کمبود مواد مغذی عاملی برای بی خوابی

محققان در مطالعات جدید خود دریافتند که کمبود مواد مغذی با کمبود خواب در ارتباط است.

کمبود مواد مغذی عاملی برای بی خوابی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محققان در مطالعات جدید خود، اطلاعات افرادی را که کمتر و بیشتر از 7 ساعت در طول شب می خوابند را با یکدیگر مقایسه کردند.

براساس گزارش یوروآلرت، محققان دریافتند، افرادی که کمتر از 7 ساعت در طول شب می خوابیدند، میزان کمتری از ویتامین های D، A، B1 و همچنین منیزیم، نیاسین، کلسیم، زینک و فسفر را مصرف می کردند.

همچنین این مطالعه نشان داد که میزان مصرف مواد مغذی با بدخوابی در زنان مرتبط است، به طوری که کمبود خواب زنان پس از مصرف مکمل های غذایی، بهبود یافت.

چیما آیونت، سرپرست نویسندگان این مطالعه گفت: یافته های ما نشان می دهد، افرادی با مشکل کمبود خواب می توانند با اصلاح رژیم غذایی خود، کیفیت خوابشان را بهبود بخشند.

طبق این مطالعات؛ مواد مغذی نقش مهمی در رشد، جلوگیری از بیماری، بهبود و عملکرد طبیعی بدن مانند خواب ایفا می نمایند. برای مثال منیزیم می تواند به فراوری ملاتونین در بدن و دیگر ترکیبات مرتبط با خواب یاری کند؛ علاوه بر این مصرف زینک نیز در تنظیم خواب موثر است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کمبود مواد مغذی عاملی برای بی خوابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود مواد مغذی عاملی برای بی خوابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید