درخواست یونکر از شهروندان اروپایی در آستانه انتخابات پارلمانی

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس کمیسیون اروپایی با تاکید بر اهمیت انتخابات پارلمانی اروپایی پیش رو از شهروندان خواست با عمل خود با راستگرایان افراطی و پوپولیست ها مبارزه نمایند.

درخواست یونکر از شهروندان اروپایی در آستانه انتخابات پارلمانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره ابراز تاسف کرد که به درخواست دیوید کامرون، رئیس جمهور وقت انگلیس در مبارزات انتخاباتی برای همه پرسی برگزیت در سال 2016 دخالت نکرد.

یونکر در سخنانی دربروکسل گفت که این غلط بود که در این لحظه مهم سکوت کردم. وی با تاکید بر اینکه من در آن موقع خیلی به اظهارات دولت انگلیس گوش دادم گفت: ما تنها کسانی هستیم که در جریان دروغ های موجود نابود شده ایم.

اکثر انگلیسی ها در ژوئن سال 2016 به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای دادند. حامیان برگزیت پیش از برگزاری این همه پرسی با اظهارات دروغی در این باره تبلیغ می کردند.

یونکر همچنین در این کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل نتیجه گیری مثبتی درباره دوران ریاست خود بر کمیسیون اروپایی داشته و گفت: اتحادیه امروز قدرتمندتر از اتحادیه دیروز است. برای انسان ها در اروپا در اصل اوضاع بهتر شده است و البته هر کسی متوجه این وضعیت نمی گردد.

وی اضافه کرد: در حالی که در بعضی عرصه ها انتظارات از ما بیش از حد بوده است اما کمیسیون پیروز بوده است. یونکر از کاهش هفت درصدی بیکاری جوانان در دوره مسئولیت خود سخن گفته و توضیح داد که در پاییز آینده این سمت در قدرتمندترین نهاد بروکسل را به جانشین خود واگذار می نماید.

یونکر از زمان روی کار آمدن به عنوان ریاست کمیسیون اروپایی 471 پیشنهاد قانونی را ارائه داده است. این موضوعات شامل اشتغال، مهاجرت و تحولات دیجیتالی بوده است.

در روز پنج شنبه سران کشورهای اروپایی در کشور رومانی درباره آینده این اتحادیه با هم مشاوره خواهند کرد. یونکر5 موضوع مهم را که در پنج سال آینده کمیسیون اروپایی باید مورد توجه قرار دهد در این نشست ارائه می دهد که این اولویت ها عبارتند از حمایت از اتحادیه اروپا، شایستگی رقابت، حاکمیت قانون و عدالت اجتماعی، توسعه پایدار و تغییرات اقلیمی و نقش اروپا در جهان.

انتخابات مجلسی اروپا از 23 تا 26 ماه می (2 تا 5 خرداد ماه) برگزار می گردد و سپس ریاست جدید کمیسیون اروپایی به پیشنهاد سران کشورهای عضو تایید می گردد. نامزدهای مطرح برای جانشینی یونکر ، منفرد وبر از سیاستمداران اروپایی حزب سوسیال مسیحی و فرانس تیمرمانس از حزب سوسیال دموکرات هستند.

یونکر همچنین از انتخاب نمایندگان اروپایی خواست که با دقت تصمیم بگیرند که به چه کسی باید رای بدهند. وی اضافه کرد: این انتخابات اروپایی بزرگترین انتخابات فراملی جهان است. وی از همه رای دهندگان خواست این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهند که اروپا چگونه به نظر می رسد اگر همه انتخابی مانند او را داشته باشند و این اتحادیه چگونه به نظر خواهد رسید اگر همه راستگرایان افراطی را انتخاب نمایند.

وی در آستانه برگزاری انتخابات مجلسی اروپا از شهروندان خواست که با راستگرایان افراطی و پوپولیست ها مبارزه نمایند، اما نه با شعارهای ارزان و حملات شخصی بلکه به وسیله اقدامات تعیین.

یونکر همچنین به حملات لفظی اخیر علیه دونالد تاسک، رئیس شورای اروپایی که وی را با هیتلر و استالین مقایسه نموده بودند انتقاد وارد نموده و گفت: این ها حملات وحشتناک و غیر قابل تحملی هستند. حملات شخصی نباید در بحث های دموکراتیک در اروپا جایگاهی داشته باشد.

وی همچنین این مسئله را باعث افتخار دانست که در دوران ریاست کمیسیون او این پیروزیت به دست آمده است که یونان در این اتحادیه باقی بماند.

آنتونی تایانی، رئیس مجلس اروپا و بعضی از روسای سابق مجلس اروپا هم هم در آستانه برگزاری انتخابات مجلسی در بیانیه مشترکی اعلام کردند که به ندرت می توان در این باره تردید داشت که ما در یک راستا جدایی قرار داریم. تصمیماتی که شهروندان در انتخابات اواخر ماه می می گیرند تاثیر مهمی بر آینده اروپا دارد.

آن ها با اشاره به سرنوشت ساز بودن این انتخابات از همه شهروندان خواستند رای خو را در پای صندوق های رای بدهند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22690

به "درخواست یونکر از شهروندان اروپایی در آستانه انتخابات پارلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست یونکر از شهروندان اروپایی در آستانه انتخابات پارلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید