خبرنگاران چابهار مهمترین مزیت ها را برای سرمایه گذاری و تجارت دارد

به گزارش مجله سرگرمی، چابهار- خبرنگاران- معاون مالی و سرمایه گذاری منطقه آزادچابهار گفت: چابهار بزرگترین بندر تجاری ایران در خارج از تنگه هرمز، نقطه اتصال کریدور شرق ایران به آبهای آزاد و نزدیک ترین بندر به بازارهای آسیای میانه و افغانستان مهمترین مزیت ها برای سرمایه گذاری را دارد.

خبرنگاران چابهار مهمترین مزیت ها را برای سرمایه گذاری و تجارت دارد

فرزین حقدل روزشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: موقعیت جغرافیایی راهبردی این منطقه در کنار آب راه های بین المللی و نزدیکی به خطوط کشتیرانی از مهمترین مزیت های سرمایه گذاری و تجارت چابهار است.

وی با تشریح مزیت و توانمندی های منطقه آزادچابهار اظهار داشت: سرمایه گذاران در این منطقه از معافیت های مالیاتی 20 ساله در تمام زمینه ها و قابلیت تمدید آن برخوردار هستند تا بتوانند به موقع سودآوری و ایجاد اشتغال مورد نظر را داشته باشند.

وی اضافه نمود: منطقه آزاد چابهار برای سرمایه گذاران معافیت در عوارض ورود ماشین آلات و مواد اولیه را در نظر گرفته است که این امر به افزایش سرمایه گذاری یاری می نماید.

وی توضیح داد: ورود بخشی از خدمات تولیدی کارگاههای مختلف به سرزمین اصلی(داخل کشور) میزان ارزش اضافه نموده بدون پرداخت عوارض و احتیاج نداشتن به ثبت سفارش از دیگر مزایای سرمایه گذاری در این منطقه است.

معاون مالی و سرمایه گذاری منطقه آزادچابهار ارتقاء این منطقه و تبدیل آن به کانون اصلی حمل و نقل ترانزیت در چهارچوب توسعه محور شرق کشور، اتصال به شبکه ریلی و گاز، امکان ساخت صنایع پایین دستی با آغاز بکار صنایع سنگین از جمله پتروشیمی و فولاد و ساخت فرودگاه بین المللی را از جمله فرصت های آینده بندر و منطقه آزاد چابهار عنوان نمود.

حقدل گفت: منطقه آزاد چابهار بهترین موقعیت را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد نموده است به طوری که در مدت 2 روز شرکت سرمایه گذاری ثبت می گردد.

وی توضیح داد: قوانین و مقررات خاصی برای اشتغال در منطقه آزاد و امکان دسترسی به نیروی انسانی ماهر، بهره ور و ارزان وجود دارد که سرزمین اصلی از چنین شرایطی برخوردار نیست.

عضو هیات مدیره منطقه آزادچابهار بیان نمود: صدور محصولات بدون پرداخت عوارض گمرکی، مقررات خاص برای بیمه و تامین اجتماعی در مناطق آزاد، امکان مشارکت با سرمایه گذاران خارجی بدون محدودیت در مشارکت و مالکیت 100 درصد سرمایه گذاران خارجی وجود دارد.

وی گفت: امکان داشتن 100 در صد سهام شرکت های ثبت شده توسط سرمایه گذاران خارجی، حمایت و ضمانت سرمایه های خارجی، تجویز تاسیس بانک و بیمه های خارجی نیز در منطقه آزاد وجود دارد.

وی برخورداری از مقررات خاص در صادرات، واردات و امور گمرکی و احتیاج نبودن به ویزا و سهولت در صدور مجوز ورود و اقامت خارجیان را از دیگر فرصت های مناسب سرمایه گذاری در چابهار عنوان نمود.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 110686

به "خبرنگاران چابهار مهمترین مزیت ها را برای سرمایه گذاری و تجارت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چابهار مهمترین مزیت ها را برای سرمایه گذاری و تجارت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید