مومنی شریف از تبار رجال صدقوا و از جنس رسولا من انفسهم بود

به گزارش مجله سرگرمی، حمید حسام طی یادداشتی گفت: مومنی شریف از تبار رجال صدقوا است که همواره بر پیمان ما عاهدوا الله علیه ثابت مانده و این سرمایه بزرگ و عقبه گران سنگ هرگز نگذاشته که در روزمرّگی و روزمرگی بماند.

مومنی شریف از تبار رجال صدقوا و از جنس رسولا من انفسهم بود

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، حمید حسام نویسنده ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یادداشتی به پاس زحمات محسن مؤمنی شریف، رئیس سابق حوزه هنری در حوزه اندیشه و آینه هنر اسلامی منتشر کرد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

این یادداشت را به قصد ادای دین و بیان حق، می نویسم با قلم صدق و جوهر جان برای آقا محسن که بسی مومن است و بسیار شریف؛ و می نویسم به پاس صیقلی که در حوزه اندیشه به آینه هنر اسلامی زده است، طی یک دهه.

آنان که تصویر تولد اندیشه و هنر را در کارگاه ذهنشان ثبت کرده اند، نیک می دانند که جغرافیای این ذوق کده از قیصر و سراج و سلحشور تا کمری و سرهنگی و سنگری چه میقات مبارکی آفریده و مدیریت در این سرسرای ادب و هنر، چه توش و توانی می طلبد. جایی که دیده بان بصیر و محیط انقلاب آقا زوایا و خبایای آن را از آثار تا صاحبان آثار، دقیق می بیند و می داند.

مومنی شریف از تبار رجال صدقوا است که همواره بر پیمان ما عاهدوا الله علیه ثابت مانده و این سرمایه بزرگ و عقبه گران سنگ هرگز نگذاشته که در روزمرّگی و روزمرگی بماند و یا در راستا جاده های متکثر ذوقیات و هنر ها و اندیشه ها طریق روشن را گم کند و همواره انگشتِ هدایتِ او تابلوی هنر متعهد به حقیقت را نشان داده است.

محسن مومنی شریف، در میان طیف نویسندگان، هنرمندان و اندیشه ورزان، فرستاده ای بود از جنس رسولا من انفسهم. به همین دلیل نقشه راه درست و دقیقی برای دلالت این طیف متنوع و تاثیرگذار داشت. اقدامات او در حوزه پژوهش، تاریخ نگاری، گسترش نشر، بسترسازی در راستا های کمتر طی شده و شناسایی مقوله های بکر و دیده نشده و ارتباط با فرامرز ها در رساندن پیام انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت بخش هایی از یک دهه تلاش صادقانه و بی هیاهو بود.

مردان بزرگ و تحول آفرین، در حصار کلمات نمی گنجند و کلمات تنها مدخلی برای ورود به باب اندیشه و عمل آنان است، اما آنچه که از خیر و صلاح و سداد برآنان گذشته است، به تمامی ثبت است و افشا می شود آن جا که و ماتقدموا لانفسکم من خیر تجدوه عند الله.

گوارایش باد، مزد هرآنچه که از پیش فرستاده است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 97171

به "مومنی شریف از تبار رجال صدقوا و از جنس رسولا من انفسهم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مومنی شریف از تبار رجال صدقوا و از جنس رسولا من انفسهم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید