پیامد قهرمانی ریورپلاته: گایاردو در یک قدمی مربیگری در اروپا

به گزارش مجله سرگرمی، پیامد قهرمانی ریورپلاته: گایاردو در یک قدمی مربیگری در اروپا

پیامد قهرمانی ریورپلاته: گایاردو در یک قدمی مربیگری در اروپا

مارسلو گایاردو ریورپلاته را برای دومین بار در چهار سال به قهرمانی جام لیبرتادورس رسانده و به نظر می رسد مصمم است شانس خود را برای مربیگری در اروپا امتحان کند هرچند بازیکنانش امیدوارند علاقه او به غول آرژانتینی باعث گردد بیشتر در این تیم بماند.

لئوناردو پونسیو، کاپیتان تیم بعد از پیروزی 3 بر یک برابر بوکاجونیورز و قهرمانی لیبرتادورس گفت: او یک روز به اروپا می رود اما در حال حاضر در خانه اش است و جدایی برایش آسان نیست. مهم است که گفته فعلا می ماند اما او هم مثل هر کس دیگری یک روز به اروپا می رود.

گایاردو که هافبک تاثیرگذاری در موناکو و پاری سن ژرمن بود، به خوبی می داند که استعدادهای آرژانتینی دیر یا زود راهی اروپا می شوند و البته چهره های سرشناسی از کشورش در اروپا کار می نمایند. مائوریسیو پوچتینو در تاتنهام، مارچلو بیلسا در لیدز و دیگو سیمئونه و سانتیاگو سولاری در مادرید از جمله آرژانتینی هایی هستند که دور از خانه نامی برای خودشان دست و پا نموده اند.

موفقیت گایاردو به پیشنهادهای وسوسه انگیز منجر می گردد و همکارانش می گویند او تمام ابزار لازم برای موفقیت در بالاترین سطح را دارد. ماتیاس بیسکای دستیار او گفت: سه کلمه او را تعریف می نماید: کیفیت، انگیزه و کوشش. او آنقدر انگیزه دارد که خودش و اطرافیانش را به پیشرفت برساند، از خودش و دیگران توقع زیادی دارد و کوشش می نماید بهترین بازی را از تیمش بگیرد.

گایاردو وقتی به عنوان پسری 16 ساله به ریورپلاته رفت، بزرگترها به او لقب عروسک داده بودند اما این لقب، قدرت ذهنی او و انگیزه اش برای موفقیت را زیر سوال نمی برد. گایاردو بازی یکشنبه را از میان تماشاگران دید چون به دلیل اتفاقات بازی نیمه نهایی مقابل گرمیو، مدافع عنوان قهرمانی، محروم شده بود. به خاطر اعتراضات قبلی از حضور در رختکن منع شده بود اما تیمش یک بر صفر عقب بود و در آستانه حذف قرار داشت برای همین ممنوعیت را نادیده گرفت و الهام بخش تیمش در پیروزی 2 بر یک شد که باعث شد به فینال برسند.

او برای بازی رفت با بوکا از حضور در ورزشگاه محروم شد و بازی برگشت در برنابئو را نیز از روی سکو تماشا کرد هرچند ذهنیتش را به خوبی به تیمش منتقل کرد. او نخستین مربی تاریخ ریورپلاته است که تیمش را به دو قهرمانی لیبرتادورس می رساند. -

انزو فرانچسکولی، مدیر ورزشی ریور هم گفت این مربی 42 ساله فصل بعد هم مربی تیم می ماند. گایاردو چهار سال و نیم است که در ریور مربیگری می نماید: وقتی بعد از قهرمانی گایاردو را در آغوش گرفتم، گفت می خواهیم به جام های بیشتری برسیم. این گروه از بازیکنان و کادر فنی باورکردنی نیستند، ظرفیت فوق العاده ای دارند. بازی خیلی سختی بود چون سوپرکلاسیکو است. همه اتفاقاتی که در 40 روز اخیر اتفاق افتاده، دیوانه نماینده بوده.

ریور با چهارمین قهرمانی تاریخش در کوپالیبرتادورس به جام جهانی باشگاه ها می رود که از چهارشنبه در امارات آغاز می گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8056

به "پیامد قهرمانی ریورپلاته: گایاردو در یک قدمی مربیگری در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامد قهرمانی ریورپلاته: گایاردو در یک قدمی مربیگری در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید