سازمان جهانی بهداشت: برداشتن سریع قرنطینه مرگ بار خواهد بود

به گزارش مجله سرگرمی، در بعضی از ایالت ها چون تگزاس آمریکا، بعضی از کشیشان خود را برای برگزاری مراسم عید پاک در کلیسا آماده می نمایند.

سازمان جهانی بهداشت: برداشتن سریع قرنطینه مرگ بار خواهد بود

سازمان دنیای بهداشت در هشداری خطاب به دولت ها گفته در برداشتن محدودیت های کرونا نباید عجله کرد وگرنه موج مرگبار دیگری به سرعت باز خواهد گشت. این در حالی است که کشورهایی چون اسپانیا، ایتالیا، دانمارک و اتریش از شروع لغو محدودیت ها سخن گفته اند و در آمریکا هم بعضی کلیساها به مناسبت عیدپاک دوباره درهای خود را باز نموده اند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، تدروس گیبریسیوس مدیرکل سازمان دنیای بهداشت در روز گذشته هرگونه تعجیل در برداشتن محدویت های کرونا را بازگشتی مرگ بار خواند.

اظهارات مدیر این نهاد سازمان ملل متحد در حالی منتشر شده که روز آدینه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا از یک میلیون و 600 هزار نفر فراتر رفت و شمار جان باختگان این بیماری دنیا گیر هم به 101 هزار نفر رسید.

تدروس گیبریسیوس که روز آدینه به وسیله ویدئو کنفرانس و از مقر سازمان دنیای بهداشت در ژنو سخن می گفت از آمارهای امیدوارنماینده در کشورهای اروپایی ابراز خرسندی کرد.

او گفت سازمان دنیای بهداشت در حال همکاری با دولت ها است تا به آنها برای اتخاذ بهترین استراتژی تسهیل محدودیت ها یاری کند اما تاکید نموده که برداشتن سریع این محدودیت ها بسیار خطرناک خواهد بود.

وی اضافه کرد: اگر راه چاره خروج از بحران با مدیریت صحیحی همراه نباشد، راستا رو به پایین نمودار کرونا هم می تواند به اندازه راستا صعودی این بحران خطرناک باشد.

ایتالیا و اسپانیا چه برنامه ای دارند؟

دولت اسپانیا که بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را در اروپای کنونی دارد و پس از ایتالیا بیشترین جان باخته را هم داشته گفته بنا دارد به بعضی از مشاغل غیرضروری مانند ساخت و سازها و کارخانه ها از روز دوشنبه (سه روز دیگر) اجازه دهد به سر کار بازگردند.

با وجود این، دولت از مردم خواسته که همچنان به فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی توجه نمایند. به ویژه در دو روز آخر این هفته که همزمان با عید پاک مسیحیان است.

اسپانیا روز آدینه کمترین آمار جان باختگان طی 17 روز گذشته را ثبت کرد و شاهد مرگ 605 نفر بر اثر کووید19 بود. این کشور تا به امروز 15843نفر را بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا از دست داده است.

گزاری جشن های عید پاک در اسپانیا ممنوع اعلام شده و از مردم خواسته شده که به طور مجازی و از راه دور این مراسم را ادا نمایند /عکس: EPA

جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا، قرنطینه سراسری را تا سوم ماه می، یعنی سه هفته دیگر، تمدید نموده و گفته ایتالیا نباید دستاوردهایی که به وسیله محدودیت و قرنطینه کسب نموده را به راحتی از دست دهد.

با این وجود، دولت ایتالیا به بخش کوچکی از کسب و کارها که از 12 ماه مارس تعطیل شده بودند اجازه داده که از روز سه شنبه باز شوند.

از زمان قرنطینه سراسری در ایتالیا فقط خوار و بار فروشی ها و داروخانه ها اجازه فعالیت داشتند.

ایتالیا هم روز آدینه شاهد ثبت 570 مرگ ناشی از کووید19 بود که نسبت به یک روز پیش کاهشی 40 نفری داشت.

این کشور که بیشترین جان باخته کرونا در دنیا را تا به امروز ثبت نموده، روز گذشته، پنجشنبه، 610 مرگ را شاهد بود. تعداد مبتلایان هم روز آدینه 3951 نفر گزارش شد که نسبت به 24 ساعت قبل که 4204 نفر بود کاهشی حدود 7 درصد داشته است.

نخست وزیر این کشور گفته کتابفروشی ها و فروشگاه های لباس و پوشاک بچه ها از سه شنبه اجازه بازگشایی دارند اما رسانه های این کشور می گویند رخت شویی ها و چند کسب و کار دیگر هم در فهرست دولت دیده می گردد.

در دیگر نقاط دنیا چه می گذرد؟

لئو وردکر نخست وزیر ایرلند گفته محدودیت های آمد وشد تا پنجم ماه مه، چهار هفته دیگر، تمدید می گردد.

در ترکیه، دولت برای 48 ساعت قرنطینه سراسری در 31 شهر از جمله آنکارا و استانبول اعلام نموده که از نیمه شب آدینه شروع شده است. اعلام ناگهانی این قرنطینه که گزارش شده تنها دو ساعت پیش از نیمه شب آدینه، دهم آوریل، به اطلاع عموم رسیده، موجب هجوم مردم به فروشگاه های خوار و بار و تشکیل صف های طولانی و در موردی به زد و خورد میان مشتریان منجر شده است.

در پرتغال، مارسلو روبلو د سوسا، رئیس جمهوری محدودیت ها را تا روز اول ماه مه، 20 روز دیگر، تمدید نموده است.

در بریتانیا، دولت تحت فشار است که راه چاره خود برای برداشتن محدودیت های سراسری را هر چه زودتر اعلام کند. دولت که در نبود بوریس جانسون، تحت نظر دامنیک راب اداره می گردد در حال ارایه نقشه راه برای کاهش محدودیت هاست.

در آفریقای جنوبی، سیریل رامافوزا از دیروز، پنجشنبه، به مدت سه هفته قرنطینه اعلام نموده است. اقدامی که مخالفان دولت گفته اند به فاجعه مالی در این کشور منجر خواهد شد.

در فرانسه، روز آدینه شمار قربانیان کووید 19 ظرف 24 ساعت گذشته 1000 نفر افزایش یافت. فرانسه تا به امروز 13197 نفر را بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا از دست داده هر چند گزارش نموده که شمار افرادی که احتیاج به بستری در بخش مراقبت های ویژه دارند برای روز دوم کاهش جزئی داشته است.

مقام ها در پاریس ابراز امیدواری نموده اند که این نشانه رسیدن به نقطه اوج بحران در این کشور باشد.

نیویورک بزرگترین کانون کرونا در دنیا

رکورد جدید کرونا در دنیا؛ 2000 مرگ در یک روز در آمریکا

با مرگ 2018 نفر ظرف 24 ساعت گذشته٬ آمریکا نخستین کشوری در دنیا شد که این تعداد از شهروندانش را ظرف یک روز از دست داده است.

این کشور اکنون بیش از نیم میلیون نفر مبتلا به ویروس جدید کرونا دارد و انتطار می رود به زودی به لحاظ جمع کل تعداد جان باختگان ایتالیا را پشت سر بگذارد.

وبسایت داده شمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا روز آدینه گزارش کرد آمار جان باختگان کووید19 در آمریکا به 18693 نفر رسیده است و تعداد مبتلایان هم 500 هزار و 399 نفر است.

ایتالیا که بیشترین مرگ را بر اثر کووید19 از دست داده روز آدینه جمع کل جان باختگان را 18849 نفر گزارش کرد که تنها 200 نفر از آمریکا بیشتر است.

به این ترتیب انتظار می رود آمریکایی ها نخستین ساعات شنبه را با این خبر سپری نمایند که کشورشان هم به لحاظ تعداد مبتلایان و هم به لحاظ تعداد جان باختگان در راس نمودار دنیای قرار گرفته است.

نیمی از آمار قربانیان به ایالت نیویورک تعلق دارد که اگر یک کشور مستقل محسوب می شد، بعد از آمریکا دومین رتبه مبتلایان به دنیا را به خود اختصاص می داد.

دونالد ترامپ دو هفته پیش ابراز امیدواری نموده بود که تمام کلیساهای آمریکا در روز عید پاک مملو از مردم گردد.

او که تا اواسط ماه مارس هنوز وسعت بحران کرونا را جدی نگرفته بود، با اعلام وظعیت اضطراری ملی در مواجهه با کووید19 گفته بود احتمالا آمریکا همزمان با عید پاک به حالت عادی باز خواهد گشت.

هنوز در بسیاری از شهرهای آمریکا٬ از جمله نیویورک که کانون کرونا در دنیا شده، مقام های محلی از وخیم تر شدن بحران طی روزهای آینده سخن می گویند و بسیاری از ایالت ها با اعلام شرایط قرنطینه، جمع شدن افراد در گروه های بیش از 10 نفر را همچنان ممنوع نموده اند.

عکس: GETTY IMAGES

با وجود این، در بعضی از ایالت ها چون تگزاس، کشیشانی هستند که خود را برای برگزاری مراسم عید پاک در کلیسا آماده می نمایند.

یکی از آنها به نام جیمز بانتراک از کلیسای گلوریوس وی در هوستون تگزاس به خبرنگار بی بی سی گفته: وقتی ترامپ برای دو هفته شرایط اضطراری خاطرنشان کرد ما هم مراسم دعا و نیایش را برای 15 روز به طور آنلاین برگزار کردیم. اما حالا که وارد هفته مقدس شده ایم و عید پاک در پیش است، به زمان بسیار خاصی رسیده ایم. ما هیچ گاه در چنین ایامی مراسم مان را تعطیل ننموده ایم و اکنون هم باید آن را برگزار کنیم.

اصرار به انجام مراسم مذهبی از سوی بعضی مسیحیان و یا یهودیان ارتدکس در نیویورک٬ باعث شده میزان گسترش ویروس کرونا در میان مناطقی که گروه های بزرگی از این افراد زندگی می نمایند افزایش یابد.

-

-

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 83455

به "سازمان جهانی بهداشت: برداشتن سریع قرنطینه مرگ بار خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: برداشتن سریع قرنطینه مرگ بار خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید