طرز تهیه دسر لیمو خامه ای تابستانی

به گزارش مجله سرگرمی، دسر لیمو خامه ای را می توانیم به عنوان یک دسر تابستانی و خنک به شما معرفی کنیم. این دسر علاوه بر طعم دلنشینش ظاهر فوق العاده فانتزی دارد که برای سرو در مهمانی ها و مجالس بسیار شیک و مناسب است.

طرز تهیه دسر لیمو خامه ای تابستانی

کسانی که مبتلا به دیابت هستند یا رژیم لاغری دارند علاوه بر شمارش کالری و میزان چربی دسر، پودر قند را کاملا حذف نمایند و از بیسکوییت ساقه طلایی استفاده نمایند.

  • مواد لازم برای تهیه دسر لیمو خامه ای

خامه ترش خرید آنلاین 200 گرم

پودر قند یک چهارم پیمانه

پوست لیموی رنده شده یک قاشق سوپ خوری

آب لیمو ترش یک قاشق سوپ خوری

ژلاتین دو قاشق سوپ خوری

رنگ خوراکی سبز یک قطره

بیسکویت رنده شده یک پیمانه

کره یک بسته

شکلات سفید و قهوه ای به مقدار لازم

توت فرنگی به مقدار لازم

  • طرز تهیه دسر لیمو خامه ای لیمویی

مرحله اول

برای درست کردن این دسر خوشمزه یک کاسه نسبتا متوسط بردارید. خامه ترش را داخل کاسه بریزید. پودر قند را به خامه ترش اضافه کنید. حالا به یاری یک رنده به اندازه یک قاشق سوپ خوری پوست لیمو داخل کاسه رنده کنید و آب همان لیمو را داخل کاسه بریزید. برای همزدن مواد نیازی به همزن برقی نیست. با یک همزن دستی مواد را در یک جهت به طور منظم هم بزنید تا مایه یکدستی به وجود آید.

مرحله دوم

حالا پودر ژلاتین را داخل نصف استکان آب جوش حل کنید و منتظر بمانید تا کمی خنک گردد. مخلوط ژلاتین و آب را به کاسه خامه ترش اضافه کنید. مقداری رنگ خوراکی سبز هم اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن کاسه را کنار داخل یخچال بگذارید.

مرحله سوم

سراغ آماده کردن بافت بیسکوییتی دسرمان می رویم. بیسکوییت را از طریق یک گوشت کوب داخل یک کاسه خرد کنید. کره پاستوریزه به بیسکوییت اضافه کنید و از طریق یک چنگال بیسکوییت و کره را با هم مخلوط کنید.

  • اگر دوست داشته باشید می توانید دسر را داخل یک استکان یا ظرف استوانه ای کوچک سرو کنید. اما گزینه بهتر استفاده از قالب کمربندی است. تا در صورت آماده شدن دسر قالب را بتوانید باز کنید و دسر را داخل یک پیشدستی سرو کنید.

مرحله چهارم

مخلوط بیسکوییت و کره را ته ظرف یا قالب کمربندی بریزید و با ته قاشق فشرده کنید. ظرف را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید. مایه خامه ای داخل قیف بریزید و روی قسمت بیسکوییتی بریزید. دسر آماده است. آن را به مدت دو ساعت داخل یخچال قرار دهید. بعد از دو ساعت روی دسر را با توت فرنگی و سس شکلات سفید و توت فرنگی تزیین نموده و نوش جان کنید.

ویدیو

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: کتاب کاله
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36067

به "طرز تهیه دسر لیمو خامه ای تابستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر لیمو خامه ای تابستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید