8 راه برطرف خستگی و افزایش سریع انرژی

به گزارش مجله سرگرمی، برای سرحال شدن به دنبال یک فنجان قهوه یا نوشیدنی انرژی زا نباشید، چیزی که شما به آن احتیاج دارید یک راه چاره پایدار برای جلوگیری از بی حالی است

8 راه برطرف خستگی و افزایش سریع انرژی

آیا معمولا در ساعت های بعد از ظهر پلک هایتان بی اختیار روی هم می افتد و با مشکل کاهش انرژی روبرو می شوید؟ در این حالت، برای سرحال شدن به دنبال مصرف خوراکی هایی مانند آب نبات، یک فنجان قهوه یا نوشیدنی انرژی زا نباشید. شکر و کافئین ممکن است فوری شما را سرحال کند اما بعد از این که تاثیرشان فروکش کرد ممکن است حتی بیشتر از قبل احساس کمبود انرژی داشته باشید. چیزی که شما به آن احتیاج دارید یک راهکار پایدار برای جلوگیری از سستی و بی حالی است. در ادامه با راه هایی که می توانند باعث احساس نشاط و سرزندگی شما در طول روز شوند آشنا می شوید.

کمی ورزش کنید

ورزش یک تقویت نماینده طبیعی انرژی است، زیرا به بدن یاری می نماید خون غنی از اکسیژن را به قلب، عضلات و مغز برساند. بنابراین وقتی در اواسط بعد از ظهر دچار کاهش انرژی شدید کافی است فقط 10 دقیقه وقت بگذارید و به جای خوابیدن کمی ورزش کنید. مطالعات نشان می دهد همین مقدار ورزش کردن می تواند دست کم تا زمانی که اداره را ترک می کنید کارایی شما را افزایش دهد. انجام فقط چند حرکت کششی کافی است!

از نور آفتاب یاری بگیرید

تحقیقات نشان می دهد فقط چند دقیقه پیاده روی در یک روز گرم و آفتابی می تواند روحیه، حافظه و توانایی جذب اطلاعات جدید را در شما افزایش دهد. اگر این امکان را ندارید که به فضای بیرون بروید دست کم پنجره ها را باز کنید تا از نور آفتاب بهره مند شوید.

میان وعده مصرف کنید

مغز برای عملکرد بهینه به سوخت احتیاج دارد. کاهش سطح قند خون، باعث کاهش عملکرد ذهن می گردد و شما احساس گیجی و خواب آلودگی می کنید. مصرف میان وعده های حاوی پروتئین و کربوهیدرات های دیرهضم مانند برش هایی از موز با کره بادام زمینی یا انواع آجیل که سرشار از منیزیم و فولات هستند به حفظ سطح قند خون و درنتیجه افزایش سطح انرژی در طولانی مدت و برطرف خستگی یاری می نماید.

از رایحه ها انرژی بگیرید

گفته می گردد استشمام بعضی رایحه ها (آروماتراپی) مانند رایحه نعناع یا دارچین برای کاهش خستگی، افزایش سطح هوشیاری و تقویت خلق و خو موثر است. آزمایش ها، تاثیر رایحه روغن لیمو بر افزایش سطح انرژی را تایید نموده اند. یک مطالعه نشان داد رایحه لیمو یک رایحه تحریک نماینده است که می تواند باعث بهبود روحیه افراد گردد.

صاف بنشینید

خم شدن شانه ها روی رایانه می تواند باعث گردد زودتر از آن چه که باید خسته شوید. پس صاف بنشینید ، به این معنا که شانه ها را عقب ببرید، چشم ها را مستقیم به جلو بدوزید و به کمرتان کمی قوس بدهید. این حالت به شما انرژی بیشتر و حتی اعتماد به نفس بالاتری خواهد داد.

یکی دو لیوان آب بنوشید

چه در سالن بدن سازی باشید و چه سرگرم کارهای روزمره، همواره این احتمال وجود دارد که فراموش کنید آب کافی بنوشید. اما حتی کم آبی هم می تواند باعث ایجاد حالت خواب آلودگی گردد. بنابراین سعی کنید وقتی خستگی به سراغ تان آمد یکی دو لیوان آب بنوشید. مسلما گزینه بهتر این است که در تمام طول روز هیدراته بمانید!

چند نفس عمیق بکشید

تنفس ناصحیح، سطح توانایی بدن را برای تحویل اکسیژن به سلول ها کاهش می دهد، در نتیجه سلول ها تحت فشار قرار می گیرند و نمی توانند انرژی کافی را تامین نمایند. تنفس درست که همان تنفس عمیق دیافراگمی یا شکمی است باعث پمپاژ خون می گردد و انرژی شما را در تمام طول روز افزایش می دهد.

آواز بخوانید

محققان معتقدند آواز خواندن یک نوع ورزش است، زیرا شما مجبور می شوید شش های خود را از هوا پر و خالی کنید. هنگام آواز خواندن همچنین ضربان قلب افزایش می یابد و خون سریع تر در بدن به جریان می افتد. درنتیجه شما احساس انرژی بیشتری می کنید. همچنین میزان آدرنالین موجود در خون نیز هنگام آواز خواندن افزایش می یابد. افزایش این هورمون در خون تقویت ناگهانی انرژی را به همراه دارد.

منابع: everydayhealth.com، webmd.com

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همگردی
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 115414

به "8 راه برطرف خستگی و افزایش سریع انرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 راه برطرف خستگی و افزایش سریع انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید