سناتورهای آمریکایی: طرح تحریم ترکیه را پیش خواهیم برد

به گزارش مجله سرگرمی، دو نماینده مجلس سنای آمریکا، علی رغم توافق آنکارا و واشنگتن برای برقراری آتش بس در شمال سوریه گفته اند طرح تحریم ها علیه ترکیه را پیش خواهند برد.

سناتورهای آمریکایی: طرح تحریم ترکیه را پیش خواهیم برد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دو نماینده مجلس سنای آمریکا که طرحی برای تحریم ترکیه به دلیل عملیات این کشور در شمال سوریه ارائه نموده اند بعد از اعلام توافق آنکارا و واشنگتن برای برقراری آتش بس در شمال سوریه گفتند طرح تحریمی خودشان را متوقف نخواهند کرد و آن را پیش خواهند برد.

لیندسی گراهام و ون هولن، دو نماینده مجلس سنای آمریکا در بیانیه ای اعلام کردند طرح خود برای اعمال تحریم علیه ترکیه را متوقف ننموده و آن را پیش خواهند برد.

سناتورهای آمریکایی ساعاتی قبل از طرح جامع خود برای تحریم ترکیه به بهانه عملیات این کشور در شمال سوریه رونمایی کردند.

به نوشته رویترز، طرح نمایندگان مجلس سنا خواهان اعمال تحریم های جدید علیه مقام های ترکیه ای است. سناتورهای آمریکایی امیدوارند این طرح با اکثریت قاطع و با حمایت اعضای هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در سنا به تصویب برسد.

لیندسی گراهام جزئیاتی جدید از این طرح ارائه نموده است. توضیحات این سناتور آمریکایی حاکی است طرح جدید سناتورها، علاوه بر اعمال اقدامات تنبیهی علیه ترکیه به دلیل شروع عملیات در شمال سوریه مفادی برای هدف قرار دادن بانک خلق ترکیه را نیز شامل می گردد. وزارت دادگستری آمریکا اخیراً به صورت رسمی این بانک را به پولشویی و نقض تحریم ها علیه ایران متهم نموده است.

این طرح، در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون، دولت آمریکا را به ارائه گزارش هایی درباره ثروت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و خانواده او ملزم می نماید.

طرح مذکور علاوه بر این، خواهان تحریم تمامی طرف های خارجی است که اقدام به فراوری نفت در سوریه برای روسیه، ایران و ترکیه نمایند.

پس از رونمایی از این طرح، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری در ترکیه از توافق با آنکارا بر سر برقراری آتش بس موقت در شمال سوریه اطلاع داد.

طبق توافق آمریکا و ترکیه، آنکارا عملیات در شمال سوریه را برای 120 ساعت متوقف خواهد نمود تا به شبه نظامیان ی.پ.گ اجازه دهد 20 مایل از مرزهای ترکیه عقب نشینی نمایند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 53312

به "سناتورهای آمریکایی: طرح تحریم ترکیه را پیش خواهیم برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتورهای آمریکایی: طرح تحریم ترکیه را پیش خواهیم برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید