جاذبه های گردشگری وارنا

به گزارش مجله سرگرمی، وارنا، به پایتخت دریایی یا تابستانی بلغارستان موسوم است . این شهر سومین شهر عظیم بلغارستان بعد از صوفیه و شهر پلاودیر است .

جاذبه های گردشگری وارنا

در عین حال ، یکی از مهمترین شهرهای بلغارستان به عنوان یک مقصد مهم گردشگری توریستی ، یک مرکز مهم تجاری، یک مرکز عظیم دانشگاهی و مهمترین مقر نیروی دریایی بلغارستان به شمار می رود .

مسافرت به وارنا و اطراف آن می تواند به صورت هوایی، دریایی ، زمینی به وسیله راستا جاده ای و قطاری صورت می گیرد . فرودگاه وارنا واقع در 8 کیلومتری غرب مرکز شهر، قطب اصلی سفر در این شهر است . بین فرودگاه وارنا، شهر وارنا و فرودگاه بورگاس ، اتوبوس رایگان وجود دارد. دو پایانه مسافر بری مهم اتوبوسرانی ، خدمات مسافربری شهر را ارائه می نماید.یک اتصال اتوبوس طولانی تر منظم به شهر های صوفیه ، ولیکوتارونوو، مورمای و پلاودیو وجود دارد و به طور بین المللی به استانبول ، یونان ، رومانی و کشورهای اروپای غربی ارتباط دارد . در عین حال خدمات تاکسیرانی برای ارتباط راستاهای مرکز شهر به تفرجگاههای متعدد وجود دارد. و در عین حال دارای یک ایستگاه قطار است که در موقعیت مرکزی شهر قرار گرفته است که چند متر از مرکز شهر فاصله دارد.

یک ترمینال گشت که ایستگاه مهم برای مسافران دریایی به شمار می رود در موقعیت یک سنگ اندازی از مرکز شهر واقع است و هم ایستگاه قطار و هم ناوگان گشت به خوبی با یک اتوبوسرانی و تاکسیرانی منظم شبکه گذاری شده است . خدمات جاوکلان در این شهر متعدد و متنوع است. بیشتر هتل های آن در محدوده های هتل 2 تا 5 ستاره هستند .

معروفترین هتل های آن ، شامل تفرجگاه های ساحلی اگزینوگراد ، کنستانتین و هلنا ، سانی دی ، چایگا ، ریسوریا، و ماسه های طلایی هستند که همگی آنان در شمال وارنا در امتداد تنگه 2 کیلومتری واقع است . دیگر مکان هایی که شما می توانید در آنجا از مکان و غذا برخوردار باشید، در ویلاهای گروهی متعددی قرار دارند.

جاذبه های گردشگری وارنا دامنه گسترده ای از جاذبه های طبیعی و تاریخی را شمال می شوند.

موزه دریایی در سال 1890 در جنوب باغ دریایی احداث شده این موزه یکی از عجیب ترین بخش معماری آن نرمال و یکی از نماد های وارنا است .

برجسته ترین حقیقت هنری ان که تخریب گر (دراز کی) موسوم به گردباد سخت ناوگان ترکی به هامیدان به در طول جنگ بالاکان است .

موزه قوم شناسی در یک مکان متقارن واقع است که در سال 1860 احداث گشت گشت و داستان تنوع فرهنگی ثروت افراد و مردم وارنا از نیمه دوم قرن نوزدم ناشده هستیم میلادی را بازگو می نماید.

موزه باستان شناسی وارنا، بیش از 100 هزار اشیاء و مواد حفاری شده و کنده کاری شده که در مناطق مختلف در سراسر شمال شرق بلغارستان را نمایش می دهد . برای بازدید از مهمترین اشیایی باستان شناسی ، باید سالن های مهم این موزه را دیدن نمائید .

معروفترین آثار هنری و صنایع دستی در این دوره ، قدیمی ترین گنجینه طلایی همان موسوم به مکان های وارنا است که به حدود 6 هزار ستان قبل بر می شود، در سال 1972 حفاری هستند.که در سه سالن مجزا در معرض نمایش گذاشته شده است.

باغ دریایی قدیمی ترین و عظیمترین پارک تفریحی در بلغارستان است. این پارک صندلی بیشتر شخصیت های برجسته این دوره است که مکانی جالب و معرکه برای تفریحات خارج از خانه است . شما می توانید یک پیاده روی ، دوچرخه سواری و بسیاری ورزش های دیگر در اطراف دریا انجام دهید . در این میان یک مجموعه کلوپ های دیگر در اطراف دریا انجام دهید. در این میان یک مجموعه کلوپ های ساحلی و موزه دارد که به نواختن انواع موسیقی های راک ، پاپ، امریکایی پاپ و چالگا می پردازد.

نمایشگاه آکواریوم وارنا عمدتاً مشکل از گیاهان و جانوران دریای سیاه است .

به طور کلی بیش از 14 گونه ماهی شامل ماهی آب شیرین ، ماهی مدیترانه ای و ماهی های عجیب و غریب از نواحی مختلف اقیانوسی دنیا وجود دارد

.نقشه وارنا: وارنا برای معماری منحصر بفروش معروف است. بعضی از برجسته ترین بناهای آن شامل کلیسای قدیم ارشد و کسی در شرق بلغارستان کلیسای جامع مریم مقدس و آلادزامانا بیشتر است .

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جاده های سبز
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 108143

به "جاذبه های گردشگری وارنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری وارنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید