نخستین جلسه ستاد عالی ورزش مازندران در استانداری برگزار گردید

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری اریا- حسین زادگان، تشکیل ستاد عالی ورزش را فرصت خوبی برای پیگیری مطالبات ورزش استان دانست و تاکید نمود؛ آسیب شناسی دقیق ورزش استان مهمترین وظیفه این ستاد باید باشد .

نخستین جلسه ستاد عالی ورزش مازندران در استانداری برگزار گردید

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساری؛با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل ورزش و جوانان استان و بعضی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و دیگر مسئولان ذیربط، نخستین جلسه ستاد عالی ورزش مازندران در استانداری برگزار گردید.

احمد حسین زادگان در نخستین جلسه ستاد عالی ورزش مازندران، که با حضور مسئولان ارشد استان در استانداری برگزار گردید، ورزش را جزو موضوعات مهم استان دانست که نیازمند نگاه فرابخشی است.

استاندار مازندران تشکیل ستاد عالی ورزش را فرصت خوبی برای پیگیری مطالبات ورزش استان دانست و تاکید نمود؛ آسیب شناسی دقیق ورزش استان مهمترین وظیفه این ستاد باید باشد.

وی خواهان تشکیل کمیته های تخصصی در ذیل ستاد عالی ورزش استان شد و گفت: حوزه های ورزش همگانی، ورزش بانوان و ورزش قهرمانی باید به شکل بنیادین و زیربنایی دیده شوند و اعتقاد دارم با توجه به شرایط فعلی جامعه، موضوعات مرتبط با ورزش همگانی و ورزش بانوان در اولویت است.

حسین زادگان استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و هدفمند کردن خاتمه نامه های دانشجویی در رشته های ورزشی را در توسعه ورزش استان تاثیرگذار دانست و گفت؛ ستاد عالی ورزش زمانی نتیجه بخش خواهد بود که کارگروه های تخصصی علمی و عملی ذیل ستاد شکل گیرد و مصوبات ستاد نیز بصورت جدی پیگیری شود.

استاندار مازندران استقلال مالی باشگاه های و هیات های ورزشی و امنیت مالی ورزشکاران را مورد اشاره قرار داد و گفت : تهیه و تنظیم برنامه عملیاتی کوتاه مدت و میان مدت ، استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و حضور و پیگیری مدیران استان در بالاترین سطح می تواند دستاوردهای خوبی را برای ورزش استان به ارمغان آورد.

وی مازندران را استانی مستعد در همه رشته های ورزشی توصیف کرد و اضافه نمود؛ باید از انحصار گرایی در رشته های ورزشی پرهیز شود و برای توسعه همه رشته ها برنامه ریزی کنیم.

حسین زادگان با بیان اینکه حوزه ورزش به تناسب گستردگی اش نیازمند همراهی و مشارکت اقشار مردم و همه دستگاه های مسئول است، ادامه داد: بی شک نقش مردم، مجمع خیرین و مشارکت های مردمی بیشتر از دستگاه های اجرایی و دولتی است و با همین نگاه در یک ساختار و سازوکار جدید با این شورا مسائل ورزش احصا و آسیب شناسی می شود تا نقاط قوت حفظ شود و نقاط ضعف کاهش یابد.

استاندار با اشاره به ضرورت تحرک بیشتر در سطح ورزش همگانی و ورزش بانون در کشور و استان، گفت: از آن جایی که مردم مازندران به تناسب جمعیت، جزو استان های با اضافه وزن است و آمار بیماران قلبی و دیابتی نیز در آن بالاست و یکی از راه های جبران آن ورزش همگانی است، ضروری است در قالب جلسات کارشناسی سیاستگذاری و برای ارتقای ورزش همگانی تصمیم گیری اساسی صورت گیرد.

حسن رنگرز نیز در این جلسه با اشاره باینکه مازندران نخستین استانی است که جلسه ستاد عالی ورزش را تشکیل داده است، اضافه نمود؛ یکی از تکالیف وزارت ورزش و جوانان در قانون جدید، برگزاری ستاد عالی ورزش در سطح ملی و استانی است که خوشبختانه استان ورزشی مازندران در این موضوع هم پیشگام بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خواهان تشکیل چنین جلساتی در سطح شهرستان ها شد و تاکید نمود؛ پیگیری مسائل حوزه ورزش و همچنین توسعه ورزش در همه نقاط استان در دستور کار ورزش و جوانان است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 123737

به "نخستین جلسه ستاد عالی ورزش مازندران در استانداری برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جلسه ستاد عالی ورزش مازندران در استانداری برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید