سنندجی ها صاحب زیپ لاین و پل معلق می شوند

به گزارش مجله سرگرمی، شهردار سنندج از احداث زیپ لاین و پل معلق در پارک جنگلی آبیدر این شهر اطلاع داد.

سنندجی ها صاحب زیپ لاین و پل معلق می شوند

ایرنا: حشمت الله صیدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پارک جنگلی آبیدر یکی از مکان هایی است که پتانسیل لازم برای نصب زیپ لاین وپل معلق را داشت و این طرح در سنندج نیز اجرا می گردد.

وی از شروع احداث زیپ لاین و پل معلق در پارک جنگلی آبیدر با مشارکت بخش خصوصی اطلاع داد و اضافه نمود: طول راستا زیپ لاین 320 متر و اختلاف سطح ذاتی آن 22 متر از پارک مشاهیر تا پشت پرده سینمای رو باز آبیدر بوده که سکوی مبدا آن 9 متر (از سمت پارک مشاهیر) و سکوی مقصد سه متر (از سمت پرده سینما روباز آبیدر) است.

شهردار سنندج با بیان اینکه علاوه بر نصب زیب لاین پل معلق نیز در آبیدر نصب می گردد، گفت: این پل دارای طول 320 متر و عرض 120 سانتیمتر بوده و ارتفاع آن از کف دره کوه آبیدر 88 متر است.

زیپ لاین وسیله ای است که 2 نقطه با استفاده از سیم بکسل به هم وصل می شوند و با بهره گیری از شیب و گرانش زمین فرد را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال می دهد و نحوه انتقال با حرکت قرقره روی سیم بکسل همراه با پوشیدن لباس ایمنی توسط فرد انجام می گیرد.

صیدی با بیان اینکه زیپ لاین یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تفریحات هیجانی است که توجه علاقه مندان زیادی رو به خود جلب نموده است، افزود: با تحلیل و ارزیابی معیارهای مختلف زیپ لاین ها، بسته به مکان احداث، اختلاف ارتفاع، شیب و علاقه صاحب کاران با ارتفاع و طول های مختلف طراحی، ساخت و نصب می شوند که ضمن برآورده کردن خواسته مشتریان همه استانداردها در فرایندها اجرا خواهد شد.

سنندج با بیش از 500 هزار نفر جمعیت، دارای سه منطقه شهرداری است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 92720

به "سنندجی ها صاحب زیپ لاین و پل معلق می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنندجی ها صاحب زیپ لاین و پل معلق می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید