پیروزی حزب اسلام گرای النهضه در انتخابات پارلمانی تونس

به گزارش مجله سرگرمی، کمیسیون عالی مستقل انتخابات تونس نتایج اولیه رسمی انتخابات پارلمانی در این کشور را اعلام و تأکید کرد که حزب النهضه در آن پیروز شده است.

پیروزی حزب اسلام گرای النهضه در انتخابات پارلمانی تونس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، کمیسیون عالی مستقل انتخابات تونس، چهارشنبه شب نتایج رسمی انتخابات مجلسی این کشور، که روز یکشنبه برگزار گردید را اعلام نمود.

طبق اعلام کمیسیون انتخاباتی تونس، حزب اسلام گرای النهضه در انتخابات مجلسی، بیشترین کرسی ها را تصاحب کرد و در مجلس آینده این کشور 52 نماینده خواهد داشت.

حزب لیبرال قلب تونس با کسب 38 کرسی مجلس، در صندلی دوم این انتخابات قرار گرفته است.

حزب دموکراتیک با کسب 22 کرسی، ائتلاف الکرامه با تصاحب 21 کرسی، حزب الحر با 17 کرسی و حزب تحیا تونس با 14 کرسی به ترتیب صندلی های سوم تا هفتم را در این دور از انتخابات به خود اختصاص داده اند.

مجلس تونس 217 کرسی دارد.

بعد از اعتراضات مردمی در سال 2011، که منجر به سرنگونی رژیم زین العابدین بن علی دیکتاتور متوفی تونس شد اولین دور انتخابات آزاد ریاست جمهوری تونس در سال 2014 برگزار گردید. از آن موقع تاکنون حزب النهضه در چند دولت ائتلافی حضور داشته است.

در تحولی دیگر، دادگاه تجدیدنظر تونس روز گذشته به آزادی نبیل القروی نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری رای داد.

مسئولان تونس اواخر آگوست گذشته نبیل القروی را به اتهام فساد اقتصادی و پولشویی بازداشت نموده و از آن موقع تا کنون وی در زندان بسر می بُرد.

در نخستین دور از انتخابات ریاست جمهوری تونس قیس سعید علی(نامزد مستقل) با 18.4 و نبیل القروی (حزب قلب تونس) با 15.6 درصد آراء توانستند به مرحله دوم راه بیابند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51124

به "پیروزی حزب اسلام گرای النهضه در انتخابات پارلمانی تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی حزب اسلام گرای النهضه در انتخابات پارلمانی تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید