5 شهر از ناامن ترین ها در قاره آسیا (بخش اول)

به گزارش مجله سرگرمی، برای اینکه سفری امن و مطمئن داشته باشید بهتر است اطلاعاتی در مورد میزان امنیت شهرها در اختیار داشته باشید.

حال اگر هدف تان از سفر تفریح و سیاحت باید می توانید شهرهای امن تری را برگزینید اما اگر هدف تان از سفر به آن شهر، انجام ماموریت کاری یا یک امر اجباری باشد خواندن این مطلب می تواند در برابر خطرات و ناامنی های شهر مورد نظر یک پیش آگاهی به شما بدهد تا با رعایت و در نظر دریافت آنها در طی سفر خود، بتوانید بدون هیچ مسئله ای سفرتان را به انجام برسانید. در این مطلب 5 شهر خطرناک قاره آسیا که میزان جرم و جنایت آنها در سطح خطرسازی قرار گرفته است را برای تان برمی شماریم. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موضوع بدانید.

5 شهر از ناامن ترین ها در قاره آسیا (بخش اول)

جوهور بهرو - مالزی

این شهر مرکز استان جوهور بوده و به عنوان دومین شهر بزرگ کشور مالزی شناخته می گردد. این شهر از لحاظ میزان جرم و جنایت در رتبه دهم قرار گرفته است. روزنامه چینی Shin Min Daily News در یکی از شماره های خود از این شهر یاد نموده است و قسمت های خطرناک آن را شرح داده است. بطور مثال در این مطلب به ایستگاه ها و ترمینال های اتوبوس اشاره شده است که در اوقات مختلفی از روز، اتفاقات زیادی در آن رخ می دهد. فروشگاه هایی نیز نامشان در این روزنامه برده شده است و گفته شده است که کیف قاپی زیادی در آنها اتفاق می افتد. بیشتر سرقت های این شهر توسط موتور سیکلت سوارها و همراهانشان صورت می گیرد.

کزون سیتی - فیلیپین

کزون سیتی یکی از مشهورترین شهرهای فیلیپین به شمار می آید و قسمتی از Metropolitan Manila محسوب می گردد. این شهر یکی از شهرهای آسیایی با میزان جرم و جنایت بالا می باشد. بیشتر قاتلین این شهر مردانی از سن 25 تا 50 هستند که به دلایل مختلفی چون فقر، از دست دادن کار و … اقدام به آسیب رساندن به دیگران می نمایند. از غروب خورشید تا نیمه های شب خطرناک ترین زمان برای تردد در شهر است و بیشتر اعمال خلاف قانون نیز در این مدت رخ می دهد.

مانیل - فیلیپین

گردشگران زیادی در سال برای دیدن جاذبه های شهر مانیل به این شهر سفر می نمایند. اما در کنار این موضوع، میزان جرم و جنایت این شهر در سطح بالایی واقع شده است. جالب این جاست که عمدتا این گردشگران هستند مورد تهدید قرار گرفته و جانشان در خطر است. در گوشه و کنار محل ها می توان گروه های خلافکاران که در انتظار موقعیتی مناسب رای انجام اعمال خلاف قانون نشسته اند را مشاهده کرد. همواره به گردشگرانی که به این شهر سفر می نمایند، توصیه می گردد که در مکان های نا آشنا غذا و نوشیدنی نخورند و تا جایی که امکان دارد از رفت و آمد با افراد ناشناس خودداری نمایند.

اولان باتور - مغولستان

سرزمین چنگیزخان مغول نیز تبدیل به یکی از شهرهای خطرناک قاره آسیا شده است. این شهر پایتخت کشور مغولستان است و میزان بالایی از جرم و جنایت را در خود جای داده است. از میان اعمال غیر قانونی که در این پایتخت اتفاق می افتد می توان به جیب بری، زد و خورد و همچنین در خطر بودن گردشگران اشاره نمود. البته چند سالی است که برای کسانی که با گردشگران برخورد مناسبی ندارند، قوانین سفت و سختی وضع شده و انتظار می رود تا کمی وضعیت رو به بهبود رود.

داکا - بنگلادش

این شهر که پایتخت بنگلادش است نه تنها یکی از خطرناک ترین شهرهای آسیا است بلکه به عنوان یکی از بدنام ترین شهرهای دنیا نیز شناخته شده است. خشونت های زیادی در این شهر اتفاق می افتد و دلیل بسیاری از آنها، مسائل سیاسی و اجتماعی است. مردم نیز به دلیل پایین بودن سطح فرهنگی شان به این مسائل دامن زده و وضعیت را بدتر می نمایند. ارتش و پلیس در این کشور در کنار هم برای برقراری امنیت و صلح کوشش می نمایند ولی متاسفانه تا به امروز چندان پیروز نبوده اند. از اعمال غیر قانونی خلافکاران این شهر می توان به سرقت، آدم ربایی و … اشاره نمود.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: الی گشت
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44628

به "5 شهر از ناامن ترین ها در قاره آسیا (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 شهر از ناامن ترین ها در قاره آسیا (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید