اگر داستان های پیچیده را دوست دارید، این فیلم های گیج کننده را دیدن کنید

به گزارش مجله سرگرمی، آدم ها با اهداف مختلفی به تماشای فیلم های سینمایی می نشینند. گروهی تصمیم دارند تنها با تماشای فیلم ها برای مدتی سرگرم شوند و عده ای هم در پی کسب درک تازه ای از هنر و علم سینما هستند. اما اقلیت اندکی هم وجود دارند که در پی تجربه داستان های مجذوب کننده و پیچیده اند. سریال های جنایی و معمایی، فیلم های پیچیده و مستندهای علمی برای این افراد مجذوب کننده تر از هر محتوای دیگری هستند. آن ها در پی کسب تجربه های تازه ای هستند که زندگی آن ها را دگرگون می نماید. در روزهایی که ویروس کرونا جهان را به کنترل خودش درآورده تماشای فیلم های گیج کننده می تواند تفریح حیرت انگیزی باشد.

اگر داستان های پیچیده را دوست دارید، این فیلم های گیج کننده را دیدن کنید

در ادامه تعدادی از معمایی ترین فیلم های سینما را به شما معرفی کنیم. اگر داستان های پیچیده را دوست دارید این فیلم های گیج نماینده را در قرنطینه خانگی دیدن کنید.

The Neon Demon (شیطان نئونی)

نمره منتقدان: 59 از 100

فیلم هایی که وحشت زیرپوستی عجیبی به دیدنگرشان منتقل می نمایند، این روزها محبوبیت بسیاری دارند. فیلم شیطان نئونی هم یکی از همان فیلم های در ظاهر ترسناک و در باطن روانشناختی سینما است که ترس داستانش را با صحنه هایی که خلق می نماید، آهسته آهسته به مخاطب نشان می دهد. با این حال منتقدان نسبت به شیطان نئونی دیدگاه های متفاوتی دارند. بعضی تصور می نمایند این فیلم آن قدر که نشان می دهد هم پیچیده نیست اما گروهی هم اعتقاد دارند با یکی از گیج نماینده ترین و غیرمنطقی ترین فیلم های چند سال اخیر سینما روبرو هستیم.

خلاصه داستان: نوجوانی به نام جسی به امید اینکه مدل معروفی گردد به لس آنجلس سفمر می نماید. نمونه کارهایی که او برای داورها ارسال نموده کارهایی جداب و با موضوعاتی ترسناک هستند. کسی که این عکس های منزجرنماینده را از او می گیرد اصلا علاقه ای به جهانی مد ندارد و تنها به علت علاقه ای که به جسی دارد همراه او شده است. اما جهانی مد برای جسی به مقدار عکس هایش ترسناک و خون آلود می گردد.

Synecdoche, New York (بخش گویی، نیویورک)

نمره منتقدان: 68 از 100

یکی از منتقدانی که فیلم بخش گویی، نیویورک را با دقت دیدن نموده، اعتقاد دارد این فیلم برای هر انسانی با هر شخصیتی مجذوب کننده و خارق العاده است. علت این حرف شاید جالب باشد؛ یکی از شخصیت های اصلی فیلم بخش گویی، نیویورک در جریان روایت فیلم به وسیله بازیگران مختلف ایفای نقش می گردد. به نظر می رسد کارگردان فیلم با این کار کوشش نموده تا نشان دهد چگونه انسان ها به مرور زمان تغییر می نمایند و به افراد دیگری تبدیل می شوند.

خلاصه داستان: یک کارگردان تئاتر جایزه ای مشهور را تصاحب می نماید. اما زنش او را ترک می نماید و او برای جبران کمبودهای زندگی، سعی می نماید تا با پول جایزه ای که برنده شده یکی از برترین تئاترهای زندگی اش را کارگردانی کند.

Upstream Color (رنگ سرچشمه)

نمره منتقدان: 86 از 100

تکیه بر روایت داستان به وسیله تصویرها در کنار کم بودن دیالوگ و پیچیدگی ِ موضوعی، فیلم رنگ سرچشمه را به یکی از متفاوت ترین فیلم های سینما تبدیل می نماید. شاید برقراری ارتباط با این فیلم سخت باشد اما بسیاری از دیدنگران رنگ سرچشمه پس از دیدنی آن از زیبایی ها و مجذوب کنندهیت های گیج نماینده آن لذت برده اند. شاید این فیلم یکی از سینمایی ترین تجربیات زندگی شما باشد که بهتر است دیدنی آن را در این روزهای قرنطینه خانگی از دست ندهید.

خلاصه داستان: یک مجرم با یاری کرم هایی که پرورش می دهد، فکر افراد را به کنترل خود در می آورد و از آن ها دزدی می نماید.

در این زمینه بخوانید:

برترین فیلم های علمی تخیلی سال را بشناسید

برترین فیلم های اکشن سال را بشناسید

برترین فیلم های ترسناک سال را بشناسید

Donnie Darko (دانی دارکو)

نمره منتقدان: 87 از 100

این فیلم علمی تخیلی یکی از پیچیده ترین داستان های ممکن را در بستر داستان های علمی تخیلی روایت می نماید. اگر از دیدنی فیلم های علمی تخیلی معمولی احساس خوبی ندارید، مطمئن باشید با دیدنی دانی دارکو می توانید یکی از متفاوت ترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما را تجربه کنید. این با وجود داستان گیج نماینده ای که دارد، ظاهر ساده ای را به نمایش می گذارد که در حقیقت نقطه قوت اصلی فیلم است.

خلاصه داستان: در سال 1988، نوجوانی به نام دانی دارکو در خواب راه می رود و از خانه خارج می گردد. او با یک موجود خرگوش-انسان غول پیکر و زشت به نام فرانک دیدار می نماید. این موجود عجیب به او می گوید که جهان 28 روز و 6 ساعت و 42 دقیقه و 12 ثانیه دیگر به انتها می رسد.

Cloud Atlas (ابر اطلسی)

نمره منتقدان: 66 از 100

فیلم ابر اطلسی با بودجه ای بیشتر از 120 میلیون دلار به عنوان یکی از گران ترین فیلم های مستقل تاریخ سینما شناخته می گردد. هیچ استودیویی بزرگی حاضر به سرمایه گذاری روی این فیلم نبود و خواهران واچوفسکی (کارگردانان سه گانه ماتریکس) با جمع آوری سرمایه پیروز شدند این فیلم را بسازند. ابر اطلسی یک فیلم حماسی و علمی تخیلی است که کوشش می نماید ارتباط میان گذشته و آینده تمدن بشری را روایت کند. بعضی منتقدین اعتقاد دارند فیلم اصول مدرنیسم و تمدن غرب را آنالیز می نماید.

خلاصه داستان: فیلم از شش داستان کاملا جداگونه تشکیل می گردد که از سال 1848 میلادی شروع می گردد و با عبور از دوران معاصر به 106 سال پس از نابودی جهان می رسد.

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164037

به "اگر داستان های پیچیده را دوست دارید، این فیلم های گیج کننده را دیدن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر داستان های پیچیده را دوست دارید، این فیلم های گیج کننده را دیدن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید