واحدهای صنفی و صنعتی مازندران بر اثر سیل 350 میلیارد ریال خسارت دیده اند

به گزارش مجله سرگرمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آمار واحدهای صنفی و صنعتی آسیب دیده از سیل در استان مازندران را 380 واحد گفت که به گفته او سیل در این استان 350 میلیارد ریال خسارت به همراه داشته است.

واحدهای صنفی و صنعتی مازندران بر اثر سیل 350 میلیارد ریال خسارت دیده اند

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مقیمی که پس از نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به رؤسای سازمان های 4 استان شمالی، به مازندران و گلستان سفر نموده است، در گفت وگو با شاتا گفت: سیل در استان مازندران به 380 واحد صنفی و صنعتی آسیب رسانده که بر اساس برآوردها، میزان خسارات 350 میلیارد ریال است.

او با بیان این که تلفات جانی در استان مازندران نداشتیم، افزود: پل ارتباطی که جهت دسترسی به شهرک صنعتی در شهرستان سیمرغ بود، در جریان سیل از بین رفته است که این مسائل فردا (یکشنبه، چهار فروردین) در جلسه ای با حضور مسؤولان استانی و کشوری آنالیز و برای جبران خسارات وارده تصمیم گیری می گردد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در بازدید امروز از استان مازندران، آقای لاریجانی رئیس مجلس هم حضور داشت و امروز نیز جلسه ای با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در استان گلستان برگزار می گردد که بنده به نمایندگی از آقای رحمانی در این جلسه حضور خواهم داشت.

به گفته مقیمی، شهرک صنعتی آق قلا در استان گلستان با خسارت نسبتاً سنگینی روبرو شده است، اما با این حال برآورد میزان خسارت در این استان پس از آنالیز های کارشناسی اعلام می گردد.

او گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در نامه ای به رؤسای سازمان های 4 استان شمالی به آنها دستور داد در راستای حل مسائل مناطق سیل زده از امکانات سازمان های این استان ها و استان های اطراف استفاده گردد.

مقیمی افزود: برای کوتاه مدت خارج کردن گل و لای در واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گرفته و در مرحله بعد نیز این واحدها با مسائلی در حوزه های مالیات، بیمه و… روبه رو می شوند که ما در قالب پیشنهاد، برای حل این مسائل اقدام می کنیم.

به گفته مقیمی، بخشی از مسائل در سطح استان در حال پیگیری است، بخش دیگر را هم وزیر صنعت، معدن و تجارت، پس از دریافت گزارش، به وسیله هیأت دولت یا اختیارات وزیر، پیگیری و برطرف خواهد نمود.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17024

به "واحدهای صنفی و صنعتی مازندران بر اثر سیل 350 میلیارد ریال خسارت دیده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحدهای صنفی و صنعتی مازندران بر اثر سیل 350 میلیارد ریال خسارت دیده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید