ترکاشوند: کاش ضیایی می توانست بماند

به گزارش مجله سرگرمی، محمد ترکاشوند معتقد است احمد ضیایی اگر می توانست بماندو برنامه هایش را اجرا کند، می توانست به موفقیت برسد.

ترکاشوند: کاش ضیایی می توانست بماند

به گزارش خبرنگاران ،لیگ برتر والیبال این هفته نیم فصل اول خودش را به خاتمه می رساند. نیم فصل پر فراز و نشیبی که البته قدری بی سر و صداتر از سال های گذشته پیگیری شد و جذابیت سال های گذشته را نداشت. با این حال نزدیکی تیم ها و غیر قابل پیش بینی بودن نتایج از طرف دیگر هیجان خاصی را به لیگ داده. موضوعی که محمد ترکاشوند هم به آن اشاره می نماید و معتقد است لیگ برتر به هیچ وجه سطح پایین تری از سال های گذشته ندارد و همین نزدیکی تیم ها به هم باعث شده هیجان قابل قبولی به لیگ وارد گردد. ترکاشوند که فصل گذشته را با شهرداری ورامین به خاتمه رساند، سال جاری راهنمایی پیکان را بر عهده دارد و حالا در آستانه خاتمه نیم فصل از لیگ سی و دوم والیبال می گوید.

  • بعد از بازی های این هفته نیم فصل اول تمام می گردد. ارزیابی تان از این نیم فصل و لیگ سال جاری چطور است؟

    به نظر من شاید در چهار - پنج هفته اول شرایط خوب و نرمالی بر لیگ برتر حاکم نبود و تیم ها به دلیل دیر بسته شدن اوضاع مساعدی نداشتند. با این حال در هفته های آینده رفته رفته بهتر شدند و حالا هم که لیگ خوبی را ترتیب داده اند.

    • پس شما معتقدید که با وجود رفتن تعداد قابل توجهی از ملی پوشان کیفیت لیگ افت ننموده؟

      دقیقا اگر رفتن این بازیکنان را در نظر بگیریم، لیگ خوبی داریم. پخش شدن بازیکنان بین تیم های مختلف، باعث شده هشت و یا ده تیم شرایط خوب و برابری داشته باشند و توازن خوبی در لیگ ایجاد گردد. حالا دیگر از ابتدا معلوم نیست که چه تیم هایی در رده های اول تا سوم قرار می گیرند. در سال های گذشته دیدیم که پیکان و بانک سرمایه از ابتدا با جذب ملی پوشان خودشان را از باقی تیم ها جدا می کردند اما دیگر هیچ تیمی از پیش بازنده نیست و تیم های زیادی برای قهرمانی شانس دارند.

      • از توازن و هم سطح شدن تیم ها گفتید و تفاوت آن با دوره های گذشته. به نظر شما این توازن در سطح پایین تری از لیک گذشته شکل نگرفته؟

        در چند دوره گذشته، تمام بازیکنان در دو سه تیم جمع می شدند و در این شرایط قطعا لیگ سطح خوبی پیدا نمی نماید و رقابت مناسبی شکل نمی گیرد. اصلا نمی گردد گفت که لیگ برتر در سطح پایین تری برگزار می گردد و قطعا در نیم فصل دوم شرایط و سطح بازی ها بهتر هم می گردد. در نیم فصل دوم دیگر هیچ تیمی جای اشتباه ندارد و کوچکترین تصمیم غلط می تواند سرنوشت تیم را تغییر دهد. به نظر من اگر قدری از حواشی کاسته گردد، لیگ بسیار خوبی خواهیم داشت.

        • یکی از موضوعاتی که قبل از لیگ سال جاری مطرح می شد باز شدن میدان برای جوان ها بود. اتفاقی که با بیشتر شدن تعداد تیم ها و همچنین رفتن بازیکنان ملی پوش به خارج از کشور امکانش محیا شده. به نظر شما این اتفاق در نیم فصل اول افتاده است؟

          قطعا افتاده و به نظر من حضور این جوان ها بیشتر هم می گردد. کولاکوویچ هم که نشان داده از حضور جوان ها و تغییر نسل استقبال می نماید و به همین خاطر بازیکنان جوان هم انگیزه مضاعفی پیدا نموده اند تا خودشان را نشان دهند. امیدوارم حضور چهره های جوان و با استعداد بیشتر هم بگردد تا در نهایت سود آن در جیب تیم ملی برود.

          • وضعیت پیکان هم در این فصل متفاوت است. تیمی که همیشه پر ستاره و مدعی بوده اما حالا شرایط متفاوتی را طی می نماید.

            بله خب پیکان سال جاری شرایطش تفاوت نموده. دیگر خبری از بودجه هنگفت سال های گذشته نیست و هزینه های تیم به یک سوم کاهش یافته است. خوشحالم که مدیران تیم سال جاری شهامت به خرج دادن و بر روی جوان ترها سرمایه گذاری کردند. بخش مهمی از تیم ما را هم جوان ها تشکیل می دهند و البته به زمان احتیاج دارند تا بتوانند خودشان را بیشتر نشان دهند. ما مرحله به مرحله پیش می رویم و ابتدا به دنبال صندلی خوبی در دور برگشت هشتیم تا بازی های ساده تری در پلی آف داشته باشیم و پس از آن هم پله پله پیش می رویم تا بتوانیم به یکی از صندلی های اول تا سوم دست پیدا کنیم.

            • یکی از ماجراهای تکراری هر فصل که البته همواره در هفته های خاتمهی نیم فصل دوم درباره آن صحبت می گردد، بحث وجود یا عدم وجود پلی آف در لیگ برتر است. به نظر شما از لحاظ والیبالی، آیا بودن پلی آف بهتر است یا نبودن آن؟

              پلی آف هم حسن دارد و هم بدی. از یک طرف فرصت و انگیزه مضاعفی است برای تیم ها که تا لحظه آخر کوشش نمایند و شانس داشته باشند. از طرف دیگر اما وجود پلی آف و رقابت های آن، حساسیت بیش از اندازه ای را به بازی ها می دهد که همواره باعث وجود حواشی بسیاری می گردد. در هر صورت لیگ و معنای آن یعنی رقابت رفت و برگشت. یعنی چیزی شبیه به اتفاقی که در فوتبال می افتد.

              • خب به نظر شما کدامیک عادلانه تر است؟

                قطعا حالت رفت و برگشتی به عدالت نزدیک تر است. در جلسه تصمیم گیری پیش از شروع لیگ هم خود ما یکی از تیم هایی بودیم که به وجود پلی آف اعتراض کردیم اما خب رای اکثریت چیز دیگری بود. از میان چهارده تیمی که در قرعه کشی بودند و یکی از آن ها کناره گیری کرد، شش تیم مخالف پلی آف بودند و هشت تیم مخالف. به همین خاطر هم در نهایت تصمیم بر ادامه داشتن وجود پلی آف در لیگ گرفته شد.

                • برسیم به حال روز والیبال و تغییر دوباره ای که باید در ریاست و احیانا بدنه آن ایجاد گردد. نظر شما راجع به وضع موجود چیست؟

                  به نظر من در هر صورت تغییر و تحول زیاد خوب نیست. اگر یزدانی خرم توانست در والیبال موفق باشد و یا داورزنی با ادامه دادن راه او رشد خوبی داشته باشد، همگی به خاطر ثبات مدیریتی در این فدراسیون بود. به نظر من ای کاش ضیایی هم می توانست بماند و برنامه هایش را اجرا می کرد.

                  کاش ضیایی می توانست بماند
                  • یعنی معتقدید که می توانست با این روند موفق باشد؟

                    قطعا می توانست. داورزنی از سال 85 که آمد، پنج سال طول کشید تا توانست تیم را به هدفش یعنی قهرمانی آسیا برساند. بعد از آن بود که تیم به لیگ جهانی صعود کرد و این رقابت ها سکوی پرتابی شد تا والیبال ایرانی جهانی گردد و رشد محسوسی را تجربه کند. به نظر من اگر به ضیایی هم هم زمان می دادند تا برنامه هایش را اجرا کند، می توانست موفق باشد.

                    • پس شما بر خلاف بسیاری از اهالی والیبال با مواضع و سیستم مدیریت ضیایی مخالف نیستید؟

                      او شاید ایرادهایی داشته باشد که داشت اما مدیر خوبی است. خود داورزنی هم زمانی که آمد با انتقادهای بسیاری روبرو شد. او هم تمام بازیکنان ملی پوش را در مرز سی سالگی و اوج پختگی و آمادگی از تیم ملی کنار گذاشت اما خب در ادامه ماند و با اجرای برنامه هایش به موفقیت رسید.

                      • در هر صورت ضیایی رفته و حالا قرار است انتخابات برگزار شده و رئیس جدید هم معرفی گردد. به نظر ما والیبال در این برهه بیش از هرچیز به چه چیزی احتیاج دارد؟

                        به نظر من در وهله اول این آرامش است که احتیاج اول والیبال در این روزهاست. آرامش و همدلی چیزی است که به نظرم در ماه های اخیر در والیبال فقدانش حس شده و حالا همه باید یاری نمایند به آن برسیم تا والیبال راه المپیک 2020 و در شرایطی که تیم ایران جوان تر شده شرایط بهتری پیدا کند و برای این رویداد آماده گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8438

به "ترکاشوند: کاش ضیایی می توانست بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکاشوند: کاش ضیایی می توانست بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید