معرفی شغل پولساز خانگی

به گزارش مجله سرگرمی، هنر شمع سازی نه تنها می تواند پولساز باشد بلکه می تواند منبع درآمد بزرگی برای زنان محسوب گردد و البته این هنر خانگی به اندکی چاشنی ذوق و علاقه و مقدار کمی سرمایه احتیاج دارد.

معرفی شغل پولساز خانگی

بازار شمع در ایران بازار بسیار فوق العاده ای است و روزانه میلیاردها تومان در کشور شمع سوزانده می گردد؛ این موضوع از آن جهت درخور توجه است که ایران سومین فراوریکننده بزرگ پارافین در دنیا است و فراوریکنندگان چینی به لحاظ کیفیت به گرد پای ایران هم نمی رسند.

سپیده پورشعبان، فراوری کننده شمع خانگی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه شمع به عنوان منبع انرژی صندلی خاصی در بین خانواده ها دارد، اظهار کرد: شمع از گذشته های دور در همه منازل به اشکال مختلف وجود داشته است و در حال حاضر نیز هم به علت منبع انرژی و هم به خاطر زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.

این هنرمند با بیان اینکه طی چند سال گذشته ارز زیادی بابت خرید شمع از کشور خارج شده است، توضیح داد: در حالی که کشور ما منبع غنی پارافین همان ماده اصلی شمع است اما چین را می توان بزرگترین صادرکننده شمع به ایران دانست.

پورشعبان با بیان اینکه هر شمع بر اساس شکل و کاربردی که دارد و بنا به ذوق و سلیقه سازنده شمع دارای قالب های مختلف است، توضیح داد: با این حال رنگ نقش اصلی را در ساخت یک شمع زیبا ایفا می نماید.

وی، پارافین را ماده اصلی شمع دانست و گفت: هر شمعی احتیاج به پارافین با درجات مختلف و فتیله برای سوختن دارد و هرچه درجه پارافین بالاتر باشد ماندگاری و زیبایی محصول فراوریی بیشتر می گردد؛ در اصطلاح شمع دیرتر می سوزد.

این هنرمند با بیان اینکه برای شکل گیری شمع، پارافینی که کمی داغ شده و به صورت مایع درآمده است درون قالب ریخته می گردد، اعلام نمود: میزان داغی و گرمای پارافین باید به اندازه یعنی نه زیاد سرد و نه زیاد داغ باشد.

پورشعبان با اشاره به اینکه برای رنگ کردن شمع ها از رنگ های جامد و مایع که در بازار موجود است، استفاده می گردد، اضافه نمود: اگر قرار است از رنگ در کل ساخت شمع استفاده گردد همراه با گرم شدن پارافین از رنگ که به صورت جامد و شبیه خرده های مداد شمعی است استفاده می گردد.

وی با اشاره به اینکه بعضی رنگ ها همانند رنگ های اکرولیک پس از قالب گیری شمع بر روی بدنه محصول استفاده می گردد، گفت: اکلیل، گرانیت و سنگ های تزئینی، گل های خشک شده، صدف، نخ های کنفی، مروارید و بسیاری دیگر از مواد برای شکل بخشی و زیبایی شمع استفاده می گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23187

به "معرفی شغل پولساز خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شغل پولساز خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید