مطالعات تبدیل شهر طالخونچه به شهر گردشگر در دستور کار میراث فرهنگی اصفهان

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در سفر به شهر طالخونچه با اعلام سامان دهی بافت تاریخی منطقه اسماعیل طرخان شهر مبارکه تاکید نمود: مطالعات اولیه جهت تبدیل شهر طالخونچه به شهر گردشگر در دستور کار میراث فرهنگی استان اصفهان قرار گرفته است.

مطالعات تبدیل شهر طالخونچه به شهر گردشگر در دستور کار میراث فرهنگی اصفهان

ب گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله کمک مدیر کل میراث فرهنگی این استان در نشست ستاد بازآفرینی شهرستان مبارکه با حضور حمید عصارزادگان فرماندار شهرستان، شهردار طالخونچه، شهردار مبارکه و تنی چند از مسئولان اداره کل و شهرستان در ارگ تاریخی نهچیر مبارکه شرکت کرد.

او در این نشست تاکید نمود: در بازدید از حمام تاریخی شیخ صفی شهر مبارکه مقرر شد تا این حمام پس از اتمام مرمت که با بودجه های این اداره کل صورت می پذیرد، اداره میراث فرهنگی شهرستان مبارکه در این حمام تاریخی مستقر و همچنین بخشی از حمام نیز به نمایشگاه دائم صنایع دستی شهرستان اختصاص یابد.

او همچنین درباره بافت تاریخی منطقه اسماعیل ترخان شهر مبارکه نیز توضیح داد: در کرانه های زاینده رود و در کنار مزارع زیبا و منحصر به فرد حاشیه شهر مبارکه محله ائی تاریخی با نام اسماعیل طرخان وجود دارد که با 11 اثر ثبتی در این اداره کل دارای پرونده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه در سال های اخیر بخشی از این محله تاریخی متروک شده است، احتیاج به سامان دهی این محله با توجه به درخواستهای مکرر مردم منطقه بیش از گذشته احساس می گردد، لذا با تشکیل یک کمیته ظرف 20 روز آینده با انجام مطالعات مجدد میراثی کوشش می گردد تا با مستند سازی مجدد، آثار و بافت تاریخی محله با همکاری شهرداری مبارکه شناسائی و کوشش گردد تا این منطقه با توجه به توان بالقوه ای که دارد در دو حوزه گردشگری فرهنگی و طبیعی احیا گردد.

الله کمک همچنین با اشاره به بازدید از آثار تاریخی شهر طالخونچه اظهار کرد: خوشبختانه با مشارکت مردم و مسئولان و بر اساس آخرین بازدید خود از این منطقه در یک سال گذشته، احساس می کنم هم اکنون شور مضاعفی میان مردم و مسئولین منطقه در راستای احیاء آثار تاریخی و توسعه گردشگری ایجاد شده، لذا این اداره کل از آمادگی لازم در راستای تاسیس موزه مردم شناسی در این شهر تاریخی با مشارکت شهرداری طالخونچه و همچنین مرمت خانه ها و قلعه های شهر با مشارکت مالکان و اداره کل میراث فرهنگی برخوردار است.

او اضافه کرد: با این وصف با توافقات به عمل آمده با مسئولان شهرستان مبارکه، به ویژه شهر طالخونچه، مطالعات اولیه برای تبدیل شهر طالخونچه به شهر گردشگر را در دستور کار خود قرار داده ایم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39259

به "مطالعات تبدیل شهر طالخونچه به شهر گردشگر در دستور کار میراث فرهنگی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعات تبدیل شهر طالخونچه به شهر گردشگر در دستور کار میراث فرهنگی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید