گذر کارناوال؛ همزیستی انسان و هیولا

به گزارش مجله سرگرمی، گذر کارناوال (Carnival Row) سریالی فانتزی و نئونوآر محصول سال 2019 است. این سریال بر اساس داستانی از تراویس بکام با نام کشتن در گذر کارناوال ساخته شده است. فصل اول سریال گذر کارناوال 8 قسمت دارد که توسط رنه اچوریا (René Echevarria) و تراویس بیچام (Travis Beacham) ساخته شده است. این سریال از شبکه آمازون پرایم پخش شد و بازیگرانی چون اورلاندو بلوم، کارا دلوین، سایمون مک برنی و جرد هریس در آن بازی نموده اند.

گذر کارناوال؛ همزیستی انسان و هیولا

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام گپ فیلم، از آنجایی که سازندگان سریال گذر کارناوال در نظر داشتند فضایی گوتیک و وهم آلود به محصولشان دهند؛ فیلمبرداری سریال را در جمهوری چک انجام دادند. خیابان های باریک و پل های بسکمک که در شهرهای مختلف این کشور وجود دارند، فضای مناسبی برای داستان های معمایی دوره ویکتوریایی است.

سریال گذر کارناوال درباره کارآگاهی است که به کمک یک پری می خواهد دلیل انجام قتل های سریالی را کشف کند. قتل هایی معماگونه که توسط هیولایی انجام می پذیرد. اورلاندو بلوم پیش از این سریال نیز در فیلم های فانتزی مثل ارباب حلقه ها و دزدان دریایی کارائیب بازی نموده بود اما هرگز نقش اصلی نبود.

سریال گذر کارنوال با دوبله فارسی

برای تماشا و دانلود سریال گذر کارنوال دوبله، می توانید به سایت گپ فیلم مراجعه کنید. گویندگانی چون شروین قطعه ای، ناهید شعشعانی، علی همت مومیوند، مینا قیاسپور، نازنین کمک و شایان شامبیاتی به جای شخصیت های سریال گذر کارناوال صحبت نموده اند. مدیر دوبلاژ این سریال محمدعلی جان پناه است.

آیا گذر کارناوال گیم آو ترونز بعدی است؟

فصل اول سریال گذر کارناوال، 57 درصد از مخاطبان سایت روتن تومیتوز را راضی نگه داشته است. نیویورک تایمز درباره این سریال نقدی نوشته و آن را مخلوطی از فیلم های دوران ویکتوریایی خوانده است. به گفته نیویورک تایمز اورلاندو بلوم در حصار هیولاهای مهاجر قرار گرفته و این سریال گیم آو ترونزی با چاشنی شرلوک هولمز است.

این سریال هشت قسمتی با دیگر سریال هایی که در ژانر فانتزی معمایی ساخته شده تفاوت هایی دارد. اورلاندو بلوم توانسته نقش کارآگاه را به خوبی ایفا نماید و فضای ویکتوریایی با باران های نابه هنگام که در شهری چون لندن می بینیم؛ تماشاگر را جذب می نماید.

فرایند ساخت این سریال، طولانی بود اما تماشاگران از اینکه چند سال برای دیدن سریال فانتزی محبوبشان صبر نمایند ناراحت نیستند. چرا که با وجود وقفه سه ساله از زمان شروع فرایند فراوری، این سریال نشان داد که کپی از هیچ سریالی نیست و جهت مشخصی را دنبال می نماید. بسکمک از منتقدین این سریال را کپی برداری از بازی تاج و تخت می دانند در حالی که روایت اورجینال گذر کارناوال بر هیچ کسی پوشیده نیست.

سریال گذر کارناوال قصد تخریب دنیای انسان ها و پریان را ندارد؛ برخلاف تصور خیلی ها این سریال دنیاهای متفاوت پریان و انسان ها را معرفی و در نهایت نشان می دهد که همکاری انسان و پری چه پیامدهایی دارد. سایت ایندیپندنت این سریال را مناسب هواداران گیم آوترونز می داند و معتقد است فانتزی جدید آمازون پرایم حس خوشایندی برای علاقه مندان ارباب حلقه ها به ارمغان می آورد. دلیل آن را نیز استایل کارا دلوین عنوان نموده است. علاوه بر این سایت ایندیپندنت از افسانه های ایرلندی نام می برد که به ماجرای همکاری انسان و پری می پردازند؛ افسانه هایی که تینکربل یکی از معروف ترینشان است.

این سریال از چه حرف می زند؟

سریال گذر کارناوال روایتی از موجوداتی افسانه ای است که از سرزمین خود مهاجرت نموده اند. آن ها از شهرهای در حال جنگشان فرار نموده اند تا زندگی آرامی را در شهر دیگری تجربه نمایند با این وجود حضورشان در میان انسان ها خالی از تنش نیست. زندگی موجودات افسانه ای با انسان ها منجر به ایجاد کشمکش و درگیری می گردد؛ تنش هایی که در نهایت به قتل هایی زنجیره ای می انجامد. وینیت استون ماس با بازی کارا دلوین، یکی از همین موجودات افسانه ای است.

وینیت پری است و سریال نیز با قصه همین پری ها شروع می گردد. در هر قسمت از سعی شده نژادی از موجودات افسانه ای را معرفی کند. ماجراهای سریال در محله ای به نام بِرگ اتفاق می افتد؛ جایی که موجودات افسانه ای همانند پریان زندگی آرامی را در آن متصور بودند. از طرفی سریال تحت شعاع تحقیقات کارآگاه رایکرافت فیلوستریت با بازی ارلندو بلوم قرار می گیرد. کارآگاهی که مجبور است برای کشف راز قتل های زنجیره ای دنیای موجودات ماوراءالطبیعه را به خوبی بشناسد. رایکرافت فیلوستریت پیشتر رابطه عاشقانه ای با وینیت استون ماس داشته، رابطه ای که دیگر وجود ندارد. اما تحقیق در زمینه قتل ها جهتی را برای بازگشت این دو فراهم می نماید.

خیابان کارناوال علاوه بر اینکه داستانی معمایی، جنایی و عاشقانه است؛ سیاست های رایج در برگ را نیز نشان می دهد. این سریال نژادپرستی را به خوبی نشان و جنبه های مختلفی از زندگی انسان ها را همچون یک آینه نمایش می دهد. شاید تصور کنید با تماشای سریالی فانتزی نمی توانید درونیات انسان ها را کشف کنید در حالی که این سریال به انسان شناسی کمک بزرگی می نماید و تصویر آرمانی انسان ها را دگرگون می سازد.

نقاط قوت سریال گذر کارناوال چیست؟

از نقاط قوت این سریال می توان به جلوه های بصری اش اشاره نمود. با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، این سریال توانسته جلوه های ویژه تاثیرگذاری داشته باشد. موسیقی یکی دیگر از نقاط قوت گذر کارناوال است. موسیقی حماسی سریال تماشاگر را با خود همراه می نماید. نیتن بار، آهنگسازی که در کارنامه کاری خود بارها موسیقی متن فیلم ها و سریال را فراوری نموده؛ آهنگسازی گذر کارناوال را برعهده داشته.

نیتن بار سال 2018 موسیقی متن فیلم فانتزی خانه ای با ساعتی درون دیوارهایش را ساخت؛ این فیلم هم در ژانر فانتزی بود. پس می توان شناخت آهنگساز سریال گذر کارناوال از فانتزی را دلیل اصلی پیشتازی موسیقی اش دانست.

آمازون پس از موفقیت فصل اول گذر کارناوال اعلام نموده فصل دوم این سریال را می سازد. اما هنوز زمان مشخصی را برای پخش آن در نظر نگرفته است.

برای تماشا و دانلود فیلم سینمایی جدید دوبله/ زیرنویس می توانید به گپ فیلم: مرجع دانلود فیلم و سریال سر بزنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 97884

به "گذر کارناوال؛ همزیستی انسان و هیولا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذر کارناوال؛ همزیستی انسان و هیولا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید