باید و نباید استعفای داورزنی از وزارت ورزش، خودش رئیس و مرئوس شد!

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران - گروه ورزش: پس از ماه ها کشمکش و باید و نبایدها از ابهامی که در رابطه با انتخابات فدراسیون والیبال و ورود دوباره رئیس پیشین این فدراسیون به آن مطرح بود، پرده برداشته شد تا برای اهالی این رشته و به خصوص کاندیداهای ریاست تعیین گردد که محمدرضا داورزنی جدی ترین رقیب آنها در مجمع انتخاباتی خواهد بود.

باید و نباید استعفای داورزنی از وزارت ورزش، خودش رئیس و مرئوس شد!

داورزنی که تجربه 10 سال ریاست فدراسیون والیبال را دارد امروز یکشنبه به عنوان کاندیدای ریاست در این فدراسیون ثبت نام کرد. این در حالی است که وی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش را برعهده دارد.

ماندن در مسئولیت وزارت ورزش و ثبت نامه برای ریاست فدراسیون والیبال این سوال را عنوان کرد که آیا ورود وی به انتخابات مستلزم کناره گیری از مسئولیتش در وزارت ورزش است؟

البته که شخصِ محمدرضا داورزنی پیش از این در واکنش به بسیاری پرسش ها که در رابطه با حضورش در انتخابات فدراسیون والیبال مطرح می شد، اعلام نموده بود در صورت ورود به انتخابات، از معاونت وزیر ورزش استعفا خواهد نمود اگر چه قانون چنین الزامی برای کاندیداها در نظر نگرفته است.

طبق قانون به جز سرپرستان فدراسیون ها که باید در صورت نام نویسی در انتخابات از مسئولیت خود کناره گیری نمایند، دیگر کاندیداها - که همزمان عهده دار مسئولیتی هستند - مجاز هستند تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی به مسئولیت خود ادامه دهند و در صورت اخذ رای در مجمع از آن پست کناره گیری نمایند.

بر همین اساس داورزنی بدون استعفا از وزارت ورزش اقدام به ثبت نام برای انتخابات فدراسیون والیبال نموده است در حالیکه عدم استعفای وی خلاف قانون حکمرانی خوب و مطلوب است چرا که منجر به تضاد منافع می گردد.

محمدرضا داورزنی متصدی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در وزارت ورزش است، تمام فدراسیون های ورزشی زیر نظر این معاونت فعالیت می نمایند بنابراین اینکه خودِ داورزنی به عنوان مسئول امور فدراسیون ها، کاندیدای فدراسیون والیبال گردد و انتخابات این فدراسیون را همانند دیگر فدراسیون ها مدیریت نمایند، اخلاقی نیست و باعث ایجاد تضاد منافع برای دیگر کاندیداها می گردد.

داورزنی نمی تواند همزمان رئیس و مرئوس باشد اما اینکه وی بدون استعفا از وزارت ورزش، انتخابات فدراسیون والیبال که خود کاندیدای آن است را تا زمان برگزاری مجمع مدیریت خواهد نمود، شرایطی ایجاد می نماید که قطعا سلامت انتخابات را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

طبیعی است که اگر داورزنی در معاونتی بجز معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای بود، حضور بدون استعفایش در انتخابات فدراسیون والیبال مسئله ای ایجاد نمی کرد اما با شرایط فعلی اخلاقی و جوانمردانه نیست که استعفا ندهد و شرایط برابر با سایر کاندیداها را فراهم نکند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 47386

به "باید و نباید استعفای داورزنی از وزارت ورزش، خودش رئیس و مرئوس شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید و نباید استعفای داورزنی از وزارت ورزش، خودش رئیس و مرئوس شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید