خبرنگاران ظریف وارد بغداد شد

به گزارش مجله سرگرمی، بغداد - خبرنگاران - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح یکشنبه برای ملاقات رسمی در راس هیات سیاسی وارد بغداد، پایتخت عراق شد.

خبرنگاران ظریف وارد بغداد شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از ورود به بغداد با فواد حسین، همتای خود ملاقات و گفت و گو می نماید و سپس در کنفرانس مشترک با وی شرکت خواهد نمود.

ملاقات و گفت و گو با مصطفی الکاظمی نخست وزیر، برهم صالح رئیس جمهوری، وائل الزیدان رئیس شورای عالی قضایی و محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق از برنامه های مهم سفر ظریف به عراق است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین قرار است با فالح الفیاض رئیس سازمان الحشدالشعبی و بعضی دیگر از شخصیت های سیاسی عراق ملاقات و گفت وگو کند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (شنبه) در این باره گفت که سفر ظریف در راستای تقویت روابط ایران و عراق انجام می گردد.

سید عباس موسوی اظهار کرد که در سفر وزیر امور خارجه به عراق چالش های مشترک و امکان استفاده از فرصت های پیش رو در راستای منافع دو کشور مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

ظریف همچنین عصر امروز (یکشنبه) راهی اربیل مرکز کردستان عراق می گردد و با مقام های این منطقه از جمله نچیروان بارزانی، رئیس و خشنود بارزانی، نخست وزیر اقلیم ملاقات و رایزنی می نماید.

این چهارمین ملاقات ظریف از عراق به عنوان وزیر امور خارجه در دولت های یازدهم و دوازدهم است.

وزیر امور خارجه ایران آخرین بار، چهارم خرداد 1398 در راس هیات بلندپایه سیاسی برای انجام ملاقات رسمی دو روزه به عراق سفر کرد.

وی در این سفر جداگانه با عادل عبدالمهدی نخست وزیر وقت، برهم صالح رئیس جمهوری و محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق ملاقات و با آنان درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفت و گو نموده بود.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 101115

به "خبرنگاران ظریف وارد بغداد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظریف وارد بغداد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید