مجوزهای سینمایی الکترونیکی می گردد، بهره برداری از میز خدمت

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی در بخش های مختلف دولتی به عنوان یک تکلیف قانونی، میز خدمات الکترونیکی سازمان امور سینمایی آماده بهره برداری است که این برنامه به عنوان یکی از برنامه های نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور در سازمان سینمایی با جدیت دنبال می گردد.

مجوزهای سینمایی الکترونیکی می گردد، بهره برداری از میز خدمت

این مدیر فرهنگی با اشاره به اینکه در راستای این تکلیف قانونی بحث توسعه دولت الکترونیک در سازمان سینمایی از نیمه دوم سال 96 جزو برنامه های اصلی نهاده شد، اضافه کرد: این مهم با هدف تحقق دولت الکترونیک و تحقق مدیریت هوشمند فرهنگی در سینما و ارتقای کیفیت خدمات کشوری در حوزه سینما در حال اجرا است و امیدواریم که بتوانیم خدمات مناسب در حد و شان فعالان سینما عرضه کنیم.

وی گفت: در سال گذشته مبتنی بر توسعه دولت الکترونیک در سینما، مقدمات و طرح های لازم آماده شد و کل خدمات صدور مجوز های ما در حوزه سینمای حرفه ای شامل مجوز پروانه فیلمسازی یا پروانه ساخت، صدور پروانه نمایش سینمایی و صدور گواهی مالکیت آثار سینمایی به عنوان اولین حوزه در بخش سینمای حرفه ای به بهره برداری رسید به طوری که تمام فعالان از طریق سامانه می توانند به صورت غیر حضوری تقاضاهای خود را اعم از صدور پروانه، اصلاح، تغییر زمان، مدت و سایر احتیاجهای مشابه را مطرح نمایند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی عنوان نمود: بازخورد مناسب در فاز اول باعث ایجاد انگیزه برای ما شد تا این کار را در تمام حوزه های اداری سینما دنبال کنیم. این سامانه در آینده نزدیک آماده ارایه خدمات به متقاضیان در بخش های گوناگون شامل صدور مجوزهای احداث سالن سینما یا پردیس های سینمایی، صدور مجوز در حوزه موسسات سینمایی اعم از موسسات ویدیو رسانه، موسسات تهیه و فراوری فیلم سینمایی، موسسات تهیه و فراوری vod و موسسات توزیع و پخش در حوزه آثار سینمایی، مبتنی بر مقررات قانونی است.

حیدری خلیلی شرح داد: تاکنون صدور مجوز تاسیس آموزشگاه های آزاد سینمایی و توسعه دوره های آموزشی، مراکز پشتیبان فنی سینمایی، صدور مجوز در زمینه تاسیس استودیوهای صدا و تدوین و جلوه های بصری و دوبله با مراجعه متقاضیان به سازمان سینمایی امکان پذیر بود اما با الکترونیکی شدن، احتیاج های مختلف این بخش ها تامین می گردد. سامانه صدور مجوز جشنواره های سینمایی نیز تقریبا آماده گردیده است. تمامی موارد مورد اشاره در برای دولت الکترونیک تا خرداد ماه گذشته آماده و ایرادات و اشکالات آن برطرف گردیده و احتیاجهای احتمالی جدید آن شناسایی و احتیاجهای سیستم تامین و فراهم گردیده است.

وی اضافه کرد: گام بعدی انجام این خدمات در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که بخشی از وظایف قانونی در این بخش با تفویض اختیار به استان ها واگذار گردیده است. از دیگر خدمات قابل اشاره در این موضوع سامانه مدیریت اسناد و مدارک تخصصی سینمای ایران است که یک ماه قبل راه اندازی گردیده و در آن اطلاعات علمی، پژوهشی حوزه سینما و گزارش های مربوط قابل دسترسی است، علاقه مندان، دانشجویان و فعالان عرصه سینما می توانند از طریق این سامانه در حوزه پژوهش های سینمایی، انتها نامه ها، گزارشات و مقالات سینمایی را از این طریق دریافت نمایند و به نوعی این سامانه ایران داک سینمای ایران و پل ارتباطی بین محققان و پژوهش گران سینمایی و اهالی حرفه ای سینما است.

حیدری خلیلی بایگانی الکترونیک سینما شامل پرونده و اسناد و مدارک فیلم ها و سامانه نظام آماری سینمای ایران را از دیگر پروژه هایی دانست که در سال 97 انجام می گردد.

این مدیر فرهنگی گفت: در راستای توسعه عدالت فرهنگی و تمرکز زدایی و توسعه فعالیت های سینمایی در جای جای ایران اسلامی، برای نخستین بار در سال گذشته تفاهمنامه های استانی سینما بین سازمان و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان مبادله و بر اساس آن در هر استان بین 18 تا 25 فعالیت طراحی گردیده که با مشارکت استان ها انجام گردد.

وی عنوان نمود: برابر این تفاهمنامه های استانی که در حال اجراست تا انتها سال جاری 62 شهر فاقد سینما با تبدیل سالن های مجتمع های فرهنگی و هنری به سالن سینما به ناوگان نمایشی سینمای ایران اضافه کرده می گردد و مردم این مناطق از سینما برخوردار می شوند.

معاون سازمان سینمایی با بیان اینکه 129 شهر فاقد سالن سینما و محروم مرزی و حاشیه ای که سالن یا مجتمع فرهنگی قابل تجهیز برای نمایش ندارند تحت پوشش سینما سیار قرار می گیرند، گفت: ما در این شهرها از ظرفیت سینماسیار استفاده کردیم تا امکان اکران و نمایش فیلم در این مناطق را برای مردم فراهم کنیم تاکنون حدود 30 دستگاه در شهرهای مختلف مستقر گردیده و در در حال پوشش هستند و بقیه نیز تا انتها سال به بهره برداری خواهد رسید.

حیدری خلیلی اعلام کرد: در راستای توسعه فعالیت های سینمایی ایجاد یا تقویت پایگاه های محتوی در شهرهای مستعد در تفاهمنامه های استانی پیش بینی گردیده است که حدود 50 شهر مستعد تفاهم گردیده تا نمایندگی انجمن سینمای جوان در آن تاسیس گردد. فعال شدن ستاد صیانت در همه استان ها برای صیانت از عرضه آثار سینمای ایران و جلوگیری از عرضه محصولات و آثار سینمای ایران از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی تاکید نمود: براساس این تفاهمنامه همزمان با برگزاری جشنواره های اصلی سازمان سینمایی اعم از بخش ملی جشنواره فیلم فجر، جشنواره فیلم کودک و نوجوان، جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره فیلم مستند سینماحقیقت در تمام مراکز استان ها آثار منتخب و برگزیده جشنواره به نمایش درمی آید که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته این را به درستی برگزار کردیم و با استقبال خوبی هم روبرو شد از همین رو امیدواریم از دهم همین ماه همزمان با اصفهان اکران آثار منتخب جشنواره کودک را در همه مراکز استانی صورت گیرد.

وی ادامه داد: به نوعی توسعه عدالت فرهنگی و بهره مندی عادلانه آحاد مردم از خدمات و فعالیت های سینمایی در بستر این فعالیت ها گسترش پیدا می نماید.

این مدیر فرهنگی همچنین گفت: تشکیل شورای فرهنگی توسعه صنعت تصویر و سینما در استان در راستای انسجام و هماهنگی فرهنگی دستگاه های مختلف استانی از دیگر دستاورد های تفاهم سازمان سینمایی با ادارات کل استانی است که باعث تشریک مساعی دستگاه های مختلف اداری استان در جهت تحقق اهداف سازمان سینمایی در اشاعه و همگانی کردن سینما در کشور گردیده است.

وی در انتها اشاره نمود: این باور و اعتقاد در سازمان وجود دارد که یکی از شروط لازم برای ادامه حیات سینما و ایجاد و استقرار مناسبات حرفه ای، شفافیت در سینمای ایران است. امیدواریم با همراهی همه دوستداران سینما و فعالان سینمایی بتوانیم این وظیفه قانونی و تکلیفی را به درستی انجام دهیم و خیر و برکتی برای سینمای ایران داشته باشیم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1956

به "مجوزهای سینمایی الکترونیکی می گردد، بهره برداری از میز خدمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوزهای سینمایی الکترونیکی می گردد، بهره برداری از میز خدمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید