نخستین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار در خراسان جنوبی افتتاح شد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار در هتل سپهر بیرجند بیان نمود: این جشنواره از 26 تا 30 مهر امسال با حضور بیش از 40 عکاس برتر کشور در استان برگزار می گردد.

نخستین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار در خراسان جنوبی افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسن رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی این استان، در این افتتاحیه اضافه کرد: عکاسان طی 5 روز از آثار تاریخی جاذبه گردشگری صنایع دستی، آداب رسوم و مشاغل 11 شهرستان عکاسی خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه در فراخوانی که داده شد و در ابتدا 450 عکاس از سراسر ایران از تاریخ 5 لغایت 19 مهر رزومه های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند اضافه کرد: پس از آنالیز هیئت انتخاب جشنواره شامل خشایار فاضل کاشانی، سهیل زندآذر، پویا بیات صابر قاضی و دبیرخانه جشنواره عکاسان برتر به این جشنواره دعوت شدند.

او با بیان اینکه داوری جشنواره 30 مهر توسط داوران برجسته کشور از جمله استاد بیدختی، اسحاق آقایی، محسن کابلی، امیر عنایتی، رضا خالدی انجام می شود خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه عصر همان روز با حضور مقامات استانی برگزار خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی ایرانیان با فرهنگ و هنر و تمدن ریشه دار خراسان جنوبی دانست و ادامه داد: همچنین آشنایی عکاسان برتر و مشارکت برای ثبت تصویری خراسان جنوبی، کمک به معرفی هرچه بیشتر جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی، ترویج هویت فرهنگی استان خراسان جنوبی، معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان خراسان جنوبی و کمک به جذب گردشگران داخلی و خارجی از دیگر اهداف این جشنواره است.

او خاطر نشان کرد: عکاسان در 4 گروه به 11 شهرستان استان اعزام می شوند و در نهایت 35 عکس توسط هر عکاس جهت داوری ارائه داده خواهد شد و هر شهرستان علاوه جایزه جشنواره، جایزه جداگانه ای هم خواهند داشت.

رمضانی با اشاره به اینکه در بخش صنایع دستی شهرستانهای استان هم 4 بخش در نظر گرفته شده است اضافه کرد: پرتره شاخص هنرمند، ادوات صنایع دستی، گارگاه صنایع دستی و تولیدات صنایع دستی بخش های این حوزه از جشنواره هستند.

محمود بستانی مدیر جشنواره میراث ماندگار خراسان جنوبی نیز گفت: استان خراسان جنوبی مهد مهمان نوازی است و هنرمندان عکاس حاضر در جشنواره میهمان مجموعه میراث فرهنگی استان هستند و قطعا طی مدت حضور شان در استان طعم شیرین مهمان نوازی مردم خونگرم این خطه را خواهند چشید.

او به تفاوت این جشنواره با سایر جشنواره ها اشاره نمود و گفت:حضور عکاسان تخصصی و حرفه ای در حوزه های سه گانه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باعث خواهد شد که آن شاالله آنچه در انتها جشنواره عاید می شود مطلوب باشد.

او گفت: به کمک خدا قصد داریم این جشنواره را در سال های آینده در فصول دیگر سال هم برگزار کنیم و آرشیو فصلی خوبی از تصاویر جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی استان را در قالب کتابی نفیس به عموم ارائه نماییم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38920

به "نخستین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار در خراسان جنوبی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار در خراسان جنوبی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید