برداشت 24 میلیون دلار از صندوق ذخایر ملی قزاقستان برای انتخابات

به گزارش مجله سرگرمی، برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در قزاقستان از صندوق ذخایر ملی این کشور 24 میلیون دلار برداشته خواهد شد.

برداشت 24 میلیون دلار از صندوق ذخایر ملی قزاقستان برای انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، دولت قزاقستان برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری از صندوق ذخایر خود 9.404 میلیارد تنگه معادل 24.5 میلیون دلار تخصیص می دهد.

بنابه سندی که در پایگاه اینترنتی دولت دیجیتال قزاقستان منتشر شده از صندوق ذخایر دولت این کشور برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری تخصیص حدود 9.404 میلیارد تنگه برنامه ریزی شده که 9.347 میلیارد تنگه از آن برای کمیسیون مرکزی انتخابات و 56.86 میلیون تنگه دیگر برای وزارت امور خارجه پیش بینی شده است.

در شرح این سند آمده است: مبلغ مذکور در هماهنگی با وزارت دارایی قزاقستان از 12 آوریل امسال میلادی تخصیص داده می گردد.

در تاریخ 11 آوریل در جریان نشست مجلس سنا، بریک شال پانقول اف معاون وزارت دارایی قزاقستان در خصوص درخواست کمیسیون مرکزی انتخابات برای ارائه 2 میلیارد تنگه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اطلاع داد.

70 درصد از این مبلغ برای دستمزد افرادی که برای کار در ستادهای انتخاباتی جذب می شوند، هزینه خواهد شد.

روز سه شنبه، 9 آوریل، قاسم ژامرت تاکایف رئیس جمهور موقت قزاقستان در پیغامی به مردم به وسیله شبکه های تلویزیونی این کشور در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری قزاقستان در تاریخ 9 ژوئن امسال اطلاع داد.

بنابر برنامه کمیسیون مرکزی انتخابات در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، پیشنهاد نامزدهای کرسی ریاست جمهوری در تاریخ 10 آوریل شروع و ساعت 18:00 روز 28 آوریل به پایان می رسد.

پایانی پیغام/ح

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 19564

به "برداشت 24 میلیون دلار از صندوق ذخایر ملی قزاقستان برای انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت 24 میلیون دلار از صندوق ذخایر ملی قزاقستان برای انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید