حمایت از شرکتهای دانش بنیان حوزه انرژی تسهیل می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، محمد صالح اولیا در تبادل نظر با خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که وزارت نیرو چه برنامه ای برای حمایت از شرکت ها و استارت آپ هایی که در حوزه انرژی به خصوص انرژی های تجدید پذیر فعالیت می نمایند، در دستور کار دارد، اظهار کرد: شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می نمایند در حال حاضر به سمت فراوری قطعات به وسیله ساخت داخل و هم حمایت از فناوری های جدید در حال حرکت هستند و اقدامات خوبی را انجام داده اند.

حمایت از شرکتهای دانش بنیان حوزه انرژی تسهیل می گردد

وی اضافه کرد: در همین رابطه آیین نامه ای در دست اقدام داریم که بر اساس آن شرکت های حوزه آب و برق زیرمجموعه وزارت نیرو، بتوانند از شرکت های دانش بنیان حمایت ویژه ای داشته باشند. البته به لحاظ قانونی مشکلاتی وجود دارد چرا که باید مناقصه ای برگزار گردد و ما به دنبال این هستیم که شرکت های آب و برق از لحاظ اقتصادی راحت تر با شرکت های دانش بنیان کار نمایند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت نیرو ادامه داد: در عین حال طرح راه اندازی پارک و علم و فناوری نیرو در دست اقدام است که این پارک بستر مناسبی را برای هم افزایی ایجاد می نماید و از طرفی شرکت های دانش بنیان می توانند نیازهای حوزه آب و برق را به خوبی بشناسند و در راستای آن حرکت نمایند. البته در حال حاضر شرکت های دانش بنیان با ما همکاری و تعامل دارند ولی انتظار داریم گسترده تر گردد.

وی همچنین به بخشی از محورها و اولویت های تحقیقاتی وزارت نیرو در سال 98 اشاره نمود و گفت: سازگاری با کم آبی، تامین آب، تغییر اقلیم، خشکسالی، سیلاب، کنترل توزیع آب،احیا و ساماندهی رودخانه ها، دیپلماسی آب، تامین آب، مدیریت منابع آب زیرزمینی از جمله محورهای پژوهشی وزارت نیرو در سال 98 هستند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 48861

به "حمایت از شرکتهای دانش بنیان حوزه انرژی تسهیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از شرکتهای دانش بنیان حوزه انرژی تسهیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید