108 پروانه جدید برای فراوری ضدعفونی کننده ها صادر شد، برطرف کمبود ژل ضدعفونی طی روز های آینده

به گزارش مجله سرگرمی، عضو هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده از صدور 108 پروانه جدید برای فراوری محصولات ضدعفونی کننده در کارخانه های فراوری مواد شوینده اطلاع داد و گفت: طی چند روز آینده مشکل کمبود ژل ضدعفونی کاملاً رفع می گردد.

108 پروانه جدید برای فراوری ضدعفونی کننده ها صادر شد، برطرف کمبود ژل ضدعفونی طی روز های آینده

به گزارش گروه مالی خبرنگاران جمشید فروزش با بیان اینکه عرضه مستقیم محصولات شوینده و ضدعفونی نماینده در میادین میوه و تره بار و چند ایستگاه مترو در حال اجرا است، گفت: عرضه ژل ضدعفونی نماینده نیز در این اماکن در حال اجرا است و در خصوص سایر مواد شوینده نیز عرضه در سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در خصوص تأمین مواد شوینده، نگرانی و کمبودی وجود ندارد، اضافه نمود: در خصوص فراوری محصولات ضدعفونی نماینده با توجه به اینکه شرکت ها از قبل آمادگی فراوری را نداشته اند در حال طی فرآیند فراوری هستیم به طوری که پروانه های لازم برای فراوری صادر شده و شرکت ها در حال تأمین مواد اولیه از جمله سهمیه الکل و همچنین تأمین ظرف های بسته بندی هستند.

فروزش با بیان اینکه طی چند روز آینده مشکل کمبود ژل ضدعفونی نماینده کاملاً رفع می گردد، گفت: شرکت هایی که از قبل فراوری این محصول را داشته اند، از 10 روز پیش در حال عرضه فراوریاتشان هستند و در عین حال مسئله ای از نظر تغییر خط فراوری مایع شوینده به مواد ضدعفونی نماینده وجود ندارد و کارخانه ها با کوچک ترین تغییری می توانند نسبت به این فراوری اقدام نمایند.

وی از صدور 108 پروانه جدید برای فراوری محصولات ضدعفونی نماینده در کارخانه های فراوری مواد شوینده اطلاع داد و اضافه نمود: کارخانه هایی که از قبل فراوری این محصولات را داشته اند حالا در سه شیفت مشغول فراوری هستند، ولی شرکت های جدید باید علاوه بر تأمین مواد اولیه و لوازم بسته بندی، اقداماتی مانند طراحی لیبل و مجوز های دیگر را انجام دهند.

* فراوریات قبلی ژل ضدعفونی روی دست فراورینمایندگان ماند

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده با اشاره به جلسه صبح امروز اعضای این انجمن در خصوص تأمین احتیاج بازار، گفت: در حال حاضر مواد شوینده 10 درصد زیر قیمت مصرف نماینده در میادین میوه و تره بار و دیگر مراکز عرضه، در اختیار مردم قرار می گیرد و در خصوص تأمین ژل های ضدعفونی نماینده پیش بینی هایی اجرا شده است.

وی در عین حال گفت: در سال های گذشته که با شیوع آنفلوآنزای خوکی روبه رو بودیم، کارخانه ها نسبت به فراوری ژل ضدعفونی نماینده اقدام کردند، اما با فروکش کردن این بیماری و به دلیل اینکه فرهنگ مصرف آن در کشور در شرایط عادی وجود نداشت، بخش زیادی از این فراوریات روی دست فراورینمایندگان ماند. تا به امروز به جز دو یا سه فراورینماینده کوچک، فراورینماینده دیگری در زمینه فراوری ژل ضدعفونی نماینده فعال نبوده و در حال حاضر اقدامات برای افزایش فراورینماینده های این محصول در حال اجرا است تا طی یک هفته بتوانیم بازار را اشباع کنیم.

به گفته عضو هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده، صدور شماره پروانه فراوری برای کارخانه ها 24 ساعته انجام می گیرد، ولی تطبیق ماشین آلات و تأمین ظرف و الکل احتیاج به زمان دارد.

وی در خصوص فراوری ماسک در کارخانه های زیرمجموعه انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی نیز گفت: شرکت های شوینده نمی توانند فراوری ماسک داشته باشند و فقط می توانند علاوه بر محصولات شوینده، ژل و مایع ضدعفونی نماینده نیز فراوری نمایند.

فروزش اضافه نمود: فراوری ماسک، فرآیند و ماشین آلات خاصی دارد و این فراورینمایندگان زیر نظر اتحادیه جداگانه ای فعالیت می نمایند.

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده ادامه داد: فراورینمایندگان ماسک هم با وزارت بهداشت در ارتباط هستند و هم از نظر صنفی با وزارت صنعت مرتبط می شوند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73776

به "108 پروانه جدید برای فراوری ضدعفونی کننده ها صادر شد، برطرف کمبود ژل ضدعفونی طی روز های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "108 پروانه جدید برای فراوری ضدعفونی کننده ها صادر شد، برطرف کمبود ژل ضدعفونی طی روز های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید