خبرنگاران مونسان: زیباترین هنر پوشاک کشور سوزن دوزی بلوچ است

به گزارش مجله سرگرمی، چابهار- خبرنگاران- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: زیباترین هنر پوشاک کشور سوزن دوزی بلوچ است که می تواند بعنوان یکی از منابع درآمدی زنان این منطقه و معرف خوبی برای استان سیستان و بلوچستان باشد.

خبرنگاران مونسان: زیباترین هنر پوشاک کشور سوزن دوزی بلوچ است

علی اصغر مونسان سه شنبه شب در نشست آنالیز مسائل حوزه گردشگری سیستان و بلوچستان در فرمانداری چابهار گفت: سوزن دوزی بلوچ منحصر بفرد است و می تواند در سطح جهانی مطرح و برای درآمدزایی بومیان مؤثر باشد.

وی به فعال سازی حمل و نقل دریایی، کلوپ های دریایی، تسهیلات ارزان قیمت، توجه به تورهای گردشگری اشاره و گفت: بوم گردی ها ظرفیت های خوبی برای جذب گردشگر هستند و باید مسائل آنها مورد آنالیز و حمایت قرار گیرند.

وی گفت: بومگردی های کشور از 400 واحد به هزار و 500 واحد در کشور رسیده اند و استقبال گردشگران خارجی از این واحدهای اقامتی خوب بوده است.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی فعالان حوزه گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمامی مسائل مطرح شده پیگیری و از فعالان این حوزه حمایت همه جانبه می گردد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان نمود: برای دریافت وام های حوزه گردشگری تسهیل خواهد شد و در زمینه تأمین زیرساخت ها نیز از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی گفت: هر شغل در حوزه گردشگری با کمتر از 70 میلیون تومان ایجاد می گردد و می توان با کمترین اعتبار و سرمایه در این حوزه شغل ایجاد کرد.

مونسان گفت: گردشگری در جهان صنعت سوم محسوب می گردد و به همین سبب معافیت مالیاتی برای گردشگری خارجی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در مناطق کم برخوردار برنامه های خوبی را خواهیم داشت و مجوز لازم برای شرکت های حمل و نقل و خرید خودروهای ویژه جابجایی مسافر صادر می گردد.

وی توضیح داد: تمام بناهای تاریخی کشور باید به بخش خصوصی واگذار شوند تا بتوان آنها را برای جذب گردشگر فعال تر کرد.

معاون رئیس جمهوری گفت: برای هر سرمایه گذاری باید از 20 دستگاه اجرایی استعلام گردد که این روند طولانی و غیر قابل پذیرش است.

مونسان تاکید نمود: برای پیگیری مسائل حوزه گردشگری باید استانداری هم این حوزه را در اولویت قرار دهد در آن صورت هر 2 ماه یک بار به سیستان و بلوچستان سفر خواهم کرد.

دولت و بخش خصوصی باید زیرساخت های گردشگری را فراهم نمایند

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: توجه به بخش گردشگری منجر به اشتغال و توسعه این منطقه محروم می گردد و باید دولت با همکاری بخش خصوصی زیرساخت ها را تامین و زمینه حضور گردشگران را فراهم کند.

احمدعلی موهبتی تاکید نمود: باید همه به گردشگری توجه نمایند تا شرایط برای حضور مسافران فراهم گردد.

وی جذب و حمایت از سرمایه گذار را خیلی مهم دانست و ادامه داد: نباید موانعی بر سر راه فعالان گردشگری وجود داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان به مسائل سوخت اشاره و خاطر نشان کرد: مسائل پیش رو در این زمینه باید برطرف گردد.

وی اضافه کرد: مسائل مطرح شده حوزه گردشگری در این سفر آنالیز و گام های خوبی برای برطرف مسائل برداشته می گردد.

موهبتی ادامه داد: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید هر 2 ماه یکبار سفری به این استان داشته باشد تا بتوان مسائل و مسائل را بهتر پیگیری کرد.

9 هتل در منطقه آزاد چابهار سال گذشته مجوز ساخت دریافت نموده اند

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نیز گفت: منطقه آزاد گام های خوبی در حوزه گردشگری برداشته است و بخشی از زیرساخت ها در زمینه هتل، مراکز اقامتی و تفریحی در حال آماده شدن است.

عبدالرحیم کردی اضافه کرد: 9 هتل سال گذشته مجوز دریافت نموده اند و در سالهای اخیر برای حوزه گردشگری فعالیت های خوبی اجرا شده است.

وی بیان نمود: منطقه آزاد برای تأمین زیرساخت های حوزه گردشگری عزم جدی دارد و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران، مهمترین خواسته فعالان حوزه گردشگری در این نشست افزایش سهمیه سوخت 200 لیتری به 500 لیتر، حمایت از فعالان گردشگری و صنایع دستی، حذف بروکراسی اداری برای سرمایه گذاران، واگذاری زمین در اسرع وقت برای شروع طرح های گردشگری، کاهش هزینه های سفر به چابهار و ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای انجام کارهای گردشگری بود و از معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهان حل این مسائل شدند.

3043 **6081

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27158

به "خبرنگاران مونسان: زیباترین هنر پوشاک کشور سوزن دوزی بلوچ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مونسان: زیباترین هنر پوشاک کشور سوزن دوزی بلوچ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید