پلمپ 80 هزار مغازه متخلف ، ممانعت از سفر 47 مسافر

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا از پلمپ حدود 80 هزار مغازه متخلف در تعطیلات اخیر و ممانعت از سفر 47 مسافر با قطار و هواپیما اطلاع داد.

پلمپ 80 هزار مغازه متخلف ، ممانعت از سفر 47 مسافر

به گزارش خبرنگاران از فارس، حسین ذوالفقاری، رئیس کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در جلسه امروز دو موضوع همراه داشتن کارت ملی توسط شهروندان در سراسر کشور و همراهی مردم در اجرای طرح آنالیز شد.

وی افزود: همراه داشتن کارت ملی برای همه شهروندان با هدف کنترل هوشمند کسانی که دارای تست مثبت هستند، صورت می گیرد. این کار در چند روز گذشته در حمل و نقل ریلی و هوایی انجام شد که در حمل و نقل ریلی 43 و در هوایی 4 نفر از سفر آنها جلوگیری شد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه با همراه داشتن کارت ملی و اپلیکیشن ماسک شناسایی افراد مبتلا به کرونا به راحتی در چند ثانیه انجام می گردد، گفت: لزوم همراه داشتن کارت ملی برای شهروندان را به ستاد فرستاده این و در صورت تصویب در ستاد ملی مبارزه با کرونا همه مکلف هستند کارت ملی را همراه داشته باشند.

وی با اشاره موضوع طرح مشارکت مردم در کنترل بیماری بود، گفت: این طرح مراحل نهایی خود را طی می نماید.

ذوالفقاری اعلام کرد: کسانی که کارت ملی همراه نداشته نباشند از دریافت خدمات محروم می شوند.

وی توضیح داد: بر اساس گزارشات میانگین کشور، بیش از 85 درصد اجرای طرح را رعایت نموده اند و تردد خودروهای 39 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته، 11 هزار خودرو جریمه، 230 هزار مورد به خودروها تذکر و 93 هزار خودرو برگشتند و بیش از یکصد هزار پیامک هم ارسال شده است.

ذوالفقاری اضافه نمود: در حوزه اصناف 69769 مورد تذکر داده شده 77397 مورد پلمپ شده آمد.

وی تاکید نمود: نظارت ها تقویت شده و برخورد لازم با کسانی که طرح را اجرا نمی نمایند صورت می گیرد. ادامه طرح منوط به این است که شرایط قرمز به نارنجی تبدیل گردد و در آن صورت مقررات مربوط به شرایط نارنجی اجرا می گردد.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: یکماه پیش در 89 شهری که شرایط قرمز داشتند به 20 شهر کاهش یافته که آنها نیز ظرف چند روز آینده نارنجی خواهند شد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 121394

به "پلمپ 80 هزار مغازه متخلف ، ممانعت از سفر 47 مسافر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلمپ 80 هزار مغازه متخلف ، ممانعت از سفر 47 مسافر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید