علی قارداشی: در بادِ مدال نوشاد نمی خوابیم و مغرور نمی شویم، او باید به لژیونر شدن فکر کند

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: در بادِ موفقیت اخیر در بازی های آسیایی 2018 نمی خوابیم و باید رسیدن به توفیقات بعدی به کوشش خود ادامه می دهیم.

علی قارداشی: در بادِ مدال نوشاد نمی خوابیم و مغرور نمی شویم، او باید به لژیونر شدن فکر کند

مهرداد علی قارداشی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره نتایج ملی پوشان تنیس روی میز در بازی های آسیایی و کسب مدال برنز توسط نوشاد عالمیان در بخش انفرادی گفت: واقعیت آن است که کمتر از 50 درصد شانس کسب مدال برای نوشاد قائل بودیم، چرا که حریفان قدرتمندی در آسیا حضور دارند که همگی زحمات زیادی می کشند و اینگونه نیست که فقط ما به دنبال مدال باشیم. بر همین اساس قول مدالی به کمیته ملی المپیک نداده بودیم، اما با توجه به روند صعودی در سال های اخیر، ناامید هم نبودیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با حمایت کامل مسئولان، تیم های مردان و بانوان با ترکیب کامل به جاکارتا اعزام شدند. رفتار و عملکرد خوب اخلاقی و فنی سرمربیان این دو تیم تاثیر زیادی در موفقیت اخیر داشت. از همان ابتدا تصمیم گرفتیم که ملی پوشان براساس سیستم انتخابی به جاکارتا بروند، نه انتصابی، چرا که عدالت در چنین شرایطی بیشتر رعایت می گردد که نتیجه این تصمیم را هم دیدیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به اعزام های متعدد به اردوها و مسابقات خارج از کشور گفت: در سال 96 مجموعاً 57 اعزام داشتیم که 40 میلیون بابت عوارض خروج از کشور پرداخت کردیم، اما در سال 97 و تا امروز بابت 51 اعزام نزدیک به 200 میلیون تومان هزینه عوارض خروج از کشور داده ایم. این هزینه ها برای فدراسیونی مثل ما سنگین است، اما سعی کردیم بدون آنکه لطمه ای وارد گردد، همه را مدیریت کنیم و همه اعزام ها انجام گردد.

علی قارداشی با اشاره به نقش حضور ورزشکاران در اردوها و مسابقات خارج از کشور گفت: اینگونه سفرها مکمل تمرینات هستند. در واقع اگر تمرین منظم، بدنسازی و تغذیه خوب وجود نداشته باشد، اما سفرهای خارجی صورت بگیرد، این سیستم جواب نمی دهد. در این خصوص می خواهم ورزشکار کره شمالی را مثال بزنم که 2 سال قبل در المپیک ریو به مدال برنز رسید، آن هم بدون سفر تدارکاتی.

وی در خصوص نقش باشگاه ها و اسپانسرها در افزایش انگیزه ورزشکاران بیان کرد: بیشتر ورزشکاران منبع درآمد خاصی به جز ورزش ندارند. در این شرایط اسپانسرها و باشگاه ها تاثیر زیادی دارند، چرا که باعث می شوند ورزشکار به جز تمرین و ورزش، دغدغه دیگری نداشته باشد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز درباره لژیونر شدن پینگ پنگ بازان گفت: نیما عالمیان با تیمی در فرانسه و امین احمدیان نیز با یک باشگاه در اتریش قرارداد بسته اند و در آنجا به دوران فعالیت حرفه ای خود ادامه می دهند. نوشاد عالمیان هم در این شرایط باید فکر بازی در خارج از کشور باشد، چرا که نیما و امین به عنوان حریفان اصلی تمرینی اش را در کنار خود نمی بیند. او علاقه زیادی به لژیونر شدن دارد و باید این مهم را در اولویت بگذارد. امیدواریم نوشاد را هم در در آینده در یکی از لیگ های بوندسلیگای آلمان یا فرانسه ببینیم.

علی قارداشی گفت: این مدال هرگز ما را مغرور نکرده و به کوشش خود برای کسب موفقیت های بیشتر ادامه خواهیم داد. در ایران ابزار اصلی موفقیت یعنی نیروی جوانی وجود دارد و اگر کمی نظم و انضباط در مسائل مختلف را بیفزاییم، قطعاً کسب هر مدالی ممکن خواهد بود.

وی درباره فراهم بودن امکانات سخت افزاری برای تداوم موفقیت ها گفت: هزینه وسایل تنیس روی میز از جمله توپ، رویه راکت و ... گران گردیده و این مسئله کار را حتی برای استعدادیابی هم سخت می نماید. برای حل این مسئله باید به دنبال جذب اسپانسرهای بیشتر باشیم. تنیس روی جزو فدراسیون های مدال آور گردیده و انتظارات نیز بالا رفته است. ما نه در بادِ این مدال می خوابیم نه نه مغرور می شویم بلکه برای موفقیت های بعدی کوشش می کنیم و اگر حمایت ها نیز بیشتر از قبل باشد، به دنبال تداوم این روند خواهیم بود.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2311

به "علی قارداشی: در بادِ مدال نوشاد نمی خوابیم و مغرور نمی شویم، او باید به لژیونر شدن فکر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی قارداشی: در بادِ مدال نوشاد نمی خوابیم و مغرور نمی شویم، او باید به لژیونر شدن فکر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید