رشد 2.5 برابری آتش سوزی جنگل ها و مراتع در غرب مازندران

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سید وجیه الله موسوی با بیان اینکه نیمه اول امسال حدود87 هکتار از جنگلها ومراتع غرب مازندران طعمه حریق شد گفت: این مقدار نسبت به مشابه سال قبل حدود 2.5 برابر افزایش نشان می دهد.

رشد 2.5 برابری آتش سوزی جنگل ها و مراتع در غرب مازندران

وی با اشاره این که منشأ بیشتر آتش سوزی ها عامل انسانی است، ادامه داد: آنچه در آتش سوزی ها بیشتر مورد توجه بوده عوامل انسانی وعدم رعایت اصول فنی است.

وی یکی از این اصول را عدم افروختن آتش در سطح جنگلها و مراتع خاطرنشان کرد واظهار داشت: آتش سوزی ها عمدی یا سهوی است که سهوی و طبیعی بودن آتش سوزی درصد ناجیزی را شامل می گردد.

موسوی همچنین با اشاره به اینکه نباید آتش سوزی را فقط به فصل پاییز محدود کنیم ، توضیح داد: درساال جاری میزان و وسعت شدت اتش سوزی در بهار بیشتر از سایر فصول بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی نوشهر اولین راه مقابله با آتش سوزی را روشن نکردن آتش در عرصه های منابع طبیعی دانست و اضافه کرد: آتش سوزی یکی از عوامل تخریب است که با بی احتیاطی روستاییان مجاورجنگل و شکارچیان صورت می گیرد.

موسوی از آمادگی کامل نیروهای منابع طبیعی با هرگونه آتش سوزی در سطح جنگلها و مراتع خبرداد و اضافه کرد: با ایجاد اکیپ های گشت شبانه روزی ، دیده بانی و تماس های تلفنی و غیره به وسیله مردم و شوراها از گسترش آتش جلوگیری می گردد.

کد امداد 1504 بدون احتیاج به پیش شماره آماده دریافت پیامهای مردمی در خصوص آتش سوزی ،تجاوز و تخریب عرصه های منابع طبیعی است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5583

به "رشد 2.5 برابری آتش سوزی جنگل ها و مراتع در غرب مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 2.5 برابری آتش سوزی جنگل ها و مراتع در غرب مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید