بدنبال ساخت فیلم بر اساس سبک جدیدی نیستم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، چهارشنبه شب نشست نقد و آنالیز فیلم مسخره باز با حضور بابک حمیدیان و همایون غنی زاده کارگردان و فیلمنامه نویس در پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب برگزار گردید که غنی زاده عنوان نمود: ابسوردیسم در سینما به معنی پوچی نیست.

بدنبال ساخت فیلم بر اساس سبک جدیدی نیستم

وی که در مسخره باز به سراغ بازی های تئاتری رفته خطاب به حاضران در این نشست اضافه نمود: عادت می کنیم که هر روز زندگی مان را ادامه دهیم در حالیکه عادت قوی ترین مخدر است.

وی با بیان اینکه بین کسالت کشیدن و ملول شدن، بشر کسالت را انتخاب می نماید، بیان نمود: همان چیزی که مخاطب در فیلم با آن روبرو می گردد اما از اواسط فیلم ما هم دچار عادت مانند کاراکتر می شویم.

نادعلی شجاعی که وظیفه منتقد و مجری این نشست را بعهده داشت هم پیرامون شیوه برخورد کارگردان در این اثر گفت: ضد روایت خود روایت است و به یک روایت تبدیل می گردد.

وی ادامه داد: زمان عنصر روایت است و گذر زمان را ببینید به روایت تبدیل می گردد حتی اگر ضد روایت باشد.

غنی زاده که با تجربه تئاتر به سینما و بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر آمده در پاسخ به اینکه آیا به دنبال سبک سازی در سینما هستید، بیان نمود: وقتی راه درازی از زمان شروع یک فیلم تا انتها پیموده می گردد، پوچی اینجاست که می خواهی سبک جدید بسازی اما موانع سینمای ایران کار را مشکل می سازد.

کارگردان مسخره باز افزود: کوشش کردم نزدیک به آن چیزی که در مخیله ام می گشت با مخاطب در میان بگذارم. وی اهمیت در میان گذاشتن را در انگیزه خود برای زنده کردن زندگی دانست.

نویسنده فیلمنامه مسخره باز با بیان اینکه حوصله ساختن سبک جدیدی در سینما ندارد، توضیح داد: در تئاتر هم این گونه بودم؛ البته سینمای اجتماعی را خیلی دوست دارم و روابط رئال آدمها را خیلی می پسندم.

در ادامه علی شجاعی با بیان اینکه سابقه تئاتری غنی زاده پر و پیمان است، گفت: این فیلم از یک نگره تدوینی برخوردار است در حالیکه خیلی از فیلم هایی که در این جشنواره دیدیم اگر قرار است آن گونه معنا کنیم که آنچه می بینیم را ثبت کنیم، تئاتر مقابل دوربین فیلمبرداری هستند.

وی در ادامه با ستایش از ساخته همایون غنی زاده ادامه داد: مسخره باز یک نقطه عطف در سینما این دوره ماست.

بابک حمیدیان بازیگر این فیلم هم با اشاره به شخصیتهای مسخره باز بیان نمود: اصولا این فیلم در کله دانش روایت می گردد؛ این جهانی است که دانش روایت می نماید که این لحظه درخشان و موهبت سینماست.

وی درباره موسیقی فیلم و افکت در بطن اثر، گفت: غنی زاده دوست دارد از همه چیز استفاده ابزاری در زمینه افکت و موسیقی بکند و از ما می خواست به اقرار شده ترین شکل از این موضوع استفاده کنیم.

غنی زاده هم در این باره شرح داد که در لحظه به این فکر نمی کردم که سبک داشته باشم.

سپس بار دیگر شجاعی در زمینه سبک بیان نمود: غنی زاده از پیش برای رجوع به سبک تصمیم نمی گیرد و از پیش تصمیم دریافت کار آرتیستیک نیست.

در ادامه غنی زاده از اینکه چرا شیراز یک جشنواره مستقل ندارد، گفت: از فکر کردن به جشنواره فیلم فجر دست بکشید و آنرا به تهرانی ها بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، پیش از اکران مسخره باز در هنرشهر آفتاب، فرش قرمز این فیلم در لابی پردیس یادشده با حضور علاقه مندان شیرازی برگزار گردید.

mastanehtoline.ir: مجله مستانه، وبگاه گفتگو و انجمن بحث و تبادل نظر

kulu.ir: کولو: مجله جاذبه های گردشگری ایران

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12142

به "بدنبال ساخت فیلم بر اساس سبک جدیدی نیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدنبال ساخت فیلم بر اساس سبک جدیدی نیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید