آموزشی تنظیم دستی اینترنت همراه اول روی اندروید و iOS

به گزارش مجله سرگرمی، وقتی یک سیم کارت همراه اول خریداری می کنید؛ اولین اقدام شما باید فعال سازی اینترنت همراه اول و تنظیمات اینترنت روی گوشی باشد.

آموزشی تنظیم دستی اینترنت همراه اول روی اندروید و iOS

نکته اینجا است که تنظیمات اینترنت همراه اول برای هر مدل گوشی و برند موبایل فرق دارد و نمی توان یک روش تعیین و راهنمای خاص برای همه گوشی های موجود در بازار ارائه کرد. حتی تنظیم دستی اینترنت همراه اول روی گوشی های اندرویدی با گوشی های آیفون و iOS و حتی گوشی های ویندوزی فرق دارد.

به همین علت است که بعضی اوقات، کاربران راستا و تنظیمی را اشتباهی رفته و بعد متوجه می شوند که اینترنت همراه اول مشکل دارد و کار نمی کند و وصل نمی گردد.

به روش های مختلفی می توانید اینترنت نوترینو یا اینترنت همراه اول را روی گوشی های اندرویدی و iOS خود فعال سازی و تنظیم کنید. در این مقاله اشاره ای به گوشی های ویندوزی نمی گردد؛ چون درصد بسیار کمی از کاربران سیم کارت خود را روی یک دستگاه ویندوزی قرار می دهند و می خواهند از اینترنت همراه اول روی آن دستگاه استفاده نمایند.

شما به دو روش پیغامکی یا کدهای دستوری، می توانید اینترنت همراه اول پایه را برای گوشی خود فعال نموده و بعد تنظیمات آن را روی گوشی انجام دهید.

توجه داشته باشید که تا هنگامی که سرویس اینترنت همراه اول پایه را برای سیم کارت خود فعال ننموده باشید؛ حتی اگر تنظیمات اینترنت همراه اول را هم روی گوشی درست انجام داده باشید؛ اینترنت موبایل فعال سازی نمی گردد.

در این مطلب، نحوه فعال سازی اینترنت همراه اول برای یک سیم کارت و تنظیم دستی اینترنت همراه اول روی گوشی های اندرویدی و iOS را آنالیز می کنیم.

فعال سازی اینترنت همراه اول (نوترینو)

شما به دو روش می توانید اینترنت همراه اول را برای یک سیم کارت دائمی یا اعتباری فعال سازی کنید. این روش ها روی گوشی اندرویدی و iOS تفاوتی با یکدیگر ندارد و شما می توانید هر کدام از روش ها که راحت تر هستید را بهره ببرید:

فعال سازی با کد دستوری

در روش نخست، کد دستوری #231*10* را با گوشی تلفن خود شماره گیری کنید و منتظر بمانید تا یک پیغام به شما نشان داده گردد که می گوید نتیجه درخواست فعال سازی سرویس اینترنت به وسیله پیغامک ارسال خواهد شد.

پس از اند زمانی، یک پیغامک از سرشماره Hamrahaval دریافت می کنید که به شما می گوید سرویس اینترنت پایه شما فعال شده است.

فعال سازی با پیغامک

در روش دوم فعال سازی اینترنت همراه اول برای یک سیم کارت دائمی یا اعتباری، ابتدا باید یک پیغامک خالی و بدون متن به شماره تلفن 8088 ارسال کنید.

در جواب آن، پس از اندکی یک پیغامک از سرشماره Hamrahaval دریافت می کنید که به شما می گوید سرویس اینترنت پایه برای این سیم کارت شما راه اندازی و فعال شده است.

تنظیم دستی اینترنت همراه اول

اما برای استفاده از اینترنت پرسرعت نوترینوی همراه اول روی گوشی تلفن همراه، فعال سازی سرویس اینترنت برای سیم کارت کافی نیست و باید یک سری تنظیمات دیگر در گوشی انجام گردد که در ادامه اشاره می کنیم:

تنظیم دستی اینترنت همراه اول روی گوشی های اندرویدی

1- اپلیکیشن Settings را روی گوشی تلفن همراه خود باز کنید.

2- گزینه Mobile Networks را باز کنید.

3- وارد بخش Access Point names شوید.

4- گزینه ADD را بزنید.

5- یک APN نو بسازید.

6- در بخش name، عبارت MCI-Internet را وارد کنید.

7- در بخش APN نیز عبارت mcinet را وارد کنید. نیازی نیست سایر بخش ها پر شوند.

8- برای انتخاب APN نوی که تازه درست کردید؛ کلید حبابی را بزنید تا سبز یا آبی گردد.

9- اکنون اینترنت همراه اول (نوترینو) روی گوشی تلفن همراه شما فعال شده است.

تنظیم دستی اینترنت همراه اول روی گوشی های iOS

در گوشی آیفون یا تبلت آیپد، پس از این به یکی از دو روش کد دستوری یا پیغامک، اینترنت سیم کارت را فعال کردید؛ باید تنظیمات زیر را روی دستگاه iOS که سیم کارت دائمی یا اعتباری همراه اول روش انداخته شده، اعمال کنید:

1- وارد اپلیکیشن Settings آیفون یا آیپد شوید.

2- گزینه Cellular را بزنید.

3- وارد بخش Cellular Data Options شوید.

4- گزینه Cellular Data Network را انتخاب کنید.

5- برای APN نو، اندازه micnet را قرار دهید و بخش های Username و Password را خالی بگذارید.

6- اینترنت نوترینو روی گوشی آیفون یا آیپد آماده استفاده است.

نکته مهم: بهتر است پس از اینکه سرویس اینترنت همراه اول را روی سیم کارت این اپراتور فعال کردید و تنظیمات اینترنت گوشی را انجام دادید؛ یک بسته اینترنت خریداری و فعال سازی کنید چون در غیر این صورت، تعرفه اینترنت آزاد برای شما محاسبه می گردد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164362

به "آموزشی تنظیم دستی اینترنت همراه اول روی اندروید و iOS" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزشی تنظیم دستی اینترنت همراه اول روی اندروید و iOS"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید