اگر فرزند پسر دارید، مواظب این بیماری در کودکتان باشید!

به گزارش مجله سرگرمی، عباس بصیری،فوق تخصص ارولوژی درباره بیماری های مهم ارولوژی در بچه ها، گفت: موضوع مهم این است که بزرگسالان می توانند محل درد خود را اعلام نمایند، اما بچه ها نمی توانند و تنها واکنش ها گریه است.

اگر فرزند پسر دارید، مواظب این بیماری در کودکتان باشید!

وی با تأکید بر اینکه فهمیدن اینکه کودک در چه قسمت بدن خود دچار مشکل شده بسیار مهم است، ادامه داد:چند موضوع در بچه ها ممکن است اتفاق بیفتد که یکی از آنها پیچ خوردگی بیضه است. در بچه ها پسر بیضه بندی دارد که از داخل شکم عبور نموده و وارد حفره کیسه بیضه می شود؛ این بند آزاد است و می تواند دور خود پیچ بخورد.

این فوق تخصص ارولوژی اضافه نمود: در این حالت رگی که در داخل آن به بیضه خون رسانی می نماید بسته می شود و خون قطع شده و بیضه از بین می رود، اما در بیشتر اوقات این تشخیص داده نمی شود و منجر به از بین رفتن بیضه می شود.

بصیری اضافه نمود: بنابراین اگر والدین با یک بیضه دردناک، متورم، قرمز و عظیم شده در کودک روبرو شدند، باید این موضوع را خیلی جدی تلقی نمایند؛ اگر کودک می تواند درد را احساس و نشان دهند، باید فوری توسط پزشک تشخیص داده شده و درمان شروع شود.

وی گفت: اگر در ظرف 24 ساعت این عارضه تشخیص داده شده و این پیچ باز شود، به حالت طبیعی بر می شود و در غیر این صورت بیضه از بین می رود.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همگردی
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 108632

به "اگر فرزند پسر دارید، مواظب این بیماری در کودکتان باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر فرزند پسر دارید، مواظب این بیماری در کودکتان باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید