اکوادور به افشاگر ویکی لیکس هشدار داد

به گزارش مجله سرگرمی، سفارت اکوادور در پیامی علنی به جولیان آسانژ هشدار داد که دست از رفتارهای خود بردارد و به جای دخالت در امور کشورهای مختلف نظافت اتاقش را حفظ کند.

اکوادور به افشاگر ویکی لیکس هشدار داد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، آسانژ این روزها بیش از هر زمان دیگری احساس خطر می نماید. او که دیگر جایی در کشور خود ندارد، به سفارت اکوادور در لندن پناه برده است. گرچه معتقد است به محض خروج از این سفارتخانه دستگیر می گردد.

اما چرا این احساس ترس با وی همراه است؟ قطعا بارها نام ویکی لیکس به گوشتان خورده است. جولین آسانژ افشاگر معروف و قدیمی ویکی لیکس است. اگرچه وی اخیرا از مقام خود در این وب سایت کناره گیری نموده است اما به سبب سابقه ای که دارد همواره مورد توجه دولت ها و رسانه های مختلف واقع شده است.

وی از سوی چندین کشور تحت پیگرد قانونی واقع شده است و فعلا چاره ای ندارد به جز پناه دریافت در سفارت اکوادور. اما به نظر می رسد کارمندان سفارت نیز از دست او خسته شده اند، چرا که اخیرا اعلام نموده اند آسانژ حق دخالت در امور دیگر کشورها را ندارد و بهتر است به جای این کارها به زندگی خود بپردازد.

در بخشی از این پیغام می خوانیم: آقای اسانژ هر چه سریعتر به دخالت در امور سیاسی دیگر کشورها انتها دهید، اتاق خود را تمیز کنید و گربه خود را مراقبت کنید.

این پیغام کنایه آمیز موجب عصبانیت وکیل آسانژ شده. او می گوید آسانژ زندانی اکوادوری ها نیست و حق دارند با وی به این شیوه که گویی یک زندانی در سلولی انفرادی است برخورد کند.

آسانژ از سال 2012 در سفارت اکوادور پناه گرفته اما با این شرایط معین نیست تا چه زمانی می تواند در این سفاتخانه حضور داشته باشد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: انتخاب
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4881

به "اکوادور به افشاگر ویکی لیکس هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکوادور به افشاگر ویکی لیکس هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید