میزان افزایش بهای غذا و خوابگاه دانشجویی درسال تحصیلی جدید، صنعتی سازی غذاخوری های سنتی

به گزارش مجله سرگرمی، معاون وزیرعلوم و رییس سازمان دانشجویان گفت: حداکثر افزایش نرخ غذا و خوابگاه دانشجویی در سال تحصیلی جدید کمتر از 10 درصد خواهد بود.

میزان افزایش بهای غذا و خوابگاه دانشجویی درسال تحصیلی جدید، صنعتی سازی غذاخوری های سنتی

دکتر مجتبی صدیقی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه طرح دانشگاه بدون دخانیات را در سال تحصیلی جدید با جدییت بیشتری پیگیری خواهیم کرد، اظهار کرد: تمام دانشگاه ها باید به صورت خودجوش درطرح دانشگاه بدون دخانیات پیش قدم شوند.

وی در خصوص امور رفاهی و خوابگاهی دانشجویان در سال تحصیلی جدید، مطرح کرد: تغییرات زیادی در نرخ تغذیه و خوابگاه دانشجویان در سال تحصیلی جدید نداریم و حداکثر این افزایش قیمت کم تر از 10 درصد خواهد بود.

رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم از ساخت خوابگاه های جدید در دانشگاه ها طی امسال اطلاع داد و اظهار کرد: امیدواریم با امکانات و بودجه ای که در اختیارمان قرار داده می گردد و همچنین حمایت بخش خصوصی این خوابگاه ها را احداث کنیم. درنظر داریم در برنامه ششم بتوانیم حدود 200 خوابگاه جدید را با همکاری دانشگاه و صندوق رفاه احداث کنیم تا ظرفیت خوابگاه های ما به شرایط معقول و مناسب برسد.

صدیقی با بیان به اینکه تعدادی از خوابگاه ها در تابستان جاری از رتبه سه و چهار به رتبه بالاتر ارتقا یافتند، اضافه نمود: صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه باید در زمینه اراضی وابسته به دانشگاه و تسهیلات بانکی همکاری نمایند. درحال حاضر حدود 20 دانشگاه دراین طرح وارد شدند و مورد تایید صندوق رفاه قرار دارند تا بتوانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

وی با اعلام اینکه صنعتی کردن آشپزخانه های دانشگاه ها و بهبود فضای غذاخوری دانشجویان در برنامه سال تحصیلی جدید قرار گرفته است، اضافه نمود: تغییر سیستم آشپزخانه های دانشگاه ها از سنتی به صنعتی پیگیر هستیم. تمام این طرح ها با مشارکت مستقیم دانشگاه ها انجام خواهد شد و هزینه های آن توسط صندوق رفاه تامین می گردد.

معاون وزیرعلوم در خصوص وام دانشجویی در سال تحصیلی جدید، اعلام نمود: نرخ وام دانشجویی افزایش قابل توجهی نسبت سال گذشته نداشته است، ولی ما سعی کردیم اعتبارات را افزایش دهیم تا بتوانیم تقاضای دانشجویان بیشتری را پاسخ دهیم.

صدیقی از صدور کارنامه سلامت دانشجویان جدیدالورود در سال جدید اطلاع داد و تاکید نمود: کارنامه سلامت دانشجویان به صورت آنلاین ارائه خواهد شد و نتایج آن به صورت محفوظ آنالیز می گردد. این کارنامه ها یاری می نماید دانشجویانی که با مشکل خاص جسمی و روحی روبه رو هستند، موردآنالیز دانشگاه قرار بگیرند تا اختلالی در ادامه تحصیل و آینده آن ها ایجاد نگردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2961

به "میزان افزایش بهای غذا و خوابگاه دانشجویی درسال تحصیلی جدید، صنعتی سازی غذاخوری های سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان افزایش بهای غذا و خوابگاه دانشجویی درسال تحصیلی جدید، صنعتی سازی غذاخوری های سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید