تغییرات اقلیمی صدها میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا خسارت می زند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، بنا بر گزارش جدید دولت آمریکا که روز جمعه منتشر شد، تغییرات اقلیمی تا خاتمه قرن حاضر صدها میلیارد دلار به بخشهای مختلف اقتصاد آمریکا- از بهداشت و درمان گرفته تا زیرساختها- لطمه خواهد زد.

تغییرات اقلیمی صدها میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا خسارت می زند

این گزارش که به گفته مقامات کاخ سفید، گزارشی غیردقیق و نادرست است! با یاری و همکاری بیش از دوازده وزارتخانه و نهاد دولتی آمریکا تهیه شده است.

در این گزارش آمده است: با توجه به رشد مداوم آلاینده ها و گازهای گلخانه ای، پیش بینی می گردد که تا خاتمه قرن جاری میزان خسارت وارده به برخی از بخشهای اقتصادی به صدها میلیارد دلار بالغ گردد که رقمی بالاتر از فراوری خالص داخلی بسیاری از ایالات آمریکا است.

در ادامه این گزارش آمده است: گرمایش زمین بطور نامتناسب زندگی افراد تهیدست را تحت الشعاع قرار می دهد، بهداشت و سلامت بشر را بطور وسیعی تضعیف می سازد، به زیرساختها لطمه می زند، دسترسی به آب آشامیدنی را محدود می نماید، خطوط ساحلی را تغییر می دهد و هزینه ها را در صنایعی- از جمله کشاورزی گرفته تا ماهیگیری و فراوری انرژی- افزایش می دهد.

لازم به ذکر است که ترامپ پیش از این گفته بود با آنکه تغییرات اقلیمی را قبول دارد، اما شک دارد که افزایش دمای زمین منشا انسانی داشته باشد!

وی دانشمندان حوزه تغییرات اقلیمی را متهم کرد که انگیزه سیاسی دارند و به همین دلیل نمی توان روی حرف آنها حساب کرد، چون به گفته او وضعیت اقلیمی می تواند به حالت اول بازگردد.

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود تغییرات اقلیمی را قلابی خوانده بود و تأکید کرد که برای برطرف این تغییرات حاضر نیست هزاران میلیارد دلار و میلیون ها شغل را فدا کند!

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7006

به "تغییرات اقلیمی صدها میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا خسارت می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات اقلیمی صدها میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا خسارت می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید