نامشهود بودن دارایی ها، عظیم ترین چالش استارتاپ ها برای ورود به بورس است

به گزارش مجله سرگرمی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری می گوید: در دوره شیوع ویروس کرونا بعضی از کسب وکارهای آنلاین رشد خوبی داشتند و عظیم ترین حامی استارتاپ ها خود کرونا بود که توانست مقاومت های کسب وکارهای سنتی را از بین ببرد. استارتاپ های بیمه، آموزش، بهداشت و فین تک ها ازجمله کسب وکارهایی بودند که در دوره شیوع کرونا رشد خوبی داشتند.

نامشهود بودن دارایی ها، عظیم ترین چالش استارتاپ ها برای ورود به بورس است

روز گذشته اولین مرکز شتاب دهی صادرات ایران با حضور غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدرضا فرزین، مدیرعامل بانک کارآفرین، حسین سلاح ورزی و محمد امیرزاده اعضای هیات رئیسه اتاق ایران و تعدادی از اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران افتتاح شد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حاشیه افتتاح اولین مرکز شتاب دهی صادرات ایران گفت: با اتفاقی که امروز در قالب افتتاح اولین مرکز شتاب دهی صادرات با همراهی و همکاری اتاق ایران رقم خورد، باوجوداینکه خود اتاق ایران در راه اندازی این طرح پیش قدم می گردد، مسئولیت ما را در دولت سنگین تر از قبل خواهد نمود.

سورنا ستاری در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران با اشاره به افتتاح اولین مرکز شتاب دهی صادرات اضافه نمود: این شتاب دهنده ها به این دلیل تشکیل می گردد که ایده اولیه جوانان کارآفرین و خلاق در حوزه صادرات تبدیل به کار می گردد، سرمایه گذار پیدا می نماید و درنهایت صادر می گردد.

او درباره برنامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه توضیح داد: ما در معاونت برنامه های متعددی در حمایت از کسب وکارهای آنلاین و استارتاپ ها داریم. یکی از این برنامه ها حمایت از صادرات شرکت های دانش بنیان است که نسبت به صادرات سیستم سنتی احتیاج به الزامات دیگری نیز دارد.

ستاری در تشریح الزامات صادرات شرکت های دانش بنیان گفت: یکی از این الزامات استانداردها و تائیدهای خاص است و باید مراجع خاصی صادرات شرکت دانش بنیان را به لحاظ استاندارد تأیید کند که در صادرات سنتی رویه و روال این نیست. البته در جهان هم رویه کار به این صورت است.

او ادامه داد: یکی از کارهایی که می توانیم از شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم، دریافت استانداردهای شرکت های مبدأ برای صادرنماینده های ایرانی است یا اینکه شرکت در نمایشگاه های خارجی، دریافت تسهیلات اقتصادی و سایر خدماتی که برای رشد این حوزه ضروری است از موارد و برنامه هایی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دستور کار دارد.

ستاری ابراز امیدواری کرد: اتفاقاتی مثل امروز به تقویت صادرات شرکت های دانش بنیان یاری کند چراکه این حوزه به نیروی جوان، خلاق و با استعداد احتیاج دارد.

او در پاسخ به اینکه برنامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حفظ بالا رفتن اعتماد مردم به کسب وکارهای آنلاین در دوره کرونا، گفت: شیوع کرونا در عمده بخش های ICT رونقی جدی ایجاد نموده است، البته به بخشی از استارتاپ های فعال در حوزه گردشگری ضربه اساسی زد.

ستاری ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی می نماید از کسب وکارهای زیان دیده از کرونا حمایت های لازم را داشته باشد؛ اما درعین حال در این شرایط کسب وکارهایی که به هر دلیلی در شرایط عادی خیلی رونق نداشتند و یا به آنها اقبال جدی نشان داده نشده بود، در این دوره رشد کردند.

او ادامه داد: بیمه، آموزش، بهداشت و فین تک ها در دوره شیوع ویروس کرونا رشد خوبی داشتند و عظیم ترین یاری به استارتاپ از طرف خود بیماری کرونا رخ داد. همچنین مقاومت کسب وکارهای سنتی در دوره شیوع ویروس کرونا از بین رفت؛ همین مقاومت کسب وکارهای سنتی عظیم ترین مانع کسب وکارهای نوین بود.

به گفته ستاری در حوزه آموزش بعضی از مؤسسات رشد چند 10 برابری داشتند و به همین مناسبت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اول شیوع ویروس کرونا پویش کرونا پلاس را راه اندازی کرد.

او در خصوص اقدامات اجرا شده در حوزه یاری های اقتصادی نیز گفت: در این دوره وام هایی را به نسبت درخواست این شرکت ها در اختیار آنها گذاشته شده است؛ البته می توانیم آمارهای دقیق تر را منتشر کنیم.

ستاری در پاسخ به اینکه چقدر استارتاپ های می توانند از بازار سرمایه برای جبران کمبود نقدینگی استفاده نمایند، اظهار کرد: ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی می کنیم استارتاپ ها هم وارد بورس شوند و از این فرصت برای ارتقای شرایط خود بهره بگیرند. البته سعی می کنیم مقاومت ها از بین برود.

او توضیح داد: عظیم ترین مسئله و چالش دارایی های نامشهود استارتاپ ها و نحوه قیمت گذاری این دارایی ها در بورس است که باید سعی گردد این رویه اصلاح گردد. امیدواریم بتوانیم برای حل این مسائل و برطرف مقاومت های سنتی گامی مثبت برداریم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 106472

به "نامشهود بودن دارایی ها، عظیم ترین چالش استارتاپ ها برای ورود به بورس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامشهود بودن دارایی ها، عظیم ترین چالش استارتاپ ها برای ورود به بورس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید