علت چاقی مجدد پس از کاهش وزن چیست؟

به گزارش مجله سرگرمی، افراد در اثر رعایت نکردن بعضی نکات دچار چاقی و بازگشت وزن از دست رفته خواهند شد.

علت چاقی مجدد پس از کاهش وزن چیست؟

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، بعضی افراد به طور ناگهانی بعد از کاهش وزن خود دوباره دچار افزایش وزن شده و چاق می شوند اما نمی دانند دلیل اصلی بازگشت به وزن قبلیشان چیست.

بازگشت به وزن قبلی می تواند دلایل خاصی داشته باشد؛ اگر افراد موارد و نکاتی را رعایت ننمایند، حتما شاهد اضافه وزن مجدد خود خواهند بود. این موضوع تنها برای افراد چاق صدق نمی نماید، بلکه کسانی که لاغر هم هستند ممکن است پاسخ معکوس را مشاهده نمایند.

برنامه های غذایی و ورزشی غیر واقع گرایانه

در رژیم نباید هیچ گروه غذایی حذف شود البته باید بدانید اگر کسی یک روز در هفته هم ورزش نکند و بخواهد کل هفت روز هفته را آن هم با شدت ورزش کند،کاهش وزن خود را مشاهده خواهد نمود، اما به سرعت باز می شود.

همین که آغاز به کاهش وزن می کنید بدنتان تمام وزنی را که کم نموده، دوباره طلب می نماید. بدن نمی تواند کاهش وزن عمدی و قرار دریافت در قحطی را از هم تشخیص دهد؛ بنابراین بلافاصله وارد حالت محافظتی می شود. سرعت سوخت و ساز را پایین می آورد و اشتها را تحریک می نماید تا دوباره ذخایر چربی را پر کند.

سبک زندگی بی تحرک

یکی دیگر از مقصرین بازگشت وزن رابطه افراد با ماشین، تلویزیون، کامپیوتر و دیگر وسایل الکترونیکی است که تشویق می نمایند، ساعت ها بی تحرک باشید. نشستن سبب خاموش شدن سوخت و ساز افراد خواهد شد.

ورزش ناکافی

علاوه بر پرهیز از یکجا نشینی، ورزش برای کاهش وزن و تثبیت آن لازم است. ورزش مرتب بعد از رسیدن به وزن ایده آل لازم است و هر چه بیشتر باشد بهتر هم می شود.

راهکارهایی برای جلوگیری از بازگشت وزن:

- با کاهش آهسته وزن آغاز کنید.

- در طول روز فعالیت داشته باشید.

- قوی بمانید و روحیه خود را تقویت کنید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 123388

به "علت چاقی مجدد پس از کاهش وزن چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت چاقی مجدد پس از کاهش وزن چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید