نوروزگاه ها محلی برای آشنایی با فرهنگ ها هستند

به گزارش مجله سرگرمی، معاون گردشگری آذربایجان غربی گفت: گردشگران با حضور و تماشای نوروزگاه های مختلف شهرستان های آذربایجان غربی می توانند با تنوع فرهنگی و آیینی این استان آشنا شوند.

نوروزگاه ها محلی برای آشنایی با فرهنگ ها هستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، ریتا خضرزاده معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: سال جاری برای سومین سال پیاپی 17 مراسم نوروزگاه در شهرستان های مختلف سطح استان برگزار می گردد.

او اضافه نمود: برگزاری نوروزگاه ها پس از آن شروع شد که سیاست جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر حفظ و صیانت مراسم دیرینه نوروز و معرفی تنوع آن در پهنای ایران اتخاذ و ابلاغ شد.

حسن سپهرفر، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی نیز با اشاره به اهمیت این نوروزگاه ها ادامه داد: استان آذربایجان غربی از تنوع قومیت ها و فرهنگ ها برخوردار بوده و این مراسم بهترین فرصت برای آشنایی گردشگران نوروزی استان با آداب و رسوم مختلف این استان است.

او مطرح کرد: گردشگری فرهنگی یکی از شاخه های صنعت گردشگری است که هر گردشگر دوست دارد با نحوه زندگی، آداب معاشرت، اعتقادات و رسم و رسوم مردم شهرستان های مختلف آشنایی پیدا نمایند که پیغام آن صلح، دوستی و احترام متقابل است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39902

به "نوروزگاه ها محلی برای آشنایی با فرهنگ ها هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروزگاه ها محلی برای آشنایی با فرهنگ ها هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید