دانشگاه جامع علمی کاربردی 10 مرکز برتر دارد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی ، گفت: در ارزیابی و سطح بندی از مراکز علمی کاربردی در سطح کشور 10 مرکز برتر به عنوان سطح دو برگزیده شدند.

دانشگاه جامع علمی کاربردی 10 مرکز برتر دارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محسن محمدزاده معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار گردید، گفت: دانشگاه علمی کاربردی در اجرای طرح سطح بندی و ارزیابی مراکز علمی کاربردی خود در سطح کشور از نظر کیفی شاهد رشد و ارتقای سطح کیفی و علمی بود.

وی اضافه نمود: در ارزیابی و سطح بندی مراکز دانشگاهی از سال گذشته تا به امروز شاهد افزایش کیفی بسیاری از مراکز بوده ایم. به طوری که در سال 97 ، 20 مرکز ما در سطح دو قرار داشتند و 434 مرکز دیگر در سطح 3 بودند. در حالی که 48 مرکز دیگر این دانشگاه در سطح 4 قرار داشتند.

محمدزاده اضافه نمود: خوشبختانه در سال 98، در سطح بندی و ارزیابی که انجام داده ایم شرایط کیفی مراکز ما نسبت به سال گذشته افزایش رو به رشدی داشته است؛ به طوری که 230 مرکز در سطح دو قرار گرفتند و 248 مرکز در سطح 3 بوده و درنهایت 40 مرکز در سطح 4 قرار گرفته است.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی توضیح داد: مراکزی که در طی دو سال گذشته نتوانستند از سطح 4 به سطح بالاتر ارتقا پیدا نمایند به آنها مجوز پذیرش دانشجو داده نمی گردد. این در حالی است که تعداد 26 مرکز علمی کاربردی در سطح 32 استان کشور شایسته تقدیر شدند به طوری که از هر 20 مرکزی که در هر استان وجود دارد یک مرکز انتخاب شده است.

وی اضافه نمود: در بین مراکز علمی کاربردی 483 مرکز مشارکت فعال و خوبی را طی ارزیابی که انجام دادیم داشته اند که درواقع می توان گفت 93 درصد مراکز علمی کاربردی ما نسبت به سال گذشته در مشارکت های علمی رشد داشته اند و 35 مرکز دیگر نیز که شامل 7 درصد از دانشگا های ما می گردد از مشارکت کمتری برخوردار بوده است.

محمدزاده ادامه داد: در سطح بندی مراکز دانشگاه علمی و کاربردی سامانه های هر مرکز منبع اصلی ارزیابی دانشگاه است به طوری که 51 درصد سطح بندی براساس اطلاعات سامانه ها و 49 درصد دیگر از گزارشات مراکز آموزشی صورت گرفته است. از طرفی باید بگویم 7 درصد باقی مانده نیز به صورت تلفیقی و راستی آزمایی محاسبه شده است.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ارزیابی دو ساله مراکز دانشگاهی علمی کاربردی گفت: در ارزیابی و سطح بندی که طی سال های 97 و 98 صورت گرفته است 532 مرکز در سال 97 مشارکت جدی در برنامه های این دانشگاه داشته اند. اما متاسفانه در سطح بندی مراکز دانشگاهی مرکزی که دارای سطح یک باشد نداشته ایم. این در حالی است که امتیازات برای هر واحد دانشگاهی براساس نمره سطح در نظر گرفته شده بود.

محمدزاده اضافه نمود: در سطح بندی دانشگاه های جامع علمی کاربردی برای دوره آموزشی ما 7 نشان و 17 نشانگر در نظر گرفته بودیم اما در امور مدرسان نیز این سطح بندی براساس 4 ملاک و 13 نشانگر صورت گرفته بود به طوری که به طور متوسط 7 ملاک و 36 نشانگر برای هر مرکز در نظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: در بخش امور اقتصادی نیز برای سطح بندی 4 ملاک و 16 نشانگر، در بخش فعالیت های دانشگاهی نیز 4 ملاک و 8 نشانگر و درنهایت در بخش دانشجویان 14 ملاک و 32 نشانگر وجود داشت که به طور کلی 179 نشانگر ارزیابی برای سطح بندی دانشگاه ها در نظر گرفته شده بود.

محمدزاده درباه ارزیابی دانشگاه علمی کاربردی اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی ما در این ارزیابی اشاعه فرهنگ و توجه به کیفیت آموزشی است که باعث می گردد مراکز رقابتی سالم را در میان خود داشته باشند. این در حالی است که مدیریت مرکز دوره های آموزشی، مدرسان مرکز، فضا، بخش اداری و اقتصادی، دانشجویان و دانش آموختگان، امکانات و تجهیزات و درنهایت فناوری از عوامل اصلی ارزیابی بوده است.

انتهای پیغام/

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37368

به "دانشگاه جامع علمی کاربردی 10 مرکز برتر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه جامع علمی کاربردی 10 مرکز برتر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید