مقایسه دی اس 7 کراس بک ریولی با خودروهای هم رده

به گزارش مجله سرگرمی، برای مقایسه دی اس 7 کراس بک ریولی با خودروهای هم سطح باید به سراغ رکستون G4 و هیوندای سانتافه بروید. خودروهایی که هرکدام مشتریان پروپاقرص خود را دارند و به خاطر تفاوت در چند آیتم دست به دست می شوند و هنوز نقطه مشترکی در خریداران این دسته از خودروهای خارجی در بازار ایران دیده نمی شود. برای همین به سراغ هرکدام از این خودروها رفتیم تا نقاط مثبت و منفی هرکدام از آن ها را بررسی کنیم.

مقایسه دی اس 7 کراس بک ریولی با خودروهای هم رده

مقایسه دی اس 7 کراس بک با رکستون G4

خودروهای کره ای رکستون G4 در مدل های مختلفی تولید شده اند که نمونه وارداتی آن مجهز به جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته و سیستم دو دیفرانسیل خواهد بود.

G4 دارای پیشرانه 4 سیلندر با حجم 2 لیتر است که می تواند 220 اسب بخار در دور موتور 4000 دور در دقیقه تولید کند و گشتاور 350 نیوتن متر از دور موتور 1400 تا 2600 را در اختیار راننده قرار دهد. اتفاقی که با توجه به وزن خودرو باعث می شود تا ظرف مدت 9.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و میانگین مصرف سوخت 8 لیتر را در هر 100 کیلومتر ثبت کند. درحالی که اگر شما پشت فرمان ریوولی بنشینید می توانید در مدت زمان 8.5 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسید و مصرف بنزین تان در هر 100 کیلومتر فقط 6 لیتر باشد.

با مقایسه دی اس 7 کراس بک ریولی با رکستون G4 متوجه می شویم که برتری دی اس 7 ریولی نسبت به G4 به همین جا ختم نمی شود، بلکه حداکثر سرعت G4 ،185 کیلومتر بر ساعت یعنی 45 کیلومتر بر ساعت کم تر از همتای فرانسوی اش ثبت شده است.

از نظر آپشن ها و امکانات رفاهی G4 حرف های زیادی برای گفتن دارد، اما باز هم در این زمینه هم سطح و همپای کراس بک فرانسوی عمل می کند. آینه های کناری راهنمادار برقی مجهز به گرم کن داخلی، ریل باربند، شیشه های دودی عقب و فتوکرومیک جلو، برف پاک کن ضدیخ، چراغ های جلوی HID و LED عقب، مه شکن های LED جلو و عقب، روشنایی کنار سپر هنگام گردش فرمان و سان روف دوحالتی بخشی از آپشن هایی است که سازندگان کره ای برای رکستون G4 تدارک دیده اند.

صندوق بار G4 مجهز به بازشونده اتوماتیک برقی است یعنی هنگام نزدیک شدن سوئیچ خودرو به فضای بار فقط 3 ثانیه زمان کافی است تا بتوانید از این قابلیت استفاده کنید.

در فضای داخل کابین هم خلاف خودروی دی اس 7 که با یک نمایش گر 12 اینچی طراحی شده، یک نمایش گر استاندارد 8 اینچی وجود دارد. صندلی های جلو دارای تنظیمات برقی 8 و 6 جهتی هستند و فرمان برقی حساس به سرعت که با بالا رفتن سرعت تان دچار افزایش وزن می شود از دیگر آپشن های داخل کابین این خودرو هستند.

دوربین 360 درجه با نمای سه بعدی، کروز کنترل، فرمان چرم تلسکوپی مجهز به گرم کن داخلی، دسته دنده با پوشش چوب، دست گیره درهای استیل، سیستم هوشمند ورود به خودرو (Smart Key System) همراه با دکمه استارتر موتور، ناوبری ماهواره ای، دوربین عقب، سیستم صوتی مجهز به 6 اسپیکر و دکمه های کنترل روی فرمان، مبدل برق شهری 220 ولت در صندوق عقب، زاپاس فول سایز، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم اتوماتیک ضد بخار شیشه ها با قابلیت کنترل کیفیت هوای کابین مهم ترین آپشن های رفاهی در G4 وارداتی هستند که رانندگی را برای تان آسان تر خواهند کرد.

با مقایسه دی اس 7 کراس بک ریولی با رکستون G4 باید گفت برای کسانی که شتاب، مصرف سوخت و زیبایی ظاهری خودرو اهمیت دارد، پرداخت مبلغی بیشتر و راندن دی اس 7 ریولی لذت بخش تر است.

مقایسه دی اس 7 کراس بک با هیوندای سانتافه

حال به سراغ مقایسه دی اس 7 کراس بک ریولی با هیوندای می رویم؛ خودروی دیگری که در حال حاضر می تواند با دی اس 7 ریوولی رقابت کند. موتور این خودرو 4 سیلندر است و 2359 سی سی حجم دارد. این پیشرانه در دور موتور 6300 دور در دقیقه می تواند 188 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4250 دور در دقیقه 245 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

بااین حال نکته ای که در این مدل هیوندای به چشم می خورد مصرف سوخت بالای آن است که در هر 100 کیلومتر 10 لیتر بنزین مصرف می کند درحالی که کراس بک فرانسوی از نظر شتاب و حتی مصرف سوخت یک سر و گردن بالاتر از این مدل کره ای قرار می گیرد.

سانتافه جعبه دنده و موتور هماهنگی دارد که رانندگی با آن را برای تان روان و لذت بخش می کند. این خودروی کره ای شتاب و کشش قابل قبولی دارد، اما نه در مقابل دی اس 7 کراس بک بلکه در برابر حجم موتور و قدرتی که تولید می کند.

با مقایسه دی اس 7 کراس بک ریولی با هیوندای سانتافه باید گفت که سانتافه بیش تر مناسب افرادی است که فروش و نداشتن افت قیمت و بازار عالی در مورد خودرو برای آن ها اهمیت دارد. در غیر این صورت، اگر کسی به دنبال کاربردی بودن خودرو، کشش عالی و طراحی زیبا و فوق العاده باشد بدون شک دی اس 7 ریوولی برایش ایده آل خواهد بود.

امیدواریم که این مقایسه دی اس 7 کراس بک ریولی با خودروهای هم رده توانسته باشد اطلاعات مفیدی از ارزش خرید این خودرو در اختیارتان قرار دهد.

درباره دی اس 7 کراس بک بیشتر بخوانید:

  • معرفی دی اس 7 کراس بک ریولی و بررسی بازار ایران
  • تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک ریولی

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دیوار
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 100495

به "مقایسه دی اس 7 کراس بک ریولی با خودروهای هم رده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دی اس 7 کراس بک ریولی با خودروهای هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید