می کردند. مثلا آنها اجازه نمی دادند من هر موسیقی گوش بدم و می گفتند باید چیزهای خوب و درست توسط گیرنده های حسی دریافت کنید.

افسانه بایگان در آخر با اشاره به این نکته که به دلیل نداشتن روابط گسترده و نوع زندگی اش گاهی از بعضی چیزها محروم شده است گفت: برای فیلم های کنعان، خواهران غریب و دو فیلم با یک بلیط استحقاق سیمرغ دریافت را داشتم اما این اتفاق نیافتاد.

عید همدلی با طراحی و کارگردانی وحید سعیدی و سردبیری احمد رنجبر محصول گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی است که به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر فراوری شده و هر شب حوالی ساعت 23:30 از این شبکه به روی آنتن می رود. اجرای این برنامه را باربد بابایی بر عهده دارد و با هدف حمایت از پویش میلیونی اطعام عید غدیر پخش می گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 103808

به "افسانه بایگان: این هجمه ها از مردم نیست ، مردم در فضای مجازی دچار خودباختگی شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسانه بایگان: این هجمه ها از مردم نیست ، مردم در فضای مجازی دچار خودباختگی شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید