550 خانواده عشایر در ورامین زندگی می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، حسین کاغذلو بعد از چهارشنبه در جلسه شورای عشایر ورامین که در محل شرکت تعاونی عشایر این شهرستان برگزار گردید گفت: در حال حاضر بیش از 550 خانواده عشایر با دارا بودن بیش از 120 هزار رأس دام سبک در شهرستان ورامین زندگی می نمایند که این افراد در امر فراوری دام و فراورده های دامی فعالیت می نمایند.

550 خانواده عشایر در ورامین زندگی می نمایند

فرماندار ورامین گفت : عشایر شهرستان نیز همچون سایر شهروندان ، از امکانات موجود در ورامین سهم داشته و مسئولان وظیفه دارند تا از نزدیک به مسائل آن ها رسیدگی نموده و با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستانی و استانی ، زمینه را برای توسعه فعالیت های تولیدی آن ها فراهم نمایند.

وی اضافه نمود : عشایر ورامین از 174 هزار هکتار مرتع در مناطق جنوبی دشت برخوردارند که 45 هزار هکتار آن در استان قم ، 41 هزار هکتار در حوزه استان سمنان و مابقی درحوزه سیاسی استان تهران واقع شده است که ضروری است برای وضعیت مراتع جنوبی دشت ورامین ، مدیریت واحدی با همکاری مسئولان سه استان در نظر گرفته گردد.

وی تأکید کرد: هر اعتباری که به اسم عشایر ، به شهرستان ورامین اختصاص پیدا می نماید ، باید بر اساس نیازهای عشایری و اجرای طرح های کارشناسی ، به این جامعه اختصاص پیدا نموده و هزینه گردد.

کاغذلو مشکل تالاب بندعلیخان و مراتع جنوبی دشت ورامین را عدم اختصاص حق آبه این مناطق از رودخانه شور و شیرین خاطرنشان کرد و اضافه نمود : بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی استان تهران ، 30 درصد از حق آبه رودخانه شور و شیرین به کشاورزان ری ، 30 درصد به کشاورزان ورامین و 40 درصد به تالاب بندعلیخان و مراتع جنوبی دشت اختصاص پیدا کند که بنا به دلایلی این امر تا کنون محقق نشده است.

وی گفت : کوشش می گردد تا با برگزاری جلسه مشترک با مسئولان شهرستان ری و قرچک و با محوریت استانداری تهران ، این حق آبه محقق گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9459

به "550 خانواده عشایر در ورامین زندگی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "550 خانواده عشایر در ورامین زندگی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید