رشد 230 درصدی قرارداد ساخت واحدهای تولیدی در ایلام

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/ایلام مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام گفت: در سال گذشته 69 قرارداد احداث واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده که نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیر 230 درصدی داشته است.

رشد 230 درصدی قرارداد ساخت واحدهای تولیدی در ایلام

مهندس اقبال اسماعیلی با حضور در خبرنگاران، اظهار کرد: رسالت اصلی شرکت شهرک های صنعتی تامین زمین و زیرساخت های (آب، برق، گاز، تلفن و ...) لازم جهت استقرار واحدهای صنعتی و فراوریی در شهرک ها و نواحی صنعتی است.

وی با اشاره به رسالت های نرم افزاری شرکت، گفت: موضوع آموزش واحدها در این زمینه اهمیت بالایی دارد و به دنبال انجام کارهای با کیفیت در زمینه هایی مانند عارضه یابی و یاری های فناورانه و آموزش های نوین مورد احتیاج به واحدهای صنعتی هستیم و خوشبختانه با همکاری دانشگاه ها تا به امروز برای آموزش واحدهای صنعتی تفاهم نامه هایی به امضا رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام با اشاره به صندوق ضمانت صنایع کوچک به عنوان بخش حمایتی در حوزه بانکی صنایع کوچک و متوسط، توضیح داد: ما می توانیم تا حدود 3 میلیارد تومان به وسیله این صندوق وثایق بانکی را جهت واحدهای فراوریی تامین کنیم که یاری خوبی است و سالیانه مبلغ 800 میلیون تا 1 میلیارد تومان در قالب یاری های فنی اعتباری به واحدها به وسیله بانک صنعت و معدن به متولیان واحدها یاری می گردد.

اسماعیلی با بیان اینکه 14 شهرک و ناحیه صنعتی در استان داریم، توضیح داد: تقریبا در ایلام، سیروان، شباب و بدره زمین برای واگذاری به سرمایه گذاران به اتمام رسیده است و استقبالی که در دو سه ماه از طرف سرمایه گذاران بومی شده، نقطه ای عطف و مایه امیدواری است.

وی شهرستان سیروان را نمونه ای پیروز در این زمینه اظهار داشت و گفت: از اوایل دهه 90، در طول 8 سال ، یک واحد صنعتی در این شهرستان مستقر شده بود اما در یک سال اخیر قرارداد واگذاری 20 واحد صنعتی انجام شد و هم اکنون برای استقرار واحدهای جدید صنعتی کمبود زمین برای واگذاری داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام، با بیان اینکه در شهرک صنعتی آبدانان شرایط چندان مطلوب نیست، توضیح داد: نگاه بخشی از سرمایه گذاران به مرکز استان متمرکز است و علاقمند هستند در مرکز استان کار سرمایه گذاری را انجام دهند، هر چند این کار با مشقات و سختی هایی همراه است اما تمام کوشش ما این است که سرمایه گذاران با کمترین مشکل به فراوری بپردازند.

اسماعیلی از در نظر دریافت تخفیف و استفاده از تبصره های خاص در واگذاری زمین ، در شهرستان ها اطلاع داد و گفت: در این زمینه به شرکت های دانش بنیان توجه ویژه ای شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان در باره آخرین شرایط ناحیه صنوف آلاینده شهر ایلام گفت: این ناحیه صنفی در زمینی به مساحت 13 هکتار با تمام شرایط ویژه شهرک ها و نواحی صنعتی با هزینه بالغ بر 5 میلیارد تومان آماده استقرار واحدهای هدف می باشد.

اسماعیلی گفت: انتقال این اصناف با اولویت جوشکاران، آلومینیوم و کابینت کاران و درودگران است که با توجه به ضعیف بودن این قشر از نظر مالی و تاکیدات استاندار استان، سعی برآن شده قیمت زمین واگذاری حداقل در نظر گرفته گردد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تاکید نمود: انتقال صنوف آلاینده و مزاحم باعث ارتقا سیمای شهر و نیز ایجاد کارگاه های تخصصی، تسهیل در کسب و کار و توجه جدی و زیربنایی به بهداشت عمومی، صنفی و اجتماعی می گردد و دیگر مزیت انتقال صنوف مزاحم و آلاینده به شهرک های صنفی علاوه بر بازگشت آرامش به شهر و زیبا سازی آن، موجب روان سازی ترافیک، کاهش حجم مراجعات روزمره مردم به مرکز شهر و نقاط پر تردد می گردد.

اسماعیلی توضیح داد: 60 درصد واحد های فراوریی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان ایلام فعال اند و بیشتر واحدهای غیرفعال به خاطر رسوب بدهی بانکی، عدم بروزرسانی تجهیزات و خطوط فراوری، عدم رقابت پذیری با سایر واحدهای مشابه تعطیل و غیرفعال شده اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 69 قرارداد احداث واحدهای فراوریی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده که نسبت به سال های گذشته رشد چشم گیر 230 درصدی داشته است، توضیح داد: زمینه واگذاری زمین در نواحی صنعتی از رشد خوبی برخوردار بوده و با اختصاص حدود 7 میلیارد تومان در سال 98 بودجه این شرکت نسبت به سال 97 رشد 72 درصدی داشته است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 94265

به "رشد 230 درصدی قرارداد ساخت واحدهای تولیدی در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 230 درصدی قرارداد ساخت واحدهای تولیدی در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید