مراسم معارفه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین برگزار گردید

به گزارش مجله سرگرمی، مراسم معارفه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، امروز دوشنبه 1 بهمن 97 با حضور تعدادی از مدیران سازمان میراث فرهنگی برگزار گردید.

مراسم معارفه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این مراسم با حضور سید محسن دلبری مدیر کل امور استانها، علی حاجی شیزری مدیر کل توسعه منابع انسانی و رفاه سازمان میراث فرهنگی، معاونان و جمعی از پرسنل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین برگزار و طی آن علیرضا خزائلی به عنوان سرپرست این سازمان معرفی گردید.

سیدمحسن دلبری مدیرکل هماهنگی امور استانهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست با اشاره به موقعیت ممتاز قزوین گفت: استان قزوین با سابقه تمدنی و فرهنگی درخشان، موقعیت جغرافیایی و تنوع اقلیم یکی از مراکز مهم گردشگری کشور بوده و با توجه به دوره های مختلف تاریخی و تختگاهی در دوره صفوی دارای آثار فراوانی است که با معرفی شایسته می تواند از این ظرفیتها به نحو مطلوب در جهت توسعه و رونق گردشگری بهره برداری کند.

دلبری ضمن تقدیر از زحمات محمدعلی حضرتی ها اضافه نمود: استان قزوین در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بسیار توانمند عمل نموده و از جمله استان های پیروز کشور به شمار می رود که جا دارد از خدمات ارزنده و کوشش محمدعلی حضرتی که با شخصیت والا و روحیه خدمتگزاری خود در راستای پیشبرد اهداف سازمان از هیچ کوششی دریغ نکردند تقدیر و تشکر گردد.

مدیرکل هماهنگی امور استانهای سازمان میراث فرهنگی با تبریک به علیرضا خرائلی در سمت سرپرستی ادارهکل میراث فرهنگی قزوین ابراز داشت: قزوین از پتانسیل های متعددی برخوردار است و مهندس خزائلی باید با توجه به رویکرد سازمان اولویت هایی را جهت اجرا تعریف نماید که از مهمترین این وظایف نگاه ویژه به همکاران و ظرفیت های درون سازمان و ارتقاء آنها، توجه به حفظ و احیای آثار تاریخی به عنوان رسالت مهم سازمان، برنامه ریزی برای رشد صنعت گردشگری جهت رونق اقتصاد گردشگری، حمایت از برنامه های استارت آپ ها و توسعه بوم گردی در استان، ترویج و توسعه صنایع دستی جهت ایجاد اشتغال و درآمدزایی، رعایت دقیق قانون و مقررات در پروژه ها و مناقصه ها است که امیدواریم با همکاری و همافزایی بتوانند در راستای این مهم گام موثری بردارند.

دلبری همچنین از زحمات علیرضا زمانی معاون گردشگری استان که در طول دوران گذار مجموعه میراث فرهنگی را مدیریت نمود تقدیر کرد.

در این جلسه علیرضا خزائلی سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز با اشاره به خدمات ارزنده محمدعلی حضرتی ها مدیرکل سابق این اداره کل گفت: جانبازان و ایثارگران حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند و همه ما آرامش و امنیت امروز خود را مدیون این بزرگان هستیم.

خزائلی پاسداشت و حفظ سرمایه انسانی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی را مهمترین رسالت خویش در این سازمان خواند و گفت: در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین مهمترین ابزار در اختیار سرمایه اجتماعی و نیروهای انسانی این سازمان است که امیدوارم بتوانم در چهارچوب ضوابط قانونی برای حفاظت از این سرمایه ارزشمند و ارتقاء آن گام موثری بردارم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در مورد موضوع خیابان بلاغی و شهید انصاری شرقی ابراز داشت: در رابطه با اجرای پروژه خیابان شهید انصاری شرقی و طرح ساماندهی محله بلاغی وظیفه سازمانی من اجرای مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی کشور است.

او همچنین با تاکید بر اهمیت باغستان سنتی قزوین به عنوان یک اثر تاریخی و فرهنگی اضافه نمود: مجموعه کهن باغستان سنتی قزوین اثری ثبت شده در فهرست میراث ملی است و برای تدوین ضوابط این مجموعه ارزشمند تاریخی- فرهنگی در کنار همکاران و متخصصان سازمان میراث فرهنگی نهایت کوشش خود را به کار خواهم گرفت.

خزائلی در مورد پروژه پل امام رضا نیز توضیح داد: وضعیت فعلی اتصال پروژه پل امام رضا به پل ابوترابی غیر ممکن است که با توجه به دستور شورای عالی معماری و شهرسازی مبنی بر توقف و آنالیز این پروژه و در حوزه وظیفه دستگاهی چنین اجازه ای داده نخوهد شد تا موضوع توسط مراجع ذیصلاح رسیدگی گردد.

او خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید دکتر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر خدمت به مردم، همکاری و تعامل با دستگاه های دولتی و نهادهای مردمی و عمومی، جذب منابع، اعتبار و تسهیلات، راه اندازی مجموعه های اقامتی، توسعه بوم گردی، برندسازی در حوزه صنایع دستی، امیدوارم همراه و همگام با مجموعه همکاران میراث فرهنگی استان، بتوانیم برای توسعه و رونق هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام های موثری را به انجام برسانیم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 10841

به "مراسم معارفه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم معارفه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید